Ostin käytetyt matkarattaat (liikkeestä) ja ne hajos heti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annitanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annitanni

Vieras
Kun sitten katsoin tarkemmin murtunutta kohtaa, huomasin, että se oli korjattu jotenkin itse ja aika huonosti vielä... en yhtään huomannut ostaessa tuota kohtaa... rattaat hajos kaupungilla ja lapsi satutti jalkansa tiehen.

Kai liikkeellä on silti velvollisuus antaa rattaista rahat takaisin tms. ? Vaikka ovatkin käytetyt.. ja ekaa kertaa olivat käytössä... kyllä harmittaa kun yritin säästää.

Mut jotenkin huijattu olo... :(

Joo oon menossa liikkeeseen, mut en pääse ku vasta huomenna... mietityttää vaan, et mitähän sanovat mulle... kun liike mainostaa; meiltä myös hyviä (!!!!) käytettyjä, niin eikö niiden tulisi tarkistaa tuotteiden kunto?!? Ja kun ekaa kertaa käytös ja heti hajoaa!!!

Mun nähdäkseni käytettyjen kohdallakin on jokin takuu joissain paikoissa ainakin. Esim. kuukauden... Ottavat ne kuitenkin välistä itselleen siellä liikkeessä, niin olis ainakin kohtuullista antaa apua korjaamisessa, jos nyt eivät rahoja tyystin anna takaisin.

Mäkin menisin kysymään/valittamaan asiasta liikkeeseen.

Eihän ny nuo maksanu ku 50 ?, mut kyllä ny pitäis kestää enemmän ku yhden kerran :o . Autosta kerkisin yhteen kauppaan ja takaisin, niin rattaat hajos.

Noita ei kyllä enää mun mielestä pysty korjaamaan... Katsotaan mitä sanovat, mut kyllä mäkin ajattelisin, et joku takuu nois on, vaikka käytetyt olivatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eihän ny nuo maksanu ku 50 ?, mut kyllä ny pitäis kestää enemmän ku yhden kerran :o . Autosta kerkisin yhteen kauppaan ja takaisin, niin rattaat hajos.

Noita ei kyllä enää mun mielestä pysty korjaamaan... Katsotaan mitä sanovat, mut kyllä mäkin ajattelisin, et joku takuu nois on, vaikka käytetyt olivatkin.

jos käyvät ilkiäksi niin kuluttajaneuvojan pakeille..on noilla käytetyilläkin jonkin sortin takuu varsinkin kun oikeasta liikkeestä ostaa

Kannattaa ennen liikkeessä käyntiä soitella kuluttajaneuvontaan niin tiedät liikkeeseen mennessäsi oikeudet. Toivottavasti sulla on kuitti tallella, tai maksoit kortilla.

Minunkin mielestä liikkeessä myydyillä käytetyillä tavaroilla pitäs olla joku lyhyt "takuu".
6 vuotta sitten ostin esikolle ekan pyörän käytettynä polkupyörä liikkeestä ja kyllä se myyjä sanoi että jos 2 viikon (vai 4 viikon?) aikana tulee jotain ongelmaa tai ilmenee vikaa niin tuo takaisin ja hyö korjaa ilmasiks.

Toista on kun ostaa mini-ilmotuksesta yksityiseltä ihmiseltä pyörän, ja ekan pyöräilyn jälkeen pyörä menee keskeltä poikki :o keskiö halki, niin et mitään saa takasiin, etenkii kun kakkaa myyvä ihminen oli ilmoittanut prepaid numeron ja sen jälkeen se nro ei ole ollut toiminnassa :kieh:

Eiköhän noilla käytetyillä ole perävalotakuu ts. ei mitään mahdollisuutta saada rahoja takaisin. Mielestäni niissä ottaa itse sen riskin, että ne ostetaan siinä kunnossa kuin ne on eli mahd. korjaukset yms. olisi pitänyt itse huomata.

luulisin ettei käytetyllä tavaralla ole minkään maailman "takuuta" eli ostaja kantaa aina sen riskin mikä kauppaan liittyy ja tuote on syytä tarkistaa tarkkaan ennen ostopäätöstä. toki myyjän valehtelu eri juttu mutta miten sen todistaa....

Yhteistyössä