Ostimme talon - kukaan ei enää käy...

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Ostimme uudehkon talon ja olen sisustanut talon viimeisen päälle, tykkään myös pitää kodin puhtaana, tietty!! Sen jälkeen kun olemme asettuneet, ystävät eivät enää ole kiinnostuneita käymään... en edes muista milloin viimeksi olisi käyneet muut kuin lähimmät sukulaiset... ja kuitenkin ollaan kavereiden kanssa tekemisissä, ennen varsinkin kyläiltiin puolin ja toisin, nyt vain minä lapsineni käyn kylässä. Kavereille on myös tullut paineita oman kotinsa siisteydestä kun olemme menossa käymään.. ennen ei mitään tämmöistä ole ollut. Tuntuu etten saisi mainita että kodissani on likaista ja pitäisi lähteä siivoamaan; saan aina kuulla että mitä siivoamista on muka meillä kun aina niin siistiä... ja äänensävyn voitte arvata tuota sanoessa :(
En ole muuttunut, en ole omasta mielestäni vouhottanut sen jälkeen kun saimme talon laitettua jne... eihän kukaan voi -kateuden- vuoksi lopettaa käymästä?? Eihän???

"mie"
Aika harva taitaa kateudesta lakata käymästä kenenkään luona kylässä. Mutta minun on tunnustettava, että helpommin tulee kyläiltyä keskustassa asuvien kaverien luona kuin omakotialueille muuttaneiden luona, ihan siksi ettei meillä ole autoa ja inhoan paikallisbusseja.

Ostimme uudehkon talon ja olen sisustanut talon viimeisen päälle, tykkään myös pitää kodin puhtaana, tietty!! Sen jälkeen kun olemme asettuneet, ystävät eivät enää ole kiinnostuneita käymään... en edes muista milloin viimeksi olisi käyneet muut kuin lähimmät sukulaiset... ja kuitenkin ollaan kavereiden kanssa tekemisissä, ennen varsinkin kyläiltiin puolin ja toisin, nyt vain minä lapsineni käyn kylässä. Kavereille on myös tullut paineita oman kotinsa siisteydestä kun olemme menossa käymään.. ennen ei mitään tämmöistä ole ollut. Tuntuu etten saisi mainita että kodissani on likaista ja pitäisi lähteä siivoamaan; saan aina kuulla että mitä siivoamista on muka meillä kun aina niin siistiä... ja äänensävyn voitte arvata tuota sanoessa :(
En ole muuttunut, en ole omasta mielestäni vouhottanut sen jälkeen kun saimme talon laitettua jne... eihän kukaan voi -kateuden- vuoksi lopettaa käymästä?? Eihän???
Tuntuu kyllä vähän hassulta, jos joku sanoo kyläillessään noin, ikäänkuin syyksi lähteä kotiin. "Kun meillä on likaista, pitää lähteä siivoamaan":)

"mmm"
Samaa olen kokennut minäkin. Ja tuntuu että pitäis pyydellä anteeks, kun meillä on enemmän tilaa, kuin useimmilla kavereilla. Musta olis kiva kestitä siinä "liiassa" tilassa kavereita, mut vaikeeta meille tulo tuntuu olevan.

--ap
Tuntuu kyllä vähän hassulta, jos joku sanoo kyläillessään noin, ikäänkuin syyksi lähteä kotiin. "Kun meillä on likaista, pitää lähteä siivoamaan":)
Joo, jos olen kylässä ja mainitsen että pitäisi lähteä kotiin, ja on niin likaiset lattiatkin ja pitäisi keretä siivoamaan vielä tänään. mitä kummaa siinä on? Tai leikkiskällä mainitsisin että lähdetäänpä kotiin että kerkeän vielä luututa lattiat lasten sotkuilta. Onko ihmeellistä sinusta?

Mä en suoraan sanottuna nauti (lue:saan miltei vatsahaavan) kyläilyistä asunnoissa joissa on esim. kaikki pinnat ja kalusteet valkoisia/vaaleita, koriste-esineitä tai kasveja lattianrajassa, lasipöytiä, jne kun itsellä on kaksi vilkasta alle kolmevuotiasta lasta... Ettei kyse olisi tällaisesta?

Meillä sisustus on mallia lapsiperhe vielä tovin aikaa ;)

Joo, jos olen kylässä ja mainitsen että pitäisi lähteä kotiin, ja on niin likaiset lattiatkin ja pitäisi keretä siivoamaan vielä tänään. mitä kummaa siinä on? Tai leikkiskällä mainitsisin että lähdetäänpä kotiin että kerkeän vielä luututa lattiat lasten sotkuilta. Onko ihmeellistä sinusta?
En osaa sanoa, minusta se kuulostaa vaan vähän hassulta:)

Voisiko olla ettei kyse ole kateudesta vaan sen siisteyden asettamista paineista? Jos siis koti on viimeisen päälle laitettu ja aina tip-top-siisti ja silti emäntä hokee kuinka on likaista ja täytyy lähteä siivoamaan niin ehkä sitä helposti ajattelee tuon siisteyden ja puhtauden olevan emännälle ihan ykkösjuttu. Silloin voi noin lapsiperheellisenä olla vaikea mennä kylään mikäli lapset eivät ole kiltisti läpi vierailun sohvalla istuvaa tyyppiä, siis jos kokoajan stressaa ja pelkää lasten sotkevan jotain mistä emäntä sitten saa hepulin (vaikka vasta vieraiden kotia lähdettyä mutta silti).

"just"
No ei ole todellakaan, jos niin on! Musta tää on ihan käsittämätöntä :( että talon hankkimisen vuoksi menettäisin ystäviäni?? Voiko sellainen olla IHANAA, miten kehtaatkin edes kirjoittaa tuommoista...
Sun viestistä paistaa läpi kehuskelu omakotitalosta, hienosta sisustuksesta ja siististä kodista sekä se, että pidät ystäviäsi hieman heikommassa asemassa, heillä ei ole yhtä kaunista ja siistiä kotia kuin sinulla. Lisäksi tehostat itseäsi muidenkin luona vieraillessasi sillä, että "pitää lähteä siivoomaan". Ei ihme etteivät ystävät jaksa vierailla sellaisen luona, jolle siivoaminen on tärkeämpää kuin aika ystävien luona.

Mä en suoraan sanottuna nauti (lue:saan miltei vatsahaavan) kyläilyistä asunnoissa joissa on esim. kaikki pinnat ja kalusteet valkoisia/vaaleita, koriste-esineitä tai kasveja lattianrajassa, lasipöytiä, jne kun itsellä on kaksi vilkasta alle kolmevuotiasta lasta... Ettei kyse olisi tällaisesta?

Meillä sisustus on mallia lapsiperhe vielä tovin aikaa ;)
Tuota itsekin meinasin. Meillä on yksi kaveriperhe jolla on kiltit ja rauhalliset tytöt ja asunto todella laitettu viimeisen päälle. Sitten kun kuulee vaimon menettävän hermonsa siihen kun johonkin peiliin on ilmestynyt lapsen kädenjälki tms niin kieltämättä kyläily siellä ei hirveästi houkuta. Ainakaan meidän pojun kanssa...

--ap
[QUOTE="just";22528878]Sun viestistä paistaa läpi kehuskelu omakotitalosta, hienosta sisustuksesta ja siististä kodista sekä se, että pidät ystäviäsi hieman heikommassa asemassa, heillä ei ole yhtä kaunista ja siistiä kotia kuin sinulla. Lisäksi tehostat itseäsi muidenkin luona vieraillessasi sillä, että "pitää lähteä siivoomaan". Ei ihme etteivät ystävät jaksa vierailla sellaisen luona, jolle siivoaminen on tärkeämpää kuin aika ystävien luona.[/QUOTE]

No huh huh. arvasi melkein että tällaisen kommentin saan vielä. Minua tuntematta ET VOI kirjoittaa noin. Koska en todellakaan kehuskele kavereilleni. Vain ja ainoastaan tähän kirjoitin mikä on tilanne; meillä uusi talo ja samantien loppunut kyläily.
Se mainitseminen siivouksesta on ihan verrattavissa siihen, että sanoisin et pitäisi lähteä ruoan laittoon. Ei siinä mitään kummallista ole koskaan aiemmin ollut!

"minä"
Kyllä minustakin kuulostaa tuo siivoamisesta puhuminen vähän siltä, että kaverisi voivat hyvinkin ottaa vaikka vittuilunakin, että mullapa on niin iso talo, että en ehdi kyläilee, kun pitää siivota. Mut sama onkelma, että muutin vähän kauemmas kavereista, eikä oo kyllä enää vieraita näkyny.

vähän liian rehellistä mun makuun. Sanoisin ite mieluummin esim. "aikainen herätys aamulla, pitää lähtä touhuilemaan iltapuuhia".

--ap
Voisiko olla ettei kyse ole kateudesta vaan sen siisteyden asettamista paineista? Jos siis koti on viimeisen päälle laitettu ja aina tip-top-siisti ja silti emäntä hokee kuinka on likaista ja täytyy lähteä siivoamaan niin ehkä sitä helposti ajattelee tuon siisteyden ja puhtauden olevan emännälle ihan ykkösjuttu. Silloin voi noin lapsiperheellisenä olla vaikea mennä kylään mikäli lapset eivät ole kiltisti läpi vierailun sohvalla istuvaa tyyppiä, siis jos kokoajan stressaa ja pelkää lasten sotkevan jotain mistä emäntä sitten saa hepulin (vaikka vasta vieraiden kotia lähdettyä mutta silti).
Mutta meillä itselläänkin on lapsia! Ja ne kyllä sotkee mutta pidän perussiisteydestä huolta, mutta en ole mikään himosiivoaja! Peileissäkin kyllä on sormen jälkiä ;) että ei todellakaan ole TIP TOP, tietenkin kun ystävät tulivat ensimmäisen kerran katsomaan taloa, niin olin kyllä laittanut paikat kuntoon, kukapa ei??? Ja kun on enemmän tilaa niin ei näytä niin sotkuiselta huusholli vaikka muutama lelu olisikin lattialla. Ymmärtäkää nyt pointtini hyvät naiset!

--ap
Tuota itsekin meinasin. Meillä on yksi kaveriperhe jolla on kiltit ja rauhalliset tytöt ja asunto todella laitettu viimeisen päälle. Sitten kun kuulee vaimon menettävän hermonsa siihen kun johonkin peiliin on ilmestynyt lapsen kädenjälki tms niin kieltämättä kyläily siellä ei hirveästi houkuta. Ainakaan meidän pojun kanssa...
Ei voi tämmöisestä olla kyse, koska itsellänikin on lapsia ja lapset kyllä SOTKEE...

Mutta meillä itselläänkin on lapsia! Ja ne kyllä sotkee mutta pidän perussiisteydestä huolta, mutta en ole mikään himosiivoaja! Peileissäkin kyllä on sormen jälkiä ;) että ei todellakaan ole TIP TOP, tietenkin kun ystävät tulivat ensimmäisen kerran katsomaan taloa, niin olin kyllä laittanut paikat kuntoon, kukapa ei??? Ja kun on enemmän tilaa niin ei näytä niin sotkuiselta huusholli vaikka muutama lelu olisikin lattialla. Ymmärtäkää nyt pointtini hyvät naiset!
Minullekin heräsi tässä vaiheessa kysymys siitä miksi ajattelin alunperin tuon vieraiden kaikkoamisen johtuvan jollain lailla siitä siisteydestä? Tai mistä olet saanut käsityksen siitä että kavereillesi on tullut paineita omien kotiensa siisteydestä teidän uuden talon myötä?

Yhteistyössä