osteoporoosi

• Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Hei.

Kävin juuri äsken osteoporoositutkimuksessa. Vastauksen saan ensi viikolla, mutta olen varma minulla sen olevan. Kaikki merkit viittaavat liiankin varmasti siihen. Ajattelinkin kysyä, että onko kenelläkään kokemuksia tästä sairaudesta? Olisi mukava tietää kokemuksia ihmisiltä joilla tämä samainen sairaus on. Olen peloissani, huolissani ja suuresti masentunut tämän takia. Kohta 24-vuotias ja jo nyt näin huonossa jamassa.

Vesimies
Olet ehkä jo saanutkin tutkimustuloksista vastauksen. Harvalla sinun ikäisellä on vielä osteoporoosi koska luuntiheys vielä kasvaa vuosia. Ensi oireita ovat mm. kaatumisen yhteydessä tulevat murtumat. Kun osteoporoosi on todella paha niin sitten tulevat särkykivut. Vaiva on peritytyvää varsinkin äidiltä tyttärille. Liikunta ja oikea ravinto ovat hyviä ennaltaehkäiseviä toimia. Vaihdevuosissa luuntiheys alkaa heiketä merkittävästi.

alkuperäinen
Tiedän tuon kaiken, minkä minulle juuri kerroit. Saan tulokset vasta tammikuussa... joten nyt tuntuu, ettei mikään tunnu hyvältä ja itkeskelen vain. Mutta itse lääkärinikin sanoi minulle alkukartoituksessa, että nyt tarkastellaan vain kuinka pahana se minulla on. En tiedä...

Edelleen jos teillä on kokemuksia tai sairastatte itse, niin olkaa kilttejä ja kertokaa minulle kokemuksistanne. Se olisi hyvin tärkeää minulle, koska pelkään todella paljon juuri nyt!

Yhteistyössä