Ostatteko lapsenne kummeille lahjoja?

  • Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti
ssss
Olemme mieheni siskon lapsen kummeja, sisko laittoi eilen viestiä että tultaisiinko tänään käymään heidän äitinsä luona kun menevät käymään niin vaihdettaisiin lahjoja. Tämä siis meinasi vaan sitä että me annoimme kummilapsemme lahjan heille. Asia alkoi vaan nyt mietityttämään, vaikka näiden kolmen vuoden aikana emme ole kertaakaan saaneet lahjaa. Meillä ei ole lapsia, mutta jos olisi niin kyllä muistaisin myös lapsen kummeja (ehkä eriasia jos olisin myös heidän lapsensa kummi, jolloin muistaisin sitä lasta). Kerran estyimme menemästä kummilapsemme sisaruksen syntymäpäiville jolloin laittoivat viestin "antakaa lahja sitten kun nähdään seuraavan kerran äidin luona", sitä lahjaa emme ole kyllä antaneet/ostaneet vieläkään. Töykeää noin olettaa että ostamme lahjan vaikkemme juhliin olekkaan menossa, paremmin ymmärtäisin jos kyseessä olisi ollut kummilapsemme syntymäpäiväjuhlat.
 
Lapset antavat kyllä kummeilleen lahjat, ovat aina antaneet. Mun mielestä se on vastavuoroista, kyllä kummilapsen on pidettävä myös kummiinsa yhteyttä eikä vain kummin ylläoidettävä suhdetta (siis pääosin muilla konstein kuin pelkkien lahjojen merkeissä :D ) Eli lapseni ovat kummeihinsa yhteydessä paljon pitkin vuotta ja haluavat myös joululahjat kummeille antaa..
 
Niille lasteni kummeille, joilla ei ole omia lapsia tai en hanki heidän lapselleen lahjaa. Olen aina hankkinut jotain, esim. joulukukan ja laittanu lapseni ojentamaan paketin kummilleen ja toivottamaan samalla hyvät joulut.

Mutta sitten taas esim sisarelleni, joka on lapseni kummi ja minä olen hänen lapsensa kummi en ole osanut jouluna mitään. Ostan kummilapselleni.
 
"Veera"
Voishan sitä ees jonkun kukan viedä mennessään jos tulee lahjaa hakemaan. Kyllä mekin on aina jotain viety, ei tosin mitään kovin jenkilökohtaista vaan esim viinipullon ja suklaata.
 
ssss
Kiva kuulla että moni on samoilla linjoilla kanssani :) Olemme myös miehen veljen lapsen kummeja, heiltäkään ei olla koskaan mitään saatu mutta eivät sentään ikinä odottamalla odota ja pyytele lahjoja lapselleen. Tulee vaan jotenkin ikävä olo kun me emme saa koskaan mitään, meiltä vaan odotetaan kovasti palveluksia. Useamman kerran vuodessa pyytävät meitä lapsenvahdiksi (yön yli siis) ja useita kertoja muutamaksi tunniksi jos vanhemmat käyvät yhdessä jossain. Mitään vastapalveluksia ei ole koskaan tullut.. Meillä on kolme koiraa, taidankin kohta tarvita heille hoitajia :D
 
tota
Mä ostan toisen kummin lapselle lahjan, eli en suoranaisesti kummille mitään. Muuten en kyllä ostaisi lapsellekaan. Ja sitten toiselle kummille jolla ei lapsia vielä, ostan jonkun pienen lahjan. Ja koskaan en odota lapsille mitään, tai jos kysyvät niin pyydetty on luokkaa 10-15€. Ei sillä että ne koskaan mua kuuntelisi...
 
vierass
Mä en ole itse kummina odottanut saavani mitään. Mun mielestä on eri asia ostaa lahja lapselle kuin aikuiselle. Yhden kummilapseni äiti on vastavuoroisesti minun lapseni kummi, ja ostamme siis toistemme lapsille. Sitten taas toisen lapseni kummi on itse lapseton ja yleensä olen kysynyt haluaako kummlapsensa kuvan, kun on tuonut lahjan. Voisin jotain ostaakin, kun vaan keksisin jotain järkevää. Jos itse menisin kylään, veisin varmaan kukan.
 
vierass
Mä en ole itse kummina odottanut saavani mitään. Mun mielestä on eri asia ostaa lahja lapselle kuin aikuiselle. Yhden kummilapseni äiti on vastavuoroisesti minun lapseni kummi, ja ostamme siis toistemme lapsille. Sitten taas toisen lapseni kummi on itse lapseton ja yleensä olen kysynyt haluaako kummlapsensa kuvan, kun on tuonut lahjan. Voisin jotain ostaakin, kun vaan keksisin jotain järkevää. Jos itse menisin kylään, veisin varmaan kukan.
Lisään vielä, ettei kyllä tulisi itselleni mieleenkään pyytää kummeja tuomaan lahja johonkin tai antamaan se jossain. Ihan pitää olla heistä itsestään lähtöisin halu antaa, en oleta mitään.
 

Yhteistyössä