Ostatteko joka joulu uudet joulukoristeet?

• Viestiketjun aloittaja joulutar
  • Ensimmäinen viesti
joulutar
Me ostetaan. Harmittaa vaan että on parilta viime joululta vielä koristeita kaapissa kun mies ei ollut viennyt niitä pois. Nyt heitin suoraan kaatopaikkajätteeseen viemästä tilaa.

vieras
No kylläpä sä oot fiksu. On monia perheitä kellä ei oo yksinkertasesti varaa ostaa joulukoristeita, niin sä heität omas roskiin.

Itse ostin tänä jouluna ensimmäistä kertaa joulukoristeita, muutamat pallot kuuseen, jouluvalot.. kuusi on vielä ostamatta. En aio heittää pois. Aiempina jouluina on oltu muualla, niin en ole viitsinyt ostaa kalliita joulukoristeita.

No ei todellakaan. Miks ihmeessä heittäisin ehjiä koristeita pois?
Eikö ne voi vaikka myydä jossain tai antaa jollekin jos et itse halua käyttää samoja uudestaan..

Sanonpa ihan suoraan nyt että typerää tollanen touhu!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joulutar:
Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
mitä tuhlausta...antaisit ne ees johonkin kierrätykseen
ja kysymys oli: Ostatteko joka joulu uudet joulukoristeet?
Kauhea vaiva kierrättää, ei jaksa.
Sun lapsillas voi olla kohta kauhea vaiva hengittää, kun me teoillamme saastutetaan liikaa. No lapset varmaan osaa arvostaa, että äitinsäkin oli niin mukavuudenhalunen että ei ollut valmis pienimpäänkään ympäristötekoon. Suuremoi ympäristöteko ois että jättäisit ensi vuonna ostamatta uudet ja sen sijaan koristelisit tämän vuotisilla.

vieras
Meillä on käytössä samat joulukoristeet,mitkä riippu joulukuusessa mun 1vuois kuvassa! Siitä on aikaa nyt kohta 24v. Muutamia uusia ollaan ostttu rikkinäisten tilalle ja vähän lisää, mutta ei noita kyllä pois heitetä kun niin hyväkuntosia ja kauniita ovat.

Niin ja eikö sen tunnelman just tee ne samat koristeet (vähän rypyssä olevat lasten 7 v sitten askarreleet enkelit ja tontut...) musta se on just ihanaa että ne on niitä samoja ja joka kerta kun niitä etsii vintiltä ja sitten availee laatikoita niin tulee melkein tippa linssiin =)

En todellakaan... ei ole varaa edes täydentää. Meillä on muutama tonttu ja yks joulukuusen nauha... muuta ei ole, kun ei ole ollu varaa ostaa. Jouluverhojakaan ei o. Jos jollain on ylimääräsiä jouluun liittyviä koristeita yms. ni mie kelpuutan :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Niin ja eikö sen tunnelman just tee ne samat koristeet (vähän rypyssä olevat lasten 7 v sitten askarreleet enkelit ja tontut...) musta se on just ihanaa että ne on niitä samoja ja joka kerta kun niitä etsii vintiltä ja sitten availee laatikoita niin tulee melkein tippa linssiin =)
aivan :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja joulutar:
:LOL::LOL::LOL:
Menittepäs lankaan:D
Minä ostan joka joulu uudet suklaakävyt tms. joulukuuseen. Muuten pärjäämme vanhoilla joulukoristeilla. Meillä ei niitä joulukoristeita kyllä kauheasti ole. Lähinnä joululiina, joulukuusi ja joulukranssi. Sekä kynttilöitä. En oikein pidä mistään koriste-esineistä muutenkaan.

Rokkimama
Mä ostin viime vuonna ekan oman joulukoristeeni. Tähän asti palvelleet ovat vanhempieni, osa jopa isovanhempieni vanhoja. Osa on lasten askartelemia, osa jopa minun lapsuuteni tuotoksia. Vanhoilla jutuilla on iso tunnearvo, vaikka miestä huvittikin vänkkyrä ja harvennut latvatähti.
Tänä vuonna ajattelin ostaa muutaman pallon, ihan siksi kun vanhoja on rikkoutunut.

Yhteistyössä