Ostatko lapsellesi vaatteita Halpakaupoista? Miksi ostat, miksi et?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milla"

Vieras
Ostaisitko enemmän jos halpahallissa olisi myynnissä myös nimekkäämpiä vaatemerkkejä?
Etkö osta sen vuoksi että laatu aiemmin ostetuissa vaatteissa on huonoa vai mikä syy sinulla on?
Vaikuttaako se että halpahallit on köyhien ostospaikkoja?

Ostatko koska sieltä saa kelvollista perusvaatetta edullisesti?

Mä ostan sekä että, halpakaupoista saa ihan kivaa perusvaatetta edullisesti. Ostan kyllä kalliimpiakin vaatteita arkivaatteiksi jos pidän kuosista. En erottele vaatteita mitenkään, ostan sieltä mistä löydän kivaa.

En osta. Jotkut sukulaiset kantaa niitä lahjaksi ja laatu on mitä sattuu. Suurin osa menee ekan pesun jälkeen muodottomiksi lötköiksi. Hihansuut venyy, ompeleet ratkeaa, kuviot irtoaa, jne..

Juu en tod osta.

Miksi en ostaisi? Kyllä minä näen kaupassa, ja tunnustelen, että onko ihan höttökangasta ja millainen ommel jne. Ja aina on kestäny vaatteet. Tosin ostan kyllä kalliimpiakin vaatteita joskus.

Ostan jos on tarvetta jollekkin tai tykkään näkemästäni. Tosin yksi body haaleni eivätkä tahrat lähteneet, mutta mitä sen niin väliä, vaatteiden alla se on anyway yleensä. Ainakin talvisin. En katso niinkään ostopaikkaa vaan lähinnä laatua ja kuosia.

Ei mulla oo rahaa ostaa edes halpakaupoista,ainoastaan kirppareilta. Mutta toisaalta, niistä joskus teen löytöjä, saatan saada halvalla ihan niitä"merkkivaatteita". Tosin ne taitaa olla asiaan vihkiytyneen silmään jo vanhentunutta vuosimallia, mutta meillä menee ihan täydestä :)

osta jos on kivan näköinen vaate. ostopäätökseen ei siis vaikuta paikka, merkki tai hinta vaan se että mielyttääkö kuosi. en osta kalliitakaan vaatteita vain merkin takia, vaan jos sattuu olemaan kiva muuten. sama pätee halpahallien vaatteisiin.

Ostan vaatteita hm, lindex, kappahl, prisma. Ja kirpparilta ostan merkkivaatteita. Hirveästi ostan ystäviltä. Itse asiassa vaatekaupassa ei ole nuoremmalle tarvinnut käydä kuin viimeksi kaksi vaatekokoa sitten. Ostan vaatteen ulkonäön perusteella.

Ostin lastenvaateliikkeestä kesävaatesetin muutama kevät sitten, en yleensä osta sellaisista liikkeistä,kun ovat hintavia.Olipa yllätys melkoinen,kun sama setti oli halpahallissa ja puolet halvempi.Harmitti!

En osta, en oikeestaan ikinä. 12v poika haluaa vaatteensa pääsääntöisesti urheilukaupasta ja tai st.lousista. tytöt haluaa käydä ostoksilla näissä perinteisissä seppälä, h%, lindex ja benetton, ja kuopukselle ostan jesperistä (sieltä saa halvalla vaatteita), popista , meandilta, ja myös siis lindex halppis.

Kyse on vain ja ainoastaa siitä, että mä tykkään kivoista vaatteita ja robbari ei mua sykäytä, käyn kyllä siellä usein, mut vaatteita en osta.

No en varsinaisesti katso mistä paikasta ostan lapselleni vaatteita, lapsi on vielä pieni ja vaatteet menee tod. nopeaa pieniksi, eikä meidän paikkakunnalla ole mitään hyvää kirppistä, joten ostan tavallaan niitä kirppis hintaisia vaatteita uusina halppis kaupoista. Kalliimpaa ostan kun näen jonkin sellaisen jonka todella haluan, ulkovaatteissa isoin kriteeri on tuulen ja veden pitävyys, täällä kun tuulee aina. Täällä ei muuten noita lastenvaate liikkeitäkään liiemmälti ole.

minä ostan kirppareilta, halpahalleista, prismoista, vaateliikkeistä ja netistä kotimaasta ja ulkomailta (next, monsoon). Ostan ilolla mistä tahansa jos vain vaate miellyttää omaa silmää ja on kuosiltaan laadukas.. En sen kummemmin ajattele ostopaikkaa. Mies tienaa 80 000 euroa vuodessa (itse olen kotihoidon tuella), joten periaatteessa voisin ostaa "kalliita" vaatteita pelkästään, mutta minusta siinä ei ole mitään järkeä..

Myös lastenhuoneen kalusteet on ostettu käytettynä (esim. Laulumaan uudenveroisesta lastensängystä maksoin 70 euroa). TV-tason ostin 5 eurolla, ruiskumaalasin sen valkoiseksi ja laitoin maitolasin ja nyt sitä vastaavan tuote maksaa kaupassa 350 euroa.

Näin muuten Keravan City-Marketissa joskus vuonna yks ja kaks Lacosten tennareita lapsille.

Mutta joo, mistään prismoista, sittareista tai tarjoustaloista ei vaatteita ostella, ihan sen takia kun ne on suhteellisen kalliita. Joskus jotkut käsineet tms. ostettu. Samalla rahalla saa toisesta kaupasta jotain kivempaa. Sitten taas kyllä jostain henkkamaukasta ostellaan aika paljonkin sukkia ja erityisesti valkoisia pitkä- ja lyhythihaisia t-paitoja, koska ne ehtivät mennä ennemmin likaisiksi ennen kuin muuten kulahtavat käyttökelvottomiksi.

Ostan ja onpa siellä halpahalleissa ihan tuttaa yms.

Mä en viitti ostella kalliita vaatteita muksuille jotka kasvaa niistä pois hetkessä tai kuluttaa ne nopeasti puhki..Ja mitä oon noita "halpis" bodyja ostellu yms. niin aikas hitsin hyvin ne on kestänyt..

Citymarketista ostan osan lasten ulkovaatteista, syystä että asioidaan siellä ruokakaupassa ja Reimatec on ihan saman laatuinen osti sen mistä tahansa. Kauppojen omia merkkejä en yleensä osta, koska ne muutamat mitä meillä on ollut on menneet niin äkkiä huonon näköisiksi.

Tarjoustalo tyyppisistä paikoista olen ostanut mm. Tutta vauvanvaatetita, niitä retrokuosisia. Eli ei ostopaikka paljoa vaikuta, mutta vaatteen laatu vaikuttaa.

[QUOTE="milla";26071053]Ostaisitko enemmän jos halpahallissa olisi myynnissä myös nimekkäämpiä vaatemerkkejä?
Etkö osta sen vuoksi että laatu aiemmin ostetuissa vaatteissa on huonoa vai mikä syy sinulla on?
Vaikuttaako se että halpahallit on köyhien ostospaikkoja?

Ostatko koska sieltä saa kelvollista perusvaatetta edullisesti?[/QUOTE]

Pakko kommentoida tuota "halpahallit on köyhien ostospaikkoja" että kyllä se vaan on niin, että moni suurituloinen juurikin hankkii lastensa vaatteet sieltä halpahallista (tai kirpparilta). Ei voi sanoa että halpakaupat on vain köyhien ostospaikkoja, niitä halpisten ostajia on sekä köyhissä että rikkaissa samoin kuin merkkivaatteiden ostajia.
Mitä merkkivaatteisiin tulee niin kalleimmatkaan merkkivaatteet ei kaikki ole laadukkaita. Itse oon jonkun kappaleen ostanu kalliimpia merkkikuteita ja ihan yhtälailla ne kulahtivat kuin ne halpahallin tai Hm:n kuteet.
Mitä omiin ostoksiin niin meillä tärkeimmät kriteerit on ekologisuus ja eettisyys. Pyrimme ostamaan mahdollisimman ekologista ja mahdollisimman eettistä. Suosimme suomalaista ja Eurooppalaista tuotantoa sekä kierrätystä.

Eipä sillä niin kauheasti merkitystä ole, mistä sen mieluisan vaatekappaleen saa ostettua. Ostan luomupuuvillaa, jos mahdollista. Toki ei-luomuaki, jos on miellyttävä kuosi tai ei vaan löydy kohtuuhintaista luomuna. Aika paljo tulee ostettua nettikaupoista.

Siksi että en usko hetkeäkään että kallis vaate kestää kauemmin, halpaakin pyörittelen aikani, ennekuin vakuutun juuri sen vaatteen kestävyydestä ja sopivuudesta (näppituntuma materiaaliin ja saumoihin tms)

Siksi että mun pitää joka saamarin kauppareissu laskea sentilleen joka tavara jonka kärryihin lastaan, miettiä että pystynkö?

Kirpparit ja kierrätys rules.

Pyrin ostamaan laadukkaita vaatteita, oli ne sitten Tarjoustalosta tai Espritiltä. Ei laatu paikkaa katso. Esimerkiksi Tutan vaatteita en osta enää ikinä Sitä pientä pesunukkaa tulee jo ensimmäisestä pesusta ja vaate menee kovaksi. H&M:n vaatteet taas ovat hinta-laatu suhteeltaan todella hyviä, ja kestävät monta kuukautta! Muutenkin ostan vähän reilumpaa kokoa, koska silloin vaatteet menevät pidemmän aikaa. Lisäksi niitä ekassa pesussa huonoksi menneitä vaatteita käytetään ihan kotivaatteina eli ei pois heitetä, ja muita parempia sitten kylä- ja kauppavaatteena.

Mä ostan sieltä missä sattuu silmiin tarpeeseen osuva vaate.
Ulkovaatteet ja kengät on semmosia mihin satsaan kokemuksen ja/tai uteliaisuuden mukaan. Juhlavaatteet voi olla ns. kertakäyttökamaa kun harvoin samat vaatteet sopii enää seuraavissa juhlissa tirpan päälle. Perus käyttövaatteet on usein jotain siltä väliltä.

Pyrin ostamaan laadukkaita vaatteita, oli ne sitten Tarjoustalosta tai Espritiltä. Ei laatu paikkaa katso. Esimerkiksi Tutan vaatteita en osta enää ikinä Sitä pientä pesunukkaa tulee jo ensimmäisestä pesusta ja vaate menee kovaksi. H&M:n vaatteet taas ovat hinta-laatu suhteeltaan todella hyviä, ja kestävät monta kuukautta! Muutenkin ostan vähän reilumpaa kokoa, koska silloin vaatteet menevät pidemmän aikaa. Lisäksi niitä ekassa pesussa huonoksi menneitä vaatteita käytetään ihan kotivaatteina eli ei pois heitetä, ja muita parempia sitten kylä- ja kauppavaatteena.

Laitoin just kiertoon kolmannelle H&M:n vaateläjän jotka on 8-vuotta vanhoja ja jo kahdella olleet... Jotta hinta-laatu-suhteeltaan erittäin hyviä! :D

Yhteistyössä