Ostaisitko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeps

Vieras
Meidän tilanteessa asunnon?

Tällä hetkellä lainaa on sellanen 30 000, miehen suurin osa niistä, otti aikoinaan, ennenku edes minua tapasi. Osa myös minun ja miehen yhteisiä. Nyt lyhennellään 550 ? lainaa kuussa, siihen päälle vielä vuokra, 400 ?. Eli yhteensä noin tonnin verran, toki vielä sähkö ja vesi laskut päälle.

No, nyt meillä olis mahdollista ostaa asunto, jolla hintaa 80 000? ja tinkivaraa saattaa olla. JOS edellisen lainan sais yhdeistettyä asuntolainaan, niin lainalaskurin mukaan, 30 vuoden laina-ajalla maksettaisiin kuussa noin 550 ?, jolloin siis menot puolittuisi, kuukausittain. Maksettaisi asuminen SEKÄ laina vain 550 ?. Tällä hetkellä maksetaan siihen päälle vielä vuokra, ja se tuntuu...

Asunto on hyvä kuntoinen. Siksi hintaa niin vähän kun se on täällä maalla. :) Mitä tekisit?

Asuntohan on edullinen ! Miksi niin pitkä laina-aika ?
Ehkä voisitte yhdessä lyhentää enemmän ?
Lyhennän yhuoltajana ásuntolainaa 600 ja siihen muut asumismenot 250. Eikä tee tiukkaakaan.
Varmasti te pärjäisitte loistavasti.

Onnea vaan, jos saatte yhdistettyä sen asuntolainaa, mutta väittäisin, että ei onnistu. Asuntolaina, kun on asuntolaina, käyttölaina muita menoja varten.

Enkä ostais noin pitkällä laina-ajalla. Pitää pystyä pidentämään laina-aikaa tarvittaessa.

Joo, ja tarkotus olikin vain nyt hetkeksi ottaa pienellä lainaerällä, koska mä olen hoitovapaalla vielä kesän yli. Sitten voi huoletta nostaa lainaerää, kun menen takaisin töihin :)

Ja uskoisin, että onnistuu se lainojen yhdistäminen, pankinjohtaja tuttu, ja mies jo alustavasti siitä puhui...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Harkitsisin asiaa. Muistakaa laskea kaikki asumiseen liittyvät kulut! + tulevat kulut lähivuosille!

Juu, toki :) Tänään mennäänkin katsomaan vielä kerran. Itse kävin jo viime viikolla. Mies ei ole nähnyt nyt rempattuna. On itse asunut samassa asunnossa kun on ollut nuori :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onnea vaan, jos saatte yhdistettyä sen asuntolainaa, mutta väittäisin, että ei onnistu. Asuntolaina, kun on asuntolaina, käyttölaina muita menoja varten.

Enkä ostais noin pitkällä laina-ajalla. Pitää pystyä pidentämään laina-aikaa tarvittaessa.

mut aina voi ottaa asuntolainaa enemmän 'remppalainaksi' ja maksaa muut velat pois. tai en mä tiedä miten noi menee mut kuitenkin.

ostakaa vain. mun mielestä on tyhmää asua vuokralla kun samalla summalla voi omaa maksaa pois.

ja kohta joku sanoo et omakotitalossa on myös kuluja. mut ei niitä meil ainakaan niin kamalasti ole; kiinteistövero, jätemaksu ja ismopi vakuutus.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

mut aina voi ottaa asuntolainaa enemmän 'remppalainaksi' ja maksaa muut velat pois. tai en mä tiedä miten noi menee mut kuitenkin.

ostakaa vain. mun mielestä on tyhmää asua vuokralla kun samalla summalla voi omaa maksaa pois.

ja kohta joku sanoo et omakotitalossa on myös kuluja. mut ei niitä meil ainakaan niin kamalasti ole; kiinteistövero, jätemaksu ja ismopi vakuutus.

Asunto ei ole omakotitalo. Vaan sitä taloa on ennen alkanut joku rakentaan, joku rikkaampi, mut on vissiin sit rahat loppunu kesken ja on myynyt pankille talon. Talossa on yhteensä neliöitä joku 400-500. Talossa on 6 asuntoa, eli on sellanen omakotitalo, johon on sitten lykitty sinne tänne asuntoja. Asunto on kolmio ja järvinäkymällä. Pihaakin on, ja rauhallinen paikka. Meidän ikkunat siis järvelle :)

Yhteistyössä