Ostaisitko tytölle sinimustan talvihaalarin? Jos ainoa vaihtoehto olisi vaaleanpunainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja värikoodeista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

värikoodeista

Vieras
Ostin tuossa meidän taaperolle, tytölle, sinimustan haalarin kun alessa oli vain joko pinkkiä tai tuota. Ja se pinkki oli mun mielestä ihan kauhee, siis sellainen... no tiiätte, sellainen shokkipinkki jollaisia ne monet on.

Ja nyt olen leikkikentällä huomannut että se värikoodi on yllättävän tarkka, siis tähänkin suuntaan. Ajattelin että pinkkiä ei osteta pojille mutta sinistä kyllä tytöille, mutta eipä taideta ostaa sitäkään.

Vihreen tai ruskean tai kokomustan tms. olisin halunnut jos olisin löytänyt sopivan.

No vaikea pikkulapsesta on päätellä onko poika vai tyttö, jos on neutraalit vaatteet. Mutta mitäs se haittaa, jos luullaan väärin, sitten korjataan vaan että eikun tyttö. Meilläkin tytöllä tosi paljon pinkkiä ja mekkoa jne. mutta ihan yhtä mielelläni puen myös sinistä,mustaa, ruskeaa ja vihreää.

Sinimusta on on minusta kauhean synkkä ja kolkko yhdistelmä, itse en pidä ko. yhdistelmästä poikienkaan vaatteissa. Tosin ymmärrän hyvin että et halunnut ostaa shokkipinkkiäkään. Mistähän johtuu että kun tytöille löytyy nättejä väriyhdistelmiä esim. vaaleanpunainen + ruskea/beige , niin pojille ei löydykään vastaavaa sinisenä, vaan sinisen kaveriksi on laitettu mustaa tai harmaata. Makuasioitahan nämä ovat, mutta mielestäni esim. vaaleansininen+ruskea on kauniimpi yhdistelmä kuin vaaleansininen + musta. Viimeksi huomasin asian vauvojen college-puvuissa; Adidakselta löytyi tosi nätti vaalenapunainen+beige -asu, mutta sininen versio olikin vaaleansininen+tummansininen, eikä mielestäni ollenkaan niin kivannäköinen.

Musta on kiva sekoitella värikoodeja. :) Meillä siis pojalla on punaista ja tytöllä sinistä tarpeen mukaan. Kertaakaan ei ole kukaan vielä erehtynyt sukupuolesta, mutta kai sekin kerta vielä tulee.

kyllä niitä näkyy ns tyttöjen pukujakin pojilla, etenkin jos on vielä taapero iässä ja isommat sisarukset tyttöjä. meillä isommat lapset poikia, ja kyllä säästän kaikki puvut pienemmälle tytölle, niin vihreät kuin sinisetkin. punanen pipo päähän niin kyllä tytöksi tunnistaa :)

Itse ostan aina sen räikeimmän värin, sillä on paljon helpompaa, kun lapsi erottuu heti porukasta. :) Tielläkin on turvallisempaa kulkea, kun lapsella on oikein shokkivärin haalarit pimeänä talvipäivänä.

[QUOTE="mä";22381294]kyllä niitä näkyy ns tyttöjen pukujakin pojilla, etenkin jos on vielä taapero iässä ja isommat sisarukset tyttöjä. meillä isommat lapset poikia, ja kyllä säästän kaikki puvut pienemmälle tytölle, niin vihreät kuin sinisetkin. punanen pipo päähän niin kyllä tytöksi tunnistaa :)[/QUOTE]

Meillä on punainen pipo sekä tytöllä että pojalla. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;22381286:
No vaikea pikkulapsesta on päätellä onko poika vai tyttö, jos on neutraalit vaatteet. Mutta mitäs se haittaa, jos luullaan väärin, sitten korjataan vaan että eikun tyttö. Meilläkin tytöllä tosi paljon pinkkiä ja mekkoa jne. mutta ihan yhtä mielelläni puen myös sinistä,mustaa, ruskeaa ja vihreää.

Joku papparainen luuli mun tyttöä pojaksi, kun oli vuoden ikäinen, vaikka tytöllä oli päällä ruskea-vaaleanpunainen puku, violetit kengät, hanskat ja pipo. :) Ja kyllä tuo minusta ihan tytöltä näyttää, ainakin nyt parivuotiaana. :P

No muuten saattaisin ostaakin, mutta prinsessamme ei suostuisi sellaista päälleen pukemaan, :D ei oo suostunut tummansinistä pukemaan sen jälkeen kun oppi puhumaan. Vain vaaleanpunainen, oranssi ja keltainen kelpaavat, joskus myös kirkkaan/tummanpunainen.

Omalla 2,5-vuotiaalla tytöllä on tummansininen haalari. Oli ainoa ostettavassa kunnossa oleva haalari kirppiksellä, mutta olikin sitten hyvä sellainen: hieman vanhempaa mallistoa oleva Reimatec, mikä kuitenkin vielä pitää vettäkin, ja hinta oli huimat 5€! Tuossa vaiheessa en paljoa värikoodeja pohtinut ;) Ja se etu tuossa värissä kyllä on, ettei muta ja hiekka heti näy tai jätä pysyviä jälkiä. Olen tuota tummaa väriä sitten kompensoinut esim. pinkkisävyisillä lakilla ja hanskoilla. Kiva piristyskeino :)

Yhteistyössä