ostaakohan kukaan -90 rakennettua paritalon puolikasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enkirjaudunyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enkirjaudunyt

Vieras
remontteja ei ole pahemmin tehty. Keittiö kaipaa uusia pintoja, parketti kulunut. Seiniä olen maalannnut, mutta tapetit jo vajaa 10 vuotta vanhoja. Makuuhuoneita on 2 ja neliöitä vajaa 80. Meillä olisi isommalle tarvetta ja ajateltiin rakentaa. mutta ostaakohan kukaan näin vanhaa, johon pitäisi tehdä kaikenmoista remonttia. Esimerkiksi katto pitäisi uusia, ja sen teemme itse jos ostaja ei halua sitä tehdä. huomioitu tietenkin hinnassa. onko tälläisille vanhemmille kohteille enää kysyntää?

Olisiko parempi itse tehdä lattia ja keittiöremppa vai jätänkö sen ostajalle? tämä talo on keski-uudella maalla ja ajateltiin jotain alle 200 000 tästä pyytää.

Ostaa, jos hinta on kohdallaan. "Jotain alle 200 000 e" on todella korkea hinta jopa pk-seuduksi, saatika sitten kehyskunnaksi.

Remppakulut tuossa on kuitenkin 20-30 000 e kerran kaikki pitää uusia.

Miksi 90-luvun talon katto pitäisi uusia? Remontilla varmaan tarkoitat lähinnä visuaalista pintaremppaa, vai enemmän rakenteellista remonttia. Toki 10 vuoden jälkeen alkaa tulla kunnostusta ihan rakenteisiin.

Osa haluaa muuttaa valmiiseen taloon ja osa haluaa laittaa talon omanlaisekseen.

Jos minä olisin ostamassa, tekisin mieluummin rempan itse.

Siksi että saisi pinnoista ihan oman näköisen ja samalla saisi katsauksen rakenteisiin esim putkia ym voisi uusia samassa. jos on just rempattu ja "ihan kiva" ei sitä raaski heti teettää uusiksi vaikka haluaisi vähän erilaista.

Yhteistyössä