Ostaako joku lapselleen (ulko)vaatteet kirpparilta, mutta EI itselleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anteeksi, nyt vasta vastaan kun en ole palstalla käynyt sitten viime kirjoituksen.

Eli lapsille ostetttiin polarn o pyretin puvut. Menevät takuulla AINAKIN sen kaksi talvea, eivätkä silti tänä talvena huku pukuihin, vaikka isoja ovatkin. Ja meillä lapset kasvaa vähintään +2 käyrällä, ellei korkeammallakin. Ovat siis todella pitkiä. Puvut saa vyötäröltä kiristettyä ja nostettua ylemmäksi, lahkeista ja hihansuista saa kiristettyä, että pysyvät lahkeet ja hihat ylhäällä. Ja huppua saa tietenkin pienennettyä sopivaksi. Ensi talvena säätöjä löysätään ja uskon, et ainakin vanhemmalla menee vielä kolmannenkin talven. Ja lapset siis 2v ja 4v.

Kaikki lasten vaatteet ostettu kirppikseltä tai käytettyinä. Alle 1-vuotiaalle sieltä löytyy niin mahdottoman hyväkuntoisia ja vaikka mitä, varsinkin lastenvaatekirppareilta (joita tästäkin kaupungista löytyy oikein erikseen). Ehkä olen nuuka luonteeltani, toisaalta rahaakaan ei ole yhtään ylimääräistä. Minun mielestäni on suorastaan hölmöyttä olla ostamatta sieltä.

Me vanhemmat kuljetaan vähän ryysyissä mutta lasten vaatteisiin panostetaan vähän enemmän.. Vaikka ihan tavallisia vaatteita heillä siis on. Itse sitten pihdataan ja ollaan ostamatta uusia aikuisten vaatteita..

kyllä mä lapselle kirppikseltä ostan :O ostaisin itelleni myös, mutten ikinä löydä sieltä mitään sopivaa! >:/ harmittaa ihan suoraan sanottuna. voisin meinaan ihan hyvin ostaa itellenikin ulkovaatteet sieltä.. muttakun ei : / mut kyl mä katsin, et ne mitä muksulle ostan, on sit lämpimät/keliin sopivat, ehjät ja näiti.

Juu myönnän, että olen "rönttähaalareita" ostanut lapselle, silloin kun vielä asuttiin exän kanssa ja natiainen konttasi enemmänkin siellä pihalla pihkan, koneöljyjen, kuravellin ym. seassa. :D

Lapselle ostin henkkamaukan toppahousut ja takin. Itselle Vilasta villakangastakin. Ei tulisi mieleenkään mitään toppatakkia tai ulkoilupukua laittaa päälle. *puistatus*

Minun takkini maksoi jotain 40-50 euroa enemmän kuin lapsen puku. Pitäisikö tästä kokea syyllisyyttä?

Ostan paljonkin lapselle vaatteita kirpparilta, myös ulkovaatteita. Mutta omat vaatteeni ostan uusina. Ja syy on siinä, että kokoa 48-50 on vaikeampi löytää kirppiksiltä kuin kokoa 128. Sen lisäksi mä voin käyttää takkia vuosikausia, mutta lapselle se toppahaalari menee yhden talven.

Minulla aivan sama. Oma kokoni on tuosta vielä suurempi, joten vaatteita en enää nykyään löydä kirpparilta itselleni. Ostaisin sieltä kaiken jos vain päälle mahtuisi. Lapsille en osta sieltä niitä kaikkein kälyisimpiä vaan ainoastaan hyväkuntoisia ja kohtuuhintaisia merkkituotteita.

Mä tavallaan ymmärrän tuon ajattelun koska lapset kasvaa viuhauksessa ja aikuinen voi käyttää samaa uutena ja kalliilla ostettua vaatetta kymmenenkin vuotta. Mutta meillä kyllä ostetaan "pääkäyttöön" vaatteet uutena ja sit "varavaatteet" kirpparilta.

Minä ostan lapsille ulkovaatteita kirpparilta, sekä kakkosvaatteiksi että siistejä ja uudenkarheita kunnon vaatteita.
Kallein ulkovaate mitä lapsille olen ostanut uutena, on ollut Lassien haalari 30e.

Itselleni ostan uutena ulkovaatteet - kymmenen euron toppahousuja joita käytän 2-4 talvea, ja noin kuuden vuoden välein uuden takin.

Ostan kirpparilta kenelle vain ulkovaatteet jos sopiva sattuu löytymään. Kaikilla perheenjäsenillä on käytössä myös käytettyinä ostettuja ulkovaatteita (tosin mun ja miehen ulkovaatteet eivät löytyneet kirpparilta vaan internetin ihmemaasta).

Uutena ostettujen vaatteiden kanssa sama juttu, kaupassa yleensä on vähän laajempi valikoima, vaatteiden tekniset ominaisuudet kunnossa ja oikeat koot.. Ostetaan siis myös uutena jos tarvitaan ja meidän makuun sopiva ulkovaate osuu kohdalle.

Ööö... ootas, mietitään. Tytöllä 6v on Willervallan (vai miten se nyt kirjotetaan) toppatakki ja housut + Remun toppahaalarit, joita käyttää pääasiassa. Ticketin hattu. Hanskoja ja rukkasia monet, mm. Rasavil, Reima ja Lassie. 3v käyttää Moonkidsin toppahousuja Henkkamaukan toppatakin kanssa tai Name it:n haalaria. Päässä Dunsin pipo ja kädessä Kappahlin rukkaset. 1 -vuotiaalla on Minymon haalari, kakkoshaalaarina Lassie, Reiman rukkaset ja paljon eri merkkisiä hattuja. Kaupunkivaatteitakin on iso läjä, mm. Minymoa, Punaista Norsua, Kimperiä... Ja kaikki uutena hankittu.

Mun paras takki ja löytö tälle talvelle (josta olen erittäin iloinen), on musta puolipitkä toppatakki jonka löysin kirppuorilta. Hinta 1,75e.

Ihan siisteinä kuljetaan kaikki siis :)

Ja juu, pyydän anteeksi, taisin provosoitua :)

Ensi talvena säätöjä löysätään ja uskon, et ainakin vanhemmalla menee vielä kolmannenkin talven.

En usko, että mun lapselleni kirpparilta lähes uudenveroisena ostamani haalarit ovat yhtään sen nuhjuisemmat, huonommat tai kylmemmät kuin sinun uutena ostamasi haalarit sitten toisena saati kolmantena talvena :D Toivottavasti ei itselläsi ole kolmen vuoden päästä sinä talvena uutena ostettua muotiluomusta kun kerran lapsi joutuu käyttämään kolme vuotta vanhaa joka on siis jo niiiiiin vanha ja so last season!

Laadukas haalari kyllä yleensä kestää ihan hyvänä ainakin sen pari talvea ellei enemmänkin, en ymmärrä mitä eroa on sillä, onko haalari ollut viime talvena samalla vai jollakin muulla lapsella.

Mun lapsella on tänä talvena uutena ostettu haalari kun en löytänyt kirpparilta hyvää, itselläni ulkoilua kaksi viime talvena uutena ostettua toppatakkia ja toppahousuja. Itselleni tuskin ostan moneen vuoteen uutta takkia. Ns. kaupunkikäyttöön mulla on 3 ja 4 vuotta vanhat villakangastakit.

Meillä ostin nettikirppikseltä tytön haalarin 2e:llä ja kaupasta 9e:llä oman talvitakkini alesta. Haalarit oli kerran päälle testatut ja liian pienet edelliselle omistajalle, joten hyvä kauppa sanoisin, noin kirppistuotteeksi :)

Ostan aika vähän kirpparilta kun ei ole aikaa koluta niitä. Yleensä sitten lähteekin hirveä säkki jos joskus pääsen kunnolla kaivelemaan. Mielelläni ostaisin enemmänkin käytettyä, mutta tosiaan joskus pitää nukkua ja tehdä läksyjä ja olla lastenkin kanssa...

Mummo ostaa lapsille ulkovaatteet alesta (tai joskus täyshintaisenakin jos löytyy joku erityisen ihana). Ja on tainnut ostaa äidillekin suurimman osan :ashamed:. Mutta joo, vaikea on löytää sopivan kokoista takkia kirpparilta sati sitten että vielä istuisi päällä (lapsille nyt passaa miltei joka vaate oikeaa kokoa) ja jos sen kunnollisen ostaa niin sitä sitten käytetään vuosia. Ei tarvi joka talvi olla uutta haluamassa. Nahkatakkeja olen pari kappaletta kirpparilta ostanut, ne on niin kalliita uusina ja melkein paranee vaan vanhetessaan.

Kaipa joku noinkin päin ostaa. Meillä ostetaan sekä lapselle että aikuisille kirppikseltä sekä uutena, mutta aina alesta, ei koskaan normaalihintaisia.

Lapsen tämän talven Minymon haalari on uutena alesta ostettu. Oman Ticketin untuvatakkini (joo luitte oikein, Ticketiä mammalla muttei lapsella :D ) ostin heinäkuussa 30 asteen helteillä, ovh. 280, maksoin siitä 70 e. Lisäksi ostin pari viikkoa sitten itselleni kirppikseltä uudenveroisen In Wearin villakangastakin 15 eurolla. Pojalla on Minymon lisäksi uutena huutiksesta ostettu Lassien kaksiosainen, sekä Lassien haalari rymyhaalariksi. Miehellä on kirppikseltä takit, yhden on ostanut kaveriltaan.

Ostan pojalle aika paljon kirpparilta. En rutkuja vaan hyviä vaatteita. Ei oo tässävaiheessa järkee ostaa kerran vuoteen uutta ja kallista kaupasta kun kirpulta saa. Mutta en itsekään kulje hienoissa ja kalliissa vaatteissa, peruskamaa mullakin vaikken kirpparilta itelleni löydä.

Yhteistyössä