Osittaista hoitovapaata kunnalla/ kaupungilla tehneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hoitsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hoitsu"

Vieras
Miten menee käytännössä eli mulla on suunniteltu niin, että teen 4 päiväistä viikkoa 30 t viikossa. Mutta nyt osastonhoitaja sanoo, että lomat ja arkipyhät vaikuttaa niin ettei aina olekaan vapaata ja voi joutua päivisin tekemään lisätyötunteja. Mistä ne lisätunnit siis tulee? Palkan saan vaan 30 tunnista viikossa, joten en ymmärrä. Kysyin kyllä osastonhoitajalta lisää aiheesta mutta en ole saanut vastausta...

mä olen tehnyt pitkään osittaista ja jos listalla on arkivapaita, niin mulla on työtunnit 75% siitä listan suunnitellusta työajasta. Eli arkivapaat tavallaan lisää niitä munkin vapaita. Sitä en tiedä kuinka te olette asian sopineet. Tunteina se tietysti menee noin, meillä sopimus työaikaprosentteina.

Mulla ei ainakaan onnistunut osittainen hoitovapaa kunnalla tai olisin joutunut siirtymään toiseen yksikköön ison kaupungin toiselle laidalla jossa olisi onnistunut joko 6h päivät tai 4 työpäivää viikossa.
Matkoihin olisi mennyt n. tunti enemmän päivässä joten se siitä :(
Lisätunnit tarkoittaa varmaankin sitä että joutuisit tekemään säännöllisen epäsäännöllisesti täysiä päiviä jotta työvuorolistat saadaan toimimaan. Se saatko palkkana tai vapaana lisätunnit riippuu työnantajasta. Itse en noilla ehdoilla lähtisi osittaiseen hoitovapaaseen. Haluaisin ainakin mustaa valkoisella suunnitelmat miten työvuorolistat menee.

[QUOTE="klö";24436224]niin mutta palkkauksessa sun täytyy toki saada täys palkka jos muilla arkivapaa ja silti teet normitunnit.[/QUOTE]

Mä en arkipyhänä voi tehdä töitä eli olen työssä jossa ollaan vain päivisin ja arkena. Siksi en nyt ymmärrä yhtään...

kai se osastonhoitaja kärjistetysti tarkoitti sitä että jos vaikka on helatorstaiviikko niin se tekee sulle nelipäiväisen viikon niin että oot töissä ma, ti, ke ja pe. ja se torstai on se sun vapaapäivä. tämmöstä oon kuullu tapahtuvan..

[QUOTE="a p";24436302]Mä en arkipyhänä voi tehdä töitä eli olen työssä jossa ollaan vain päivisin ja arkena. Siksi en nyt ymmärrä yhtään...[/QUOTE]

Niin, siis mä tarkoitan, että jos muillakin on arkivapaa, niin toki se täytyy huomioida sun palkkauksessa. Eli jos arkivapaa sun ainoa vapaa viikolla, niin palkka tulee olla 100%

[QUOTE="klö";24436320]Niin, siis mä tarkoitan, että jos muillakin on arkivapaa, niin toki se täytyy huomioida sun palkkauksessa. Eli jos arkivapaa sun ainoa vapaa viikolla, niin palkka tulee olla 100%[/QUOTE]

Aivan mutta ihmettelen sitä, että mistä ne lisätunnit tulisivat? Mä vaan e voi ymmärtää, että jos saan palkan 3o tunnista viikossa (eli työaikaprosentti on 78,38) niin miks mun pitää jotain ylimääräisiä tunteja välillä tehdä? Kyllä niistä sitten pitää maksaakin.
Kumpa se osastonhoitaja nyt vastais...

Mä olen kysellyt palkanlaskijalta noista asioista, koska mun esimies on yleensä todellisuudessa ollut ihan pihalla. Meillä on jaksotyö ja mulla on onnistunut osittainen hoitovapaa. Arkipyhien lisäksi olen saanut viikottaisen ylimääräisen vapaapäiväni, kunhan tuo 30 tuntia on täyttynyt. Nyt aloitan hoitovapaan jälkeen syksyllä osittaisella hoitovapaalla ja esim. 5.12. on koululaisillani vapaa, joten pidän viikkovapaani siinä ja 6.12. on arkipyhä, jolle lasketaan työviikostani viisi tuntia. Eli ke-pe teen yhteensä 25 tuntia.