Osittaiselle hoitvapaalle - työnantajan suhtautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"marina"

Vieras
Miten työnantajasi on suhtautunut jos oot siirtynyt kokoaikaisesta työstä osittaiselle hoitovapaalle? Onko jörjestelyt sujuneet helposti ja onko suhtautuminen ollut ihan ok:ta? Ja onko jollain työnantaja/pomo suhtautunut jollainen tavalla epäasiallisesti?

Mulla on homma vielä kesken, mutta pomo suhtautuu nihkeästi. Haluaisin tehdä 6 h/päivä ja on kyllä totta, että työt on vaikea järjestää niin, että olisi joka päivä hetken sijainen. Ehkä lopulta teen 4 pv/viikko. Ensi syksynä vasta edessä, että on tässä aikaa vääntää.

Pomo suhtautui hyvin, ei ollut mitään ongelmia. Mutta väliin pomo tuntuu unohtavan, että olen yhden päivän pois. En mä neljässä päivässä ehdi tehdä yhtä paljoa kuin muut viidessä.

Kaikki sujui todella hyvin. Olen ollut osittaisella elokuusta 09 ja jatkan ainakin kevään 2012 asti. Kukaan ei ole sanonut mitään poikkipuolista sanaa asiasta, ei työkaverit, eikä pomo. Teen keskimäärin 6h/pv. Olen hoitoalalla.

Aion alkaa syyskuussa tekeen 6 tuntista päivää.
Lähinnä meillä niin, et on 90 tuntia / 3vko eli joinain päivinä voin olla tarvittaessa vaikka 10 tuntia ja otan ne takas lyhyempinä päivinä tai kokonaisina vapaina.

Esimies on suhtautunut ihan ok. Mun edeltäjä teki 6 tuntista päivää joten on jo aiemmin tottunut siihen. Ja käytännössä mun esimies tekee ne mun jäljelle jäävät työt, ei juuri kukaan muu.

Mä teen 120h/kk, muuten voin tunteja kerätä mutta en esim niin että teen 2 vkoa pitkää päivää ja sit oon 2 vkoa vapaalla, vaan on sovittu että oon joka päivä töissä, erikseen sitten sovitaan mahdollisista vapaapäivistä jos tunteja on alkukuusta tullu väkisinkin "liikaa"

Jei! Tänään vihdoin tein sopparin osittaisesta hoitovapaasta pomon kanssa! Ihanaa huhtikuusta lähtien perjantait vapaan, lasten kanssa. Saas vaan nähä kauanko jaksan noiden ylivilperttien kanssa. :D

Yhteistyössä