osittainen imetys ja kuukautiset jotka vaan jatkuu ja jatkuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemustatietoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemustatietoa

Vieras
vauva 11kkk ja imetän edelleen paljon. kuukautiset alkoi kun vauva oli 9kk. ensin oli tiputteluvuotoa 1vko sitten viikko taukoa ja sitten alkoi ekat kuukautiset. vuotoa kesti 10pv. sitten 17 päivää ei vuotoa. sitten alkoi kai toiset menkat. vuotoa 14 päivää 3-4 päivää eimitään ja nyt taas vuotanu viikon. menkat siis ollu vähän niinku putkeen 2kk!!! Mitä helvettiä täänyt on??!!??!!

Onko kellään ollu samanlaista?

mulla oli tollasta, alkoi kun vauva oli noin 3-4kk ja taysimetyksella. kavin lopulta laakarissa joka antoi minipilerit ja ne helpotti. en siis kayttanyt vuodon aikaan mitaan pillereita

Mäkin täysimetin sen puol vuotta ja sen jälkeen olen imettänyt edelleen paljon yötä päivää. Siksi menkat ei carmaan aikasemmin alkaneetkaan. Mietinkin et onks se toi osittainen imetys (hormonit sekaisin) mikä saa vuodon vaan jatkumaan ja jatkumaan.

OT, mutta miksi sen ikäistä enää yötäpäivää imetät ja paljon? Mulla 10kk ja yösyötöt loppui jo ennen 8kk ikää (söi kerran, lopetettiin unikoulun avulla sekin).

OT, mutta miksi sen ikäistä enää yötäpäivää imetät ja paljon? Mulla 10kk ja yösyötöt loppui jo ennen 8kk ikää (söi kerran, lopetettiin unikoulun avulla sekin).

Mun mielestä imetys on ihanaa, sen tuoma läheisyys vauvan kanssa jne. Tissi on vauvalle erittäin tärkeä turva. Ei syö tuttia. Vauva saa tulla tissille aina kun haluaa ympärivuorokauden. Ja usein ihan vaan tissitellään sängyllä ja ollaan lähekkäin. Vauva nauttii siitä. Ei mulla ole mitään tarvetta/syytä lopettaa imetystä vielä. Itse tykkään siitä ja se on vauvalle valtavan tärkeä ja iso juttu. Itse taas ihmettelen sitä että miksi kaikki lopettaa imetyksen niin aikasin :)
Ja nythän ei ole enää kyse siitä, että vauva tarvitsisi äidinmaitoa. Asia vaan on kummallekin tärkeä. Ja en halua antaa korviketta. Miksi antaisin kun voin imettää. Kohta voikin jo antaa lehmänmaitoa. :)

Mutta ei ehkä enempää imetyksestä täsä ketjussa ettei ihan unohdu alkuperäinen aihe!

Ihanaahan se on ja päivisin toki voi tehdä mitä tykkää, mutta eikö kannata miettiä vauvankin yöunien tarvetta ja ainakin se lopettaa tuon ikäiseltä? Tuli vaan mieleen... Voit toki jatkaa sitäkin, en vaan näe siinä mitään järkeä. Yöt on nukkumista varten, päiväsaikaan ehtii kyllä tankata sitä läheisyyttä.

Ihanaahan se on ja päivisin toki voi tehdä mitä tykkää, mutta eikö kannata miettiä vauvankin yöunien tarvetta ja ainakin se lopettaa tuon ikäiseltä? Tuli vaan mieleen... Voit toki jatkaa sitäkin, en vaan näe siinä mitään järkeä. Yöt on nukkumista varten, päiväsaikaan ehtii kyllä tankata sitä läheisyyttä.
Joo kyllä varmaan tässä pikkuhiljaa pitää alkaa lopetella yöimetystä parempien unien toivossa :)

Yhteistyössä