osittainen hoitovapaa

Heips. Onko kukaan ollut kolmivuorotyössä osittaisella hoitovapaalla siis 90h kolmessa viikossa [? Minkälaisia vuoroja olette tehneet ja miten lapsem hoito on järjestynyt itse olen aloittamassa toukokuussa osittaista hoitovapaata niin sempävuoksi kyselen miten muilla on sujunut.
 
Hei, olen kolmivuorotyössä (tosin vain ma-pe ja viikonloput on vapaat) ja olen ollut osittaisella hoitovapaalla. Tein normaalipituisia työvuoroja, mutta sitten oli enemmän vapaapäiviä. Mulla kun on viikonloput aina vapaata, niin sitten oli yleensä viikolla 3-4 pvää töitä tai jollakin viikolla 5 työpäivää ja toisella vain 3 jne. Toimi meillä tosi hyvin, kun ei ollut lapsella sitten niin pitkiä päiväkotiviikkoja. Meillä oli hoitopäiviä lapsella tuolloin 15pvä/kk.

Suosittelen tuota osittaista hoitovapaata ja meinaan sitä itse taas alkaa tehdä, kunhan toisen lapsen jälkeen palailen töihin. Palkkaa tulee tietysti vähemmän, mutta on mielestäni sen arvoista, kun ei ole arjen pyöritys niin rankkaa. Kelaltahan saa tukea muistaakseni 70euroa/kk tuolta ajalta, ei ole paljon, mutta rahaa sekin ;)
 
En ole ollut osittaisella hoitovapaalla, mutta syyskuun alusta palaan osittain töihin eli alan tekemään joko 50% työvuoroa tai osittaista hoitovapaata. Työni on kolmivuorotyötä. Ajattelin kysyä työantajalta josko minun ei tarvitsisi heti ainakaan tehdä yövuoroja. Uskoisin että on itsestä ja työnantajasta riippuvaista miten työpäivät jakautuu kolmelle viikolle eli voi olla että yhdellä viikolla on enemmän töitä ja joku viikko taas kokonaan vapaa. No mutta syksyllä näen asian käytännössä.
Hoito meillä onnksi järjestyy niin että mies tekee 4 päiväistä arki viikkoa niin hän hoitaa osittain ja muuten meidän neitiä hoitaa isovanhemmat tai kummit jne. Eli saamme siis kotihoidontukea tältä ajalta kun ei tarvitse viedä lasta kunnalliseen tai yksityiseen hoitoon. Näin ei siis harmita pienempi palkkakaan.

äippä-77 ja neiti 7kk
 

Yhteistyössä