Osittainen hoitovapaa, toimiiko

Olen menossa vuodenvaihteessa takaisin töihin. Ajatus ei houkuttele yhtään, mutta olen lupautunut töihin ja sillä sipuli. Mietin kuitenkin osittaisen hoitovapaan mahdollisuutta siten, että olisin yhden päivän viikosta hv:lla.
Ongelmani on se, että teen työtä, jossa minulla on omat asiakkaani ja heihin liittyvät työtehtävät. Pelkään, että osittaisella hoitovapaalla joutuisin tekemään viiden työpäivän työt neljässä päivässä. Kukaan ei todennäköisesti hoitaisi hv-päivänäni mitään työtehtäviäni, vaan ne kasaantuisivat minulle. Onko kenelläkään kokemuksia samanlaisesta tilanteesta? Toki työnantajani varmasti kauniisti lupaisi, etteiminun tarvitse samaan tahtiin töitä paiskia, mutta käytäntö olisi todennäköisesti eri.
Ahdistaa koko töihinpaluu...

Olen ollut vuoden osittaisella hoitovapaalla, teen 4 pv viikko 30 tuntia. Toimii mulla, koska olen keittiöllä töissä ja lomittajani joka jäi saliin tekee sen yhden keittiöpäivän. Eli olen sellaisen päivän poissa jolloin ei ole tilausten tekemistä yms. muuten joutuisin tekemään ne etukäteen. Eli luultavasti teet ainakin osittain omat työsi siltikin vaikka pitäisi olla vaan 4 pv viikossa. Siinä on muuten toi 30 tunnin raja myös, eli et voi tehdä muuten pitempää päivää.

Olin osittaisella siten, että tein 25 h viikossa eli olin töissä päivittäin klo 8-13. Sit mies jatkoi siten, että tekee 4 päivää viikossa. Ihan toimivia molemmat, tosin joutuu huolehtimaan siitä, että tekee vain palkkansa eteen töitä =) Jonkun verran olin hommista pihalla, kun en koskaan päässyt iltapäivän palavereihin yms. Väliaikaista kuitenkin. Aion käyttää etuisuutta myös silloin, kun muksu aloittaa koulun, eli lyhennän varmaankin myös silloin viikkoa.

Yhteistyössä