Osettava olo, mutta ei oksennusta. Ei varmaan kannata kouluun laittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Pojalla nyt kolmatta päivää oksettava olo, mutta mitään ei tuu. Ei ole ollut koulussa, mutta ei varmaan uskalla laittaa nytkään.

En ymmärrä oikeen mikä oksennustauti tuo oikeen on :S

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Voi olla sairas tai voi olla että koulussa on tapahtunut jotakin.
Antaisin olla kotona. Hemmottele vähän ja jutelkaa.

Sitäkin ole koittanut udella, mutta ei kuulemma ole mitään. Eihän se lapsi tietenkään sitä suoraan varmastikaan sano, mutta hienovarasesti olen koittanut udella.

Alkuperäinen kirjoittaja miimu:
mullakin oli. juurikin muutamia päiviä se kesti, sitten olo parani.
n,viikko sen jälkeen tuli sitten kunnon oksu tauti :/

Ok. Kiitos tiedota. Vähän puulla päähän lyöty olo kun ei olekaan ihan kunnon tauti :/

^ Ei lapsi välttämättä huijaa, esim. itselläni oli lapsena useinkin sellainen olo, että laatta lentää, muttei lentänyt. Nykyään vielä aikuisenakin sitä joskus ilmenee ja omalla kohdallani se johtuu stressistä ja/tai ahdistuksesta.

AP, onko lapsesi erityisen herkkä? Onko hän nyt "oksettavan olon" aikana vältellyt tiettyjä puheenaiheita tai käyttäytynyt muuten epänormaalisti?

Hei mun tytöllä oli samaa! Nyt jo kolmatta päivää oksettava olo, muttei tulee mitään. Maanantaina lähti koulusta kesken päivän kotiin, eilen ei mennyt kouluun. Huono olo jatkuu, mutta tänään kuitenkin meni kouluun.
Olen myös ihmetellyt, mikä tauti tämä on vai onko edes tautia. Koulussa ei ole mitään ongelmia, se on varma.

Alkuperäinen kirjoittaja ^:
^ Ei lapsi välttämättä huijaa, esim. itselläni oli lapsena useinkin sellainen olo, että laatta lentää, muttei lentänyt. Nykyään vielä aikuisenakin sitä joskus ilmenee ja omalla kohdallani se johtuu stressistä ja/tai ahdistuksesta.

AP, onko lapsesi erityisen herkkä? Onko hän nyt "oksettavan olon" aikana vältellyt tiettyjä puheenaiheita tai käyttäytynyt muuten epänormaalisti?

No ei nyt varmasti ole erityisen herkkä, mutta löytyy kyllä sitä herkkyyttäkin. Ja minun mielestäni ei ole kyllä vältellyt mitään puheen aihetta. KOulu on vähän sellanen mistä ei puhu. Alusta asti ole miettinyt voisko olla koulussa jotain kun olo ei ole tuon "pahemmaksi" mennyt. Ennen on ollut pelkjkää mahaan koskemista, mutta ei tietääkseni ollut taustalla mitään ongelmia. Tosin koulussa on lukemionen ja kirtjoittaminen tuottanut vaikeuksia joten en tiedä voisko olla siitä. Open kanssa otan asian puheeksi kun nyt on HOJKS lähipäivinä.

Olen siis alusta alkaenkin miettinyt sitä vaihtoehtoa, että voi olla muutakin kuin tautia.

Onko mitään kokeita tms? JA tuo mahakipu ja paha olo kun ovat sellaisia ettei niitä voi mitenkään todentaa ja nuo koululaiset osaavat melko hienosti käyttää sitä hyväkseen. Jos moista ei ole ennen ollut niin ok, mutta kun sitten on näitä kun on puolet koulupäivistä pois kun on maha kipee ja pää kipee, ja vanhemmat vielä nielee sen eivätkä edes vie läkäriin....

Alkuperäinen kirjoittaja oksu:
Hei mun tytöllä oli samaa! Nyt jo kolmatta päivää oksettava olo, muttei tulee mitään. Maanantaina lähti koulusta kesken päivän kotiin, eilen ei mennyt kouluun. Huono olo jatkuu, mutta tänään kuitenkin meni kouluun.
Olen myös ihmetellyt, mikä tauti tämä on vai onko edes tautia. Koulussa ei ole mitään ongelmia, se on varma.

Eli on muillakin :) Minä oon niin kahden vaiheilla tuon kanssa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Heihaloo:
Onko mitään kokeita tms? JA tuo mahakipu ja paha olo kun ovat sellaisia ettei niitä voi mitenkään todentaa ja nuo koululaiset osaavat melko hienosti käyttää sitä hyväkseen. Jos moista ei ole ennen ollut niin ok, mutta kun sitten on näitä kun on puolet koulupäivistä pois kun on maha kipee ja pää kipee, ja vanhemmat vielä nielee sen eivätkä edes vie läkäriin....

No ei tosiaankaan ole tuota usein. Pari kertaa on ollu mahakipua syksyn aikana ja nyt tosiaan tämä isompi oire. Muuten ei ole lintsannut koulusta. Päähänkin, jos on koskenut niin särkylääkkeen voimin on kouluun mennyt. Kovin herkästi en anna jäädä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Heihaloo:

No ei tosiaankaan ole tuota usein. Pari kertaa on ollu mahakipua syksyn aikana ja nyt tosiaan tämä isompi oire. Muuten ei ole lintsannut koulusta. Päähänkin, jos on koskenut niin särkylääkkeen voimin on kouluun mennyt. Kovin herkästi en anna jäädä kotiin.

ja tosiaan ei ole kokeita tai muutakaan nyt koulussa joka vois aiheuttaa paistsi lukeminen ja kirjottaminen vaikeeta. Ei vaan sen takia ole lintsannut koskaan. AIna siitä on selvitty :)

Mulla oli viimeviikolla oksu olo ja nosti ihan lämmönkin. Mulle sanottiin et saattaa olla noro lievänä.... Tiijä sit mikä pöpiäinen oli mut neljävuorokautta kesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli viimeviikolla oksu olo ja nosti ihan lämmönkin. Mulle sanottiin et saattaa olla noro lievänä.... Tiijä sit mikä pöpiäinen oli mut neljävuorokautta kesti.

Kieltämättä tuli nuinkin hullu ajatus mullakin mieleen, että olis lievä versio taudista.

Monta vaihtoehtoa tässä pyöritellyt :D

olen itse yläkoulu ikäinen tyttö
en nyt erityisesti pidä koulusta mutta ymmärrän että siellä pitää käydä ilman mitään pakotusta. Välillä kuitenki mulle tulee tollainen paha olo tai oksettava olo mutta ei oksennus tule vaikka tuntuisi. vällillä se lähtee ja välillä palaa takaisin eli luultavasti lapsenne lintsaavat koulusta joka on yleisin syy kylläkin lintsata ja helpoin tai heillä on oikeasti huono olo tai jotain tapahtuu koulussa.

Yhteistyössä