Osastonsihteerin palkka keskussairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Mikä (suunnilleen) on osastonsihteerin palkka keskussairaalassa, jos on tradenomin koulutus ja n. 10 vuotta sekalaista työkokemusta (myös sihteerin työstä )?

En valitettavasti löytänyt mitään taulukoita mistään?

Saattais löytyä kvtessistä...En tiedä, mutta olettaisin, että lähihoitajan palkkaa huonompi. Kvtessin mukainen lähihoitajan alin palkka on n. 1800e. Just sen jostain katsoin...

Veikkaan, että palkka on noin 1700 euroa. Olin noin neljä vuotta sitten 5 kk:n ajan osastonsihteeri. Palkka oli hieman yli 1600 euroa. Toimistosihteerin palkka oli 1500 euroa ja risat.

Sulla taitaa olla vähän vanhentuneita tietoja. Mulla osastonsihteerin peruspalkka on kyllä muutamaa kymppiä vaille 2000 euroa ja lisäksi tietenkin kaikki henkilökohtaiset lisät.

Itse olen koulutukseltani osastonsihteeri ja sijaisuuden aikana tämän vuoden kesästä oli 1817 e, sitten nousi muutaman kuukauden oltuani 1837e ja nyt sitten vakinaisena 1897. eli ei se palkka nyt sen paskempi ole kun on vkloput vapaat, päivätyö, viikkotunteja 38.25 tuntia, juhlapäivät vapaita yms. Kyllä kuitenkin tämä voittaa lähärin työn, jossa lähtöpalkka voi on siinä 1800 kieppeillä, tosin kyllähän vuorotyö nostaa sitä palkkaa, mutta eipä paljoa.

[QUOTE="millis";22668687]Itse olen koulutukseltani osastonsihteeri ja sijaisuuden aikana tämän vuoden kesästä oli 1817 e, sitten nousi muutaman kuukauden oltuani 1837e ja nyt sitten vakinaisena 1897. eli ei se palkka nyt sen paskempi ole kun on vkloput vapaat, päivätyö, viikkotunteja 38.25 tuntia, juhlapäivät vapaita yms. Kyllä kuitenkin tämä voittaa lähärin työn, jossa lähtöpalkka voi on siinä 1800 kieppeillä, tosin kyllähän vuorotyö nostaa sitä palkkaa, mutta eipä paljoa.[/QUOTE]

Kyllä tuollainen palkka on lähinnä loukkaus ihmistä kohtaan - siis jos edellytetään, että läsnäolon lisäksi pitäisi vielä töitä tehdä!
Tuota litaniaa päivätyö, 37.5 h/vko, jne.... en ymmärrä ollenkaan. Nuohan ovat ihan normaaleja asioita, eivät palkkaa.

[QUOTE="jep jep";22668840]Itse olen tehnyt 14v. toimistotöitä, tradenomi paperit ollu vuodesta 2003 ja palkka alle 2000 eur. Asun kylläkin Kehän ulkopuolella ja reilusti.[/QUOTE]

Osastonsihteeri kaikilla ikälisillä saa noin 2200-2400 e/kk, siitä verot, niin luulisin, että käteen jää 1700 - 1800 e/kk. Työ on tarkkaa teksitinkäsittelyä. Tosiin os.sihteerin töihin on upotettu mm. palkanlaskenta, konekirjoitus, lähetti yms.Tähän työhön on sopivin koulutus osastonsihteerikoulutus, jossa on paljon lääkärilatinaa, lääkelaskentaa, anatomia ja erilaisten sairauksien tunteminen, lab.kokeitten ottoa yms. Tämä työ on miltein alinta porrasta sairaalan hierarkiassa. Paineitten sitoa paljon. Kiirettä.