Osasiko joku neuvoa kumpi on parempi/mukavampi reitti Porista Kuopioon? Tampereen vai Parkanon-Virrat kautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissuun menevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reissuun menevä

Vieras
Huomenna olisi lähtö kuopioon, matka-ajalla eroavat vartin verran ja tampereen reitti on 10km lyhyempi. aloin vaan miettimään että onko parkano-virrat reitti enemmän "pienenpää" tietä kuin tampereen kautta menisi..

Minä ainakin menisin pienempää tietä. Tie on varmasti ihan hyvä, mutta rauhallisempi - ja kesäisenä päivänä mukava ajella. Olemme mieheni kanssa harrastaneet noita pienempiä reittejä, kun on ollut johonkin kauemmas meno. Ihania maisemia ja yllättäviäkin piirteitä Suomesta. (Sekä Parkanon että Virtojen läpi oleme ajelleet, mutta tietä numero 23 emme muistaakseni ole ainakaan kovin pitkästi ajaneet.)

Lähden ajamaan jo viideltä aamusti, eli oletettavasti ei ole niin paljoa muuta liikennettä. Joku muutama vuosi sitte tulin tuota reittiä takaisin rovaniemeltä ja silloin tie ei ollut kovin hyvässä kunnossa. Taidan ainakin menomatkaksi valita tutun ja turvallisen tampereentien.

mikäs niistä olisi hyvässä kunnossa? ite tykkään rengasmatkoista, ja onhan se hauskaa kattella paikkoja. kotimaanmatkailu avartaa.

parkanossa on jätskikioski mäen päällä, jos käännyt järven kohdalta oikealle ylämäkeen, eli kun käännyt vaasantielle, niin parin kilsan päästä siitä. kioski on tien vieressä vanhan paloaseman jälkeen oikealla kun alamäki alkaa. vanhan ajan salmiakki oli hyvää, mangojamikäliesorbetti oli myös. rahat menee paikalliselle nuorisoseuralle muistaakseni.

niin siis jos olet porista päin tulossa, niin ohjeet oli nämä. jos tulet kotimatkalla parkanon ohi, niin jos tulet reiman tehtaanmyymälän kohdalle, olet ajanut ohi.

Menomatkalla minulla ei ole aikaa pysähtyä ihastelemaan koska minun täytyy olla kuopiossa puoli 12 aikaan. Takaisin tullessa ei sitten ole niin hengen hätä. Tuskin se parkanon jäätelökioski on aamukuudelta auki. :)

Yhteistyössä