osapäivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Commander
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Commander

Jäsen
05.07.2005
239
0
16
Hei!

Pohdiskelen tässä hoitovaihtoehtoja 2-vuotiaalle esikoiselleni. Aloitan luultavasti osa-aikatyön vuoden vaihteen jälkeen ja työnantajalle sopii, että pienempi on mukanani töissä (teen valtaosan työstä kotoa käsin). Mutta esikoiselle pitäisi löytyä hoitopaikka n. 4 tunniksi päivässä tai sitten viideksi tunniksi neljänä päivänä. Jos täällä on äitejä, joilla on kokemusta osa-aikaisesta hoidosto, ottaisin mielelläni vastaan tietoa asiasta, netistä sitä löytyi aika vähän. Minua mietityttää eniten:

1. Miten joustavia hoitoajat ovat? Pitääkö olla jokapäivä samaan aikaan hoidossa? Minulla työaika olisi luultavasti 10-14, voisikohan tuon ajan olla hoidossa, vai pitääkö olla vain aamupäivä tai iltapäivä? Joinakin päivinä saattaisi olla tarvetta hoidolle johonkin muuhun aikaan esim. tapaamisten takia, onnistuisikohan muutaman tunnin vaihtelut?
2. Miten lapsenne ovat sopeutuneet osapäivähoitoon? Onko se ollut teille sopiva vaihtoehto?
3. Onko osapäivähoitoa mahdollista saada perhepäivähoidossa vai onko se vain päiväkoteihin sopiva järjestelmä?
4. Kuinka paljon lapsenne on hoidossa ja mihin aikaan päivästä?

Kaikki muutkin kommentit aiheesta otan ilolla vastaan, en tiedä asiasta kerrassaan mitään ja kaupungin sivuilta sain vain sen tiedon, että max. hoitoaika on 5 tuntia päivässä...

Kokemusta on juuri hieman yli 2v osapäivähoidosta. Sujui loistavasti. Oli hoidossa kolmena päivänä viikossa 6 tuntia. Kellon ajan saa valita itse, meillä oli 9-15. Lapsi tykkäsi, hänen suhteen ei ongelmia ollut. Oli päiväkodissa, en halunnut perhepäivähoitoon tai ryhmikseen vaan nimenomaan päiväkotiin.Kysy jos joku jäi askarruttamaan

Yhteistyössä