Osamaksu- ja kytkykauppakauppiaat ovat ihan sekaisin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
National Geographicia myydään, sanon, että kuulostaa kivalta mutta mulla ei ole varaa sellaseen. Mies avuliaana vastaa, että laskun voi maksaa kahdessa erässä!! :headwall:

Sonera-kauppiaalla tänään: Olen ostamassa uutta nettitikkua, heti kun seuraava palkka tulee, sellanen ku maksaa 140?. Kauppias? "No mutta osta mieluummin uudella sopimuksella, maksaa vaa 10?/kk!" Joo, mutta sitten joutusin maksaa siitä vanhasta vielä...? "Juu, mutta vain 5? kuukaudessa, se on pakko maksaa loppuun, muita juttuja ei täydy." Eli siis ottamalla uuden sopimuksen, olisko kokonaishinta halvempi ku ostamalla pelkkä tikku? "Ööö.." Taitais olla niin, että säästän 90? ostamalla pelkän tikun, eiks niin? "Ööö... Niin... Kai..."

"Ottamalla uuden puhelimen saat itseasiassa paljon paremman diilin, maksaa vaan euron enemmän kuussa ja saat hienomman, kalliimman puhelimen ja enemmän minuutteja!" Joo mut sit joutusin maksaa ylimäärästä tekstareista? Ja en mä noin monta minuuttia vietä puhelimessa, vaikka olis ilmasta. "Ööö... Niin... Mutta liitetään siihen nää tekstaritkin!" Ja sitten soppari maksaiskin jo 7? enemmän per kk ku nykyinen? Yhteensä siis jo jotain 150? enemmän kokonaishinnaltaan? "Ööö... Niin. Mutta sulla olis hienompi puhelin!" Joo mutta en mä halua siitä maksaa 150?. "Ööö...."

Miten nää ihmiset on selvinny edes peruskoulusta?

Niinpä... Mä kysyin vakuutusmyyjältä, mitä järkeä on laskea vakuutuksen omavastuuosuutta 100?:sta 50?:oon kun vakuutusmaksu nousee silloin 70?. Kyseessä lapsvakuutus jossa omavastuu on vuosittainen.... Eipä osannut vakuutusmyyjä vastata.

Työtänsä nekin vain tekevät.

Vaan eihän sekään palstamammalle kelpaa. Sossupummi pitäisi olla. Jotta voitaisiin patistaa töihin. Vaikka siihen puhelinmyyntiin!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Vaan eihän sekään palstamammalle kelpaa. Sossupummi pitäisi olla. Jotta voitaisiin patistaa töihin. Vaikka siihen puhelinmyyntiin!

Musta vähän tuntuu, että jokainen noista luuli olevansa kovinkin avulias. Kyllä töitä saa tehdä, mutta jos ei osaa laskea tai vaihtoehtoisesti yrittää valehdella asiakkaalle (että jokin tapa olisi mukamas halvempi) niin kannattaa etsiä jotain muita töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Musta vähän tuntuu, että jokainen noista luuli olevansa kovinkin avulias. Kyllä töitä saa tehdä, mutta jos ei osaa laskea tai vaihtoehtoisesti yrittää valehdella asiakkaalle (että jokin tapa olisi mukamas halvempi) niin kannattaa etsiä jotain muita töitä.

Valehtelemalla ja harhaanjohtamalla elantonsa hankkivia en hirveästi arvosta.
Mutta "niin":n sanomassa on perää, vaikka vihaankin puhelinmyyjiä. Monesti täällä menee ihan yli yritysten ja nettikauppojen haukkumisessa esim. Sisukas.net-ketju, jota nostellaan loputtomiin ja julistetaan "tuolta en ikinä tilaa". Voi olla ihan ansaittuakin, en tiedä, ei ole omakohtaista kokemusta.

Mammat on verenhimoisia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:

Mutta "niin":n sanomassa on perää, vaikka vihaankin puhelinmyyjiä. Monesti täällä menee ihan yli yritysten ja nettikauppojen haukkumisessa esim. Sisukas.net-ketju, jota nostellaan loputtomiin ja julistetaan "tuolta en ikinä tilaa". Voi olla ihan ansaittuakin, en tiedä, ei ole omakohtaista kokemusta.

Ei mua haittaa lainkaan se, että joku puhelinmyyjä soittaa ja tekee hyvän tarjouksen - kuten tuo National Geographicin myyjä - mutta jotenkin surkuhupaisaa ku kieltyäydyn vedoten rahan vähyyteen niin toinen iloisena vastaa, että ei hätää, laskun voi maksaa kahdessa erässä :laugh:

Tietämättömien ja ymmärtämättömien hyväksikäytöllä elantonsa tienaava voisi mun puolesta mieluummin olla sossupummi ku tehdä muista sossun asiakkaita... Siihenhän henkkohtanen talous usein kaatuu, että otetaan kaikenlaisia laskuja maksettavaks ja ku kiva ja avulias myyjä tekee hyvän tarjouksen niin ajatellaan, että tässähän ammattilainen kertoo tämän olevan halvempaa!

Ja joku parempi vastaus kannattaa olla valmiina ku "Ööööö...." jos asiakas hoksaa kysellä hinnoista tarkemmin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:

Ei mua haittaa lainkaan se, että joku puhelinmyyjä soittaa ja tekee hyvän tarjouksen - kuten tuo National Geographicin myyjä - mutta jotenkin surkuhupaisaa ku kieltyäydyn vedoten rahan vähyyteen niin toinen iloisena vastaa, että ei hätää, laskun voi maksaa kahdessa erässä :laugh:

Tietämättömien ja ymmärtämättömien hyväksikäytöllä elantonsa tienaava voisi mun puolesta mieluummin olla sossupummi ku tehdä muista sossun asiakkaita... Siihenhän henkkohtanen talous usein kaatuu, että otetaan kaikenlaisia laskuja maksettavaks ja ku kiva ja avulias myyjä tekee hyvän tarjouksen niin ajatellaan, että tässähän ammattilainen kertoo tämän olevan halvempaa!

Ja joku parempi vastaus kannattaa olla valmiina ku "Ööööö...." jos asiakas hoksaa kysellä hinnoista tarkemmin :laugh:

Mun äiti haksahtaa aina noihin kytkykauppoihin ja osamaksuihin. Voit uskoa, että on ongelmissa niiden kanssa. Yhden kännyköistä hukkasi ja toisen vahingossa hajotti.

Yhteistyössä