osallistuuko miehesi?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mä yleensä teen vaiklka kuin tekis tiukkaa niin oman osani.. minkäs sitä luonnolleen voi. Mutta toi äljäke on tollanen hoivaaja-luonne, niin sen aika menee sitten yritellessä estää mua :D

Kun olen kipeä, makaan sängyn pohjalla ja pakkohan jonkun on pakolliset hommat tehdä. Nousen sieltä sängystä kyllä heti kuin kykenen. Mies siis hoitaa pienimmät lapset tai jos ei ole kotona, isommat lapset hoitavat pienempiä.

Osallistuu enemmän tietty eli saan sairastaa rauhassa kunhan olen ensin vakuuttanut miehelle olevani sairas.
Mä en tiedä onko se joku hysteeritila mikä iskee perheeseen kun äiti sairastaa kun meillä menee elukoita myöten kaikki avuttomiks kun kaadun sänkyyn. Mut sitte kun ne tajuaa että olen sairas enkä nouse niin tilanne normalisoituu..
"äiti, mun pitää päästä pissalle" (no mene vessaan, sä olet 5v ja käyny yksin pissalla jo 3v)
"äitiii, munkin on pissahätä" (no odota vuoroa niinkuin odotat ihan normaalistikin
"hauhauhauhauhau.." ( se on lasten lelu, lakkaa rähisemästä"
"hei missä meidän pyykkipulveri ja on onko toi jugurtti vielä syötävää?" (siellä se on missä on viimiset 4vuotta ja katso päivämäärä niin kuin katsot muutenkin)
:xmas: :xmas: :xmas: :D :heart:

Lisään vielä että normaalisti tehdään yhdessä hommia sen mukaan kumpi ehtii tai tahtoo. Aikalailla tasapuolisesti siis.

Jos mä olen todella kipeänä, niin makaan vaan sängyssä ja mies hoitaa kodin ja lapset. Ja jos mies on todella kipeänä niin silloin minä hoidan kaiken.
Jos molemmat ollaan tosi kipeinä koitetaan yhdessä huolehtia kaikesta parhaamme mukaan.
Normaaliolkosuhteissa kodin- ja lastenhoito kuuluu meille molemmille. Onhan kyseessä MEIDÄN lapset sekä MEIDÄN koti.

Yhteistyössä