Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Aihe vapaa
Osallistutteko Hetero pride marssiin lauantaina?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Mollitus1974, post: 29004940"]</p><p>Olen hetero, eikä minun tarvitse pitää meteliä itsestäni, jotta minut ja perheeni otettaisi huomioon ja saisin samat ihmisoikeudet kuin muutkin suomalaiset. Minun ei tarvitse, koska minulla on ne kaikki. Kun menen jonnekin, kaikki olettavat minun olevan hetero ja lapsillani olevan isä. Minun ei tarvitse sanoa, että "ei mulla ole miestä, vaan vaimo" tmv, ja miettiä onko turvallista kertoa tämä tai sähähtääkö joku paikallaolijoista jotakin ilkeää perhemuodostani tai parisuhteestani. Minun ei työpaikallani tarvitse miettiä, voinko ja saanko puhua puolisostani ja esim. kesälomatekemisistä perheeni kanssa. Minun ei tarvitse pelätä, että joku huudahtaa, että mitä sä nyt korostat sun seksuaalista suuntautumistasi kertomalla lomastanne Tanskassa.</p><p></p><p>Minun ei tarvinnut meittiä, voinko mennä naimisiin rakastamani ihmisen kanssa. Minun ei tarvinnut pelätä, että miten sukuni ja lähipiirini suhtautuvat puolisoni sukupuoleen. Mieheni persoonana ei ehkä miellytä kaikkia, mutta se ei johdu hänen sukupuolestaan. Minun ei ole tarvinnut miettiä saanko luvan perustaa perheen. Tokikaan ei ollut itsestään selvää, saadaanko lapsia edes alulle, mutta se on ollut edes vaihtoehtona eikä onneksi superkalliisiin hoitoihin ole tarvinnut mennä. Heteroiden ei ole tarvinnut pohtia vuosien varrella antaako laki oikeuden lapsen hankintaan ja myöntääkö laki vanhemman oikeudet lapsen tosiasiallisille vanhemmille. Olen tosi etuoikeutettu siinä, että on ollut aivan itsestäänselvyys kaikille, että me pariskuntana olemme oikeutettuja perustamaan perheen ja toimimaan näiden lasten vanhempina. Kukaan ei ole kyseenalaistanut sitä. Eikä kukaan hetero oleta, että heidän perhesuunnitteluaan kyseenalaistetaan, jos he vaan vaikuttavat kypsiltä aikuisilta, joilla on asiat kunnossa, eikä esim, päihdeongelmia tmv. Vaikka asiat eivät olisi yhtään kunnossa, saavat heteroparit saattaa lapsia tähän maailmaan. Kun ne lapset otetaan huostaan, ei niitä anneta kahden naisen tai miehen perheeseen (joita on koulutettuna sijais- ja tukivanhemmiksi iso läjä valmiina auttamaan), vaan säilötään mieluummin laitokseen, kunnes joku heteropari huolii heidän, jos huolii.</p><p></p><p>Lasteni ei ole tarvinnut kuulla vieraiden ihmisten haukkuvan heidän perhemuotoaan. Lapsilleni on itsestäänselvyys, että lauluissa, kirjoissa ja tv-ohjelmissa vilisee 99 prosenttisesti yhden äidin ja yhden isän perheitä, sellaisia kuin heillä. Heidän ei ole tarvinnut ihmetellä, miksi kukaan ei paina kirjoja tai tee lauluja heidän perheensä kaltaisesta perheestä. Heille vilisee samaistumiskohteita aivan kaikkialla. Lapsilleni ei näin hiljaisen passiivisesti viestitetä, että sinun perheesi on outo ja vääränlainen.</p><p></p><p>Mun ei ole tarvinnut pelätä työhaastattelussa, että jos työnantaja googlettaa minut ja löytää nimeni jonkun homoyhdistysken vanhoista hallitustiedoista, enkä siksi saa työtä, vaikka hakijoista pätevin tai ainoa hakija olisinkin. Minun ei tarvitse pelätä kertoa puolisoni sukupuolesta työhaastatteluissa, eikä missään. Ei tule mieleenkään kertoessani, että joku katsoisi minua vinoon, sanoisi jotain rumaa, kieltäytyisi yhteistyöstä tai häipyisi paikalta parisuhteestani kuultuaan. Minun ei ole tarvinnut saada poliisilta kirjettä, jossa kerrotaan minun nimeni löytyneen uusnatsien tai muun äärioikeiston tappolistalta. </p><p></p><p>Minun perheen ei ole ikinä tarvinnut pelätä naapurien, yhteiskunnan tai minkään ryhmän vainoa perhettäni kohtaan. Jos minusta tehdään lehtijuttu, oli se sitten perheenä, työntekijänä tai mistä vaan aiheesta, niin kukaa ei kirjoita tekstiin "hetero". Minun seksuaalista suuntautumista ei käytetä minun määrittelijänä. Minut otetaan vastaan ja nähdään muunakin kuin heterona.</p><p></p><p>Minä en pelkää, että ihmisiä yhdenvertaistavat lait veisivät minulta mitään. Näen, että tämä maa on parempi paikka minunkin perheelleni, jos se vähentää laeilla ja muilla toimillaan kaikenlaista syrjintää ja eriarvoisuutta. Jos naisparit ja miesparit menevät naimisiin, ei minun avioliittoni mitätöidy tai muutu mitenkään vähemmän arvokkaaksi, päinvastoin. </p><p></p><p>Minulla on kaikki Suomen oikeudet olla olemassa ja olla tässä parisuhteessa ja perheessä. Tämä on aina ollut heteroiden yhteiskunta ja on sitä yhä. Heteroille kaikki on itsestäänselvää. Meidän ei tarvitse huutaa, että huomatkaa ja ottakaa meidätkin huomioon, koska niin tehdään jo kaikkialla. Ei ole mitään lakia, jossa homoilla tai lesboilla olisi minua enemmän oikeuksia, minulla sitä vastoin on heitä enemmän oikeuksia, myös ihmisoikeuksia. Mä olen tän yhteiskunnan mielestä parempi ja oikeanlaisempi kansalainen kuin saman kadun naissuhteessa elävä äiti.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Mollitus1974, post: 29004940"] Olen hetero, eikä minun tarvitse pitää meteliä itsestäni, jotta minut ja perheeni otettaisi huomioon ja saisin samat ihmisoikeudet kuin muutkin suomalaiset. Minun ei tarvitse, koska minulla on ne kaikki. Kun menen jonnekin, kaikki olettavat minun olevan hetero ja lapsillani olevan isä. Minun ei tarvitse sanoa, että "ei mulla ole miestä, vaan vaimo" tmv, ja miettiä onko turvallista kertoa tämä tai sähähtääkö joku paikallaolijoista jotakin ilkeää perhemuodostani tai parisuhteestani. Minun ei työpaikallani tarvitse miettiä, voinko ja saanko puhua puolisostani ja esim. kesälomatekemisistä perheeni kanssa. Minun ei tarvitse pelätä, että joku huudahtaa, että mitä sä nyt korostat sun seksuaalista suuntautumistasi kertomalla lomastanne Tanskassa. Minun ei tarvinnut meittiä, voinko mennä naimisiin rakastamani ihmisen kanssa. Minun ei tarvinnut pelätä, että miten sukuni ja lähipiirini suhtautuvat puolisoni sukupuoleen. Mieheni persoonana ei ehkä miellytä kaikkia, mutta se ei johdu hänen sukupuolestaan. Minun ei ole tarvinnut miettiä saanko luvan perustaa perheen. Tokikaan ei ollut itsestään selvää, saadaanko lapsia edes alulle, mutta se on ollut edes vaihtoehtona eikä onneksi superkalliisiin hoitoihin ole tarvinnut mennä. Heteroiden ei ole tarvinnut pohtia vuosien varrella antaako laki oikeuden lapsen hankintaan ja myöntääkö laki vanhemman oikeudet lapsen tosiasiallisille vanhemmille. Olen tosi etuoikeutettu siinä, että on ollut aivan itsestäänselvyys kaikille, että me pariskuntana olemme oikeutettuja perustamaan perheen ja toimimaan näiden lasten vanhempina. Kukaan ei ole kyseenalaistanut sitä. Eikä kukaan hetero oleta, että heidän perhesuunnitteluaan kyseenalaistetaan, jos he vaan vaikuttavat kypsiltä aikuisilta, joilla on asiat kunnossa, eikä esim, päihdeongelmia tmv. Vaikka asiat eivät olisi yhtään kunnossa, saavat heteroparit saattaa lapsia tähän maailmaan. Kun ne lapset otetaan huostaan, ei niitä anneta kahden naisen tai miehen perheeseen (joita on koulutettuna sijais- ja tukivanhemmiksi iso läjä valmiina auttamaan), vaan säilötään mieluummin laitokseen, kunnes joku heteropari huolii heidän, jos huolii. Lasteni ei ole tarvinnut kuulla vieraiden ihmisten haukkuvan heidän perhemuotoaan. Lapsilleni on itsestäänselvyys, että lauluissa, kirjoissa ja tv-ohjelmissa vilisee 99 prosenttisesti yhden äidin ja yhden isän perheitä, sellaisia kuin heillä. Heidän ei ole tarvinnut ihmetellä, miksi kukaan ei paina kirjoja tai tee lauluja heidän perheensä kaltaisesta perheestä. Heille vilisee samaistumiskohteita aivan kaikkialla. Lapsilleni ei näin hiljaisen passiivisesti viestitetä, että sinun perheesi on outo ja vääränlainen. Mun ei ole tarvinnut pelätä työhaastattelussa, että jos työnantaja googlettaa minut ja löytää nimeni jonkun homoyhdistysken vanhoista hallitustiedoista, enkä siksi saa työtä, vaikka hakijoista pätevin tai ainoa hakija olisinkin. Minun ei tarvitse pelätä kertoa puolisoni sukupuolesta työhaastatteluissa, eikä missään. Ei tule mieleenkään kertoessani, että joku katsoisi minua vinoon, sanoisi jotain rumaa, kieltäytyisi yhteistyöstä tai häipyisi paikalta parisuhteestani kuultuaan. Minun ei ole tarvinnut saada poliisilta kirjettä, jossa kerrotaan minun nimeni löytyneen uusnatsien tai muun äärioikeiston tappolistalta. Minun perheen ei ole ikinä tarvinnut pelätä naapurien, yhteiskunnan tai minkään ryhmän vainoa perhettäni kohtaan. Jos minusta tehdään lehtijuttu, oli se sitten perheenä, työntekijänä tai mistä vaan aiheesta, niin kukaa ei kirjoita tekstiin "hetero". Minun seksuaalista suuntautumista ei käytetä minun määrittelijänä. Minut otetaan vastaan ja nähdään muunakin kuin heterona. Minä en pelkää, että ihmisiä yhdenvertaistavat lait veisivät minulta mitään. Näen, että tämä maa on parempi paikka minunkin perheelleni, jos se vähentää laeilla ja muilla toimillaan kaikenlaista syrjintää ja eriarvoisuutta. Jos naisparit ja miesparit menevät naimisiin, ei minun avioliittoni mitätöidy tai muutu mitenkään vähemmän arvokkaaksi, päinvastoin. Minulla on kaikki Suomen oikeudet olla olemassa ja olla tässä parisuhteessa ja perheessä. Tämä on aina ollut heteroiden yhteiskunta ja on sitä yhä. Heteroille kaikki on itsestäänselvää. Meidän ei tarvitse huutaa, että huomatkaa ja ottakaa meidätkin huomioon, koska niin tehdään jo kaikkialla. Ei ole mitään lakia, jossa homoilla tai lesboilla olisi minua enemmän oikeuksia, minulla sitä vastoin on heitä enemmän oikeuksia, myös ihmisoikeuksia. Mä olen tän yhteiskunnan mielestä parempi ja oikeanlaisempi kansalainen kuin saman kadun naissuhteessa elävä äiti. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Järjestä seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan: 9 9 4
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
”Rokotevalmistajien osakkeet laskivat, kun Kennedy Jr. nimitettiin terveysministeriksi.” Onnittelut 🐑 -trumpetistit, humpuukipiikkejä ette enää saa👍
2 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
”Näyttelijä Eva Longoria jätti Yhdysvallat – masentui Trumpin voitosta.” Tsemiä ihqu Eva, ymmärrämme sinua. Ota ero ja tule minun luokseni 🥰
6 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
"Perussuomalaisten kansanedustaja Pekka Aittakumpu on jättänyt lakialoitteen, jossa esitetään suomen kielen aseman vahvistamista"
34 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"Joudun ikäväkseni sanomaan, että meitä ei kiinnosta lainkaan [vaikka henkilö sanoisi hakevansa turvapaikkaa]. Me katsomme, että kyse on vaarasta..."
Tänään 09:44
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Vasemmistoliitto on hajoamassa riiteleviin kuppikuntiin
Tänään 09:35
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Lukekaa ja ihmetelkää mihin kaikkeen *askaan säätiö voi laittaa verovapaata rahaa
Tänään 09:25
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Oliko naiset 80 luvulla karvasempia?
Tänään 09:03
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Työväenpuolueen hallitsemassa Britanniassa poliisi on alkanut tutkimaan ajatusrikoksia
Tänään 08:25
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Keskiviikko klo 15:38
Luettu: 922
Aihe vapaa
3.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 839
Aihe vapaa
4.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 653
Aihe vapaa
5.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 636
Aihe vapaa
6.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
Started by vierailija
Eilen 10:36
Luettu: 632
Aihe vapaa
7.
Nämä keskustelupalstat ei enää viihdytä
Started by vierailija
Eilen 07:32
Luettu: 619
Aihe vapaa
8.
Menkääpäs nyt sinne kaakoihin ryyppäämään, saadaan suomen syntyvyys kasvuun
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 13:21
Luettu: 551
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Nämä keskustelupalstat ei enää viihdytä
Latest: vierailija
2 min sitten
Aihe vapaa
2.
”Rokotevalmistajien osakkeet laskivat, kun Kennedy Jr. nimitettiin terveysministeriksi.” Onnittelut 🐑 -trumpetistit, humpuukipiikkejä ette enää saa👍
2 min sitten
Aihe vapaa
3.
Kesäkuiset 2025 ☀️
Latest: aries90
3 min sitten
Lapsen saaminen
4.
K/B-komposti
4 min sitten
Aihe vapaa
5.
”Näyttelijä Eva Longoria jätti Yhdysvallat – masentui Trumpin voitosta.” Tsemiä ihqu Eva, ymmärrämme sinua. Ota ero ja tule minun luokseni 🥰
6 min sitten
Aihe vapaa
6.
Onko kilttilän väki muka pelokkaita?
10 min sitten
Aihe vapaa
7.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
13 min sitten
Aihe vapaa
8.
Keksin hauskan Sanna M. vitsin. Keksikää tekin omanne.
17 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Aihe vapaa
Osallistutteko Hetero pride marssiin lauantaina?
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu