osaisko kukaan sanoa... ku mä en oikeasti jaksa tota miestä.. mistä apu synnytyksen ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Mä olen niin kurkkua myöten täynnä tota miestä, et en mä enää jaksa.

Se vaan on ongelma et olen raskaana ja sit mul on 2,5v. 4v. ja 10v. lapset...et ku tulee lähtö synnytykseen, ni kuka hoitaa noi muut lapset, jos ei ole ketään sukulaista tms. joka vois auttaa.

Tietääkö kukaan?

Ota yhteyttä omaan alueesi sosiaalitoimistoon ja varaa aika oman alueesi sosiaalityöntekijälle, jotta voit keskustella laajemmin perheesi tilanteesta ja puhu asiasta neuvolassa. En nyt tarkoita, että te olisitte joku lastensuojeluperhe tms., mutta sosiaalityöntekijä tietää ehkä parhaiten kunnan palveluista ja siitä, voiko kunta ostaa ostopalveluina esim. lastenhoitoa MLL:tä. Tosin ei kyllä tule heti mieleen julkista palvelua, joka toimisi lyhyellä varoitusajalla ja josta sitten tulisi moneksi päiväksi putkeen työntekijä..Minä olen joskus sijoittanut avohuollon tukitoimena syöpäsairaan yksinhuoltajan lapsen kriisiperheeseen äidin sairaalahoidon ajaksi ja sen jälkeen lapsi meni kotiinsa. Tällä(kään) äidillä ei ollut sukulaisia tukenaan ja lapsen isä oli kykenemätön huolehtimaan lapsesta. Eikö tosiaan ole sukulaisia tms. lähiverkostoa ja ystäviä, jotka voisivat auttaa? Millainen tilanne kotona teilä oikeastaan on sinun ja miehesi välillä? Kuulostaa kyllä hankalalta tuo tilanne...

Joissakin on, joissakin ei. Tylyä, kieltämättä. Lisäksi on todennäköistä, että ovat virka-aikaan vain töissä, eli illoiksi ja öiksi pitäisi löytyä jokin muu ratkaisu, samoin viikonlopuiksi...Hankalaa on nykyisin. Ennen oli puolikylää ja sukua ihmisten turvana ja apuna, nyt ollaan kaikki yksin ja oman onnen nojassa. Ikävä kyllä.

Yhteistyössä