Osaisko joku laskea tän annoksen kalorit?

  • Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti
tyttöjen äiti
Raskausajan liiallinen painononusu pakottaa nyt vähän laskemaan. Olen kyl menossa sokerirasitustesteihinkin. Eli annos tässä:5 pientä lihapullaa tavallisessa ruskeessa kastikkeessa, perunaporkkanamuussi 1dl, porkkanaraaste ja vihreä salaatti (kiinakaali, tomaatti), 3 dl rasvatonta maitoa.?? Olisin kiitollinen jos joku osaisi arvioida tämän. Ei tarvi olla kun suuntaa antava!
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
n.250-300 kcal
jos ei leipää tms. mukana
Aika pieneltä kuulostaa, mut ihan kiva jos on noikin vähän!! Kiitos! Tuli vaan mieleen, kun joskus mäkkärissää olen katton, et se annos on melkein 1000 kaloria. Mut kai se sit on niinkin paljon epäterveellisempää. Ei ihme et niillä ruuilla lihoo.
 
Suosittelen kyllä keittiövaakaa, jotta tiedät mitä ne painavat. http://www.fineli.fi/ sitten lähteeksi.

3dl maitoa = 3*142kJ
muussi veteen = 307kJ /100gr
lihapulla paistettu = 744kj/100gr
ruskeakastike = 362kJ/100gr
kiinankaali = 76kJ/100gr
tomaatti = 84kJ/100gr
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
n.250-300 kcal
jos ei leipää tms. mukana
Aika pieneltä kuulostaa, mut ihan kiva jos on noikin vähän!! Kiitos! Tuli vaan mieleen, kun joskus mäkkärissää olen katton, et se annos on melkein 1000 kaloria. Mut kai se sit on niinkin paljon epäterveellisempää. Ei ihme et niillä ruuilla lihoo.
no ehkä max 350
 
xxxxx
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Raskausajan liiallinen painononusu pakottaa nyt vähän laskemaan. Olen kyl menossa sokerirasitustesteihinkin. Eli annos tässä:5 pientä lihapullaa tavallisessa ruskeessa kastikkeessa, perunaporkkanamuussi 1dl, porkkanaraaste ja vihreä salaatti (kiinakaali, tomaatti), 3 dl rasvatonta maitoa.?? Olisin kiitollinen jos joku osaisi arvioida tämän. Ei tarvi olla kun suuntaa antava!
riippuu pullien koosta ja rasvasta niissä sekä perunamuusin määrästä ja laadusta

lasillinen maitoa on 50 kcal
enemminkin 600 kcal
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
n.250-300 kcal
jos ei leipää tms. mukana
Aika pieneltä kuulostaa, mut ihan kiva jos on noikin vähän!! Kiitos! Tuli vaan mieleen, kun joskus mäkkärissää olen katton, et se annos on melkein 1000 kaloria. Mut kai se sit on niinkin paljon epäterveellisempää. Ei ihme et niillä ruuilla lihoo.
No mäkkärin annoksessa on mukana majoneesia ja leipää sekä rasvassa paistettuja ranskalaisia. Johan siinä alkaa kaloria pukkaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxxxx:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Raskausajan liiallinen painononusu pakottaa nyt vähän laskemaan. Olen kyl menossa sokerirasitustesteihinkin. Eli annos tässä:5 pientä lihapullaa tavallisessa ruskeessa kastikkeessa, perunaporkkanamuussi 1dl, porkkanaraaste ja vihreä salaatti (kiinakaali, tomaatti), 3 dl rasvatonta maitoa.?? Olisin kiitollinen jos joku osaisi arvioida tämän. Ei tarvi olla kun suuntaa antava!
riippuu pullien koosta ja rasvasta niissä sekä perunamuusin määrästä ja laadusta

lasillinen maitoa on 50 kcal
enemminkin 600 kcal
no viis pullaa ja desi muussia ei kyllä salettiin ole 600 kcal, vaikka olis voihin ja kermaan tehty
 
vv
joo ja mikä on nykypäivän tavllinen ruskeekastike?
mulle se on sitä että voi ja jauhot ruskistetaan, lisätään vesi.. monelle se on pussista tai jauhot ja vesi kattilaan ja lihalientä väriksi. (nämä jälkimmäiset "ruskeat kastikkeet" ovat niitä kevyempiä. )
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Suosittelen kyllä keittiövaakaa, jotta tiedät mitä ne painavat. http://www.fineli.fi/ sitten lähteeksi.

3dl maitoa = 3*142kJ
muussi veteen = 307kJ /100gr
lihapulla paistettu = 744kj/100gr
ruskeakastike = 362kJ/100gr
kiinankaali = 76kJ/100gr
tomaatti = 84kJ/100gr
ei voi olla kilojouleja noi? eihän tossa tuu kaloreita sitte yhtää mittä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Suosittelen kyllä keittiövaakaa, jotta tiedät mitä ne painavat. http://www.fineli.fi/ sitten lähteeksi.

3dl maitoa = 3*142kJ
muussi veteen = 307kJ /100gr
lihapulla paistettu = 744kj/100gr
ruskeakastike = 362kJ/100gr
kiinankaali = 76kJ/100gr
tomaatti = 84kJ/100gr
ei voi olla kilojouleja noi? eihän tossa tuu kaloreita sitte yhtää mittä.
noistahan tulee just se joku 350 kaloreiksi muutettuna
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Suosittelen kyllä keittiövaakaa, jotta tiedät mitä ne painavat. http://www.fineli.fi/ sitten lähteeksi.

3dl maitoa = 3*142kJ
muussi veteen = 307kJ /100gr
lihapulla paistettu = 744kj/100gr
ruskeakastike = 362kJ/100gr
kiinankaali = 76kJ/100gr
tomaatti = 84kJ/100gr
ei voi olla kilojouleja noi? eihän tossa tuu kaloreita sitte yhtää mittä.
noistahan tulee just se joku 350 kaloreiksi muutettuna
mut jo pelkkä rasvaton maitohan o 99kcal, eli aika kevyttä pöperöö pitäis olla, tai sitte syö toosi vähä
 

Yhteistyössä