osaisko joku auttaa tyhmää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja : )
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

: )

Vieras
Siis,olen myymässä asuntoani,josta maksoin 85 000 e. Alueella asuntojen hinnat nousseet (oikeasti!) ja välittäjä lupaili että 120 000 e tästä saisin.
Ongelma onkin se että löysin uuden ihanan asunnon,mutta olen asunut tässä vasta vuoden,eli myyntivoitto 28 % lähtee voitosta..
Uuden asunnon hintapyynti 128 000 e.
Paljon voisin siitä tarjota (ok,on riski ettei mene läpi mutta haluan kokeilla)?
Tuosta 120 000 e jotka tästä saisin pitäisi siis pystyä maksamaan voittovero,välittäjän palkkio 2 % sekä uusi asunto.

Uudessa kämpässä vielä olisi pinteremontit tarvettakin,kyselin pankista remppalainaa mutta eivät olleet suostuvaisia : )
Mielellään ilman lisälainaa tämän hoitasinkin.

Riippuu ihan siitä miten kalliit remontit haluat tehdä. Jos saat asunnostasi sen 120 000 jää sinulle verojen ja välityspalkkion jälkeen 107 800e, että ei tosiaan paljonkaan yli sen 100 000 voi tarjota. Ja muista että tarjoushan on sitova eli jos jääkin sulle niin onko se nykyinen asunto jo myyty?

Mietin pääni puhki mitä tarjoisin,kun tuli mieleen semmonenkin että myyjähän voi tehdä vastatarjouksen.Tyyliin siis niin että jos minä tarjoan juuri sen verran mitä on varaa maksaa,ja myyjä korottaa vaikka 5000 eurollakin,jää kaupanteko siihen..
Pitäisköhän jättää vähän pelivaraa,jos eivät ekaa hyväksy niin voin mahdollisesti vielä korottaa.
Tiedän kuitenkin että kiiruusti oisivat myymässä,uuden ostaneet jo aikapäiviä sitten...

Joo eli ehdollinen tarjous on tehtävä,ostan sen asunnon kun oma asunto on myyty.
Itse teen remontin,tarvitsen lähinnä vain maalia ja tapettia,eikä niillä nyt niin hoppukaan ole : )
Taidan tarjota sen 100 000 e,jos tulee vastaveto niin voin vähän nostaa,tai sitten unohdan koko jutun.

Yhteistyössä