Osaisiko täällä joku neuvoa vai pitäskö soittaa liittoon,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
Olen ilmoittanut työnantajalle, että olen hoitovapaalla 1.9.2013 saakka. Nyt kuiteskin näyttää siltä, että saisin uuden työpaikan, työ alkaisi 1.12.2012. Voinko sanoa itseni irti vanhasta työpaikasta kesken hoitovapaan? Entä miten lomat, joita minulla 6 viikkoa pitämättä?

Voit irtisanoa itsesi ja käyttämättä jääneet lomat pitää maksaa sinulle rahana.

Tein itse juuri samoin. Olin sopinut palaavani töihin 9/2011, mutta alkuvuodesta minulle tarjottiin uutta työtä ja työ oli sen verran kiinnostava, että aloitin työt uuden työnantajan palveluksessa 3/2011.

[QUOTE="Viivi";27400542]Voit irtisanoa itsesi ja käyttämättä jääneet lomat pitää maksaa sinulle rahana.

Tein itse juuri samoin. Olin sopinut palaavani töihin 9/2011, mutta alkuvuodesta minulle tarjottiin uutta työtä ja työ oli sen verran kiinnostava, että aloitin työt uuden työnantajan palveluksessa 3/2011.[/QUOTE]

Kiitos! Sama juttu, että olisi tarjolla mielenkiintoisempi työ =o)

Saman asian kanssa itse painin... tyttö vasta 10 kk. Mutta täällä on niin vähän työpaikkoja tarjolla ja nykyinenkin työpaikka saattaa olla katkolla, siellä oli yt:t ja 80 % sanottu irti äitiyslomani aikana, joten en voi olla varma, olisiko siellä jatkuvuutta minunkaan työlleni.

Saman asian kanssa itse painin... tyttö vasta 10 kk. Mutta täällä on niin vähän työpaikkoja tarjolla ja nykyinenkin työpaikka saattaa olla katkolla, siellä oli yt:t ja 80 % sanottu irti äitiyslomani aikana, joten en voi olla varma, olisiko siellä jatkuvuutta minunkaan työlleni.

Siinä sinulla onkin mietettävää!!!
Itselläni tilanne oli niin, että alkuperäisen suunnitelman mukaan piti palata töihin kun lapsi olisi ollut 2v1kk ja palasinkin siis kun oli 1v7kk. En ole ratkaisuani koskaan kuitenkaan katunut.

Ja varsinkin jos paikkakuntasi työtilanne on tuollainen, niin varmasti töihin palaamiseen ennen alkuperäistä suunnitelmaa, on varsin pätevät syyt.

Vaikea tilanne. Olisiko mahdollista, että lapsen isä jäisi kotiin, jos hoitoon laittaminen tuntuu pahalle?