Osaisiko kukaan sanoa tähän mitään? Alkuraskauteen liittyen ja ultraukseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä sydänäänet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä sydänäänet

Vieras
Kävin yksityisellä varhaisultrassa ja tahdoin nähdä onko kohdun sisällä mitään.
Viikko 5 ja lääkäri oli jotenkin hätäisen oloinen.
Sanoi, ettei tuolloin varmaan näy mitään ja ensin sanoi "en näe täällä mitään". Hiukan etsien hän löysi kohdusta ruskuaispussin ja sitten siellä näkyi myös sikiö. Viikoista ei sanonut mitään, sanoi olevan kohdun sisällä(sen näin itsekin ) ja lopulta mittasi sikiön. Sikiö oli kuvassa ihan näkyvä ja sanoi sen olevan jotain puolen sentin mittainen.
Jäi vaivaamaan tämän lääkärin nopea toiminta tai jotenkin vaikutti hyvin hätäiseltä tässä asiassa/ultrauksessa.
Olisiko sydänäänet näkynyt/kuulunut heti, vai oliko ne voinut näkyä esim. jos hän olisi etsinyt ne? Vai tuleeko nämä automaattisesti näkyviin? Tätä ei siis katsonut ollenkaan.Hänen kommentti oli, ettei heillä ole riittävän hyvä vehkeet ja jossain kunnallisen puolella saatettaisiin nähdä paremmin. :o

Kävin siksi, että kuukautiset sekaisin ja neuvolan arvion mukaan olen pidemmällä.
Sain testiin plussan jo varhain ja kohdun koko kuulemma isompi. Täällä ei neuvolan puolesta tarjota varhaisultraa ja siksi menin yksityiselle. Halusin nähdä onko kohdunsisäinen ja sain kyllä siihen vastauksen. Jäin miettimään sydänääniä ja sitä, että näkyykö ne automaattisesti? Hän ei niitä katsonut/etsinyt ja ultraus oli nopea muutenkin.

Aloituksen tarkoitus oli se, että näkyykö ne automaattisesti ultrauksessa ja jos ultraaja on hätäinen/ei etsi niitä? Näkyykö silti heti ja selvästi? Kyllä tiedän, ettei noin varhain näy ja kun epäilys on minun olevan pidemmällä. Olisiko hän nähnyt ne automaattisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Mun mielestä viikolla 5 ei vielä sykettä näy ultralla. Mä kävin myös varhaisultrassa, silloin oli mittausten mukaan rv 6+4 menossa ja syke näkyi heti.

Minkä mittainen sikiö oli?

Sikiö voi näkyä, mutta syke näkyy aikaisintaan 6 viikon puolivälin paikkeilla jolloin sydän on kehittynyt. Sillonkin pitää olla hyvät ultralaitteet ja kokenut ultraaja. Tän takia tehdään tavallisesti vasta vkon 7 paikkeilla eka ultra.

Kävin ultrassa rv 6+4 ja kyllä se syke sieltä heti näkyi. Siis sen möykyn keskellä oli sellainen sykkivä piste. Olet kyllä käynyt melkoisen aikaisin, joten tod.näk. sykettä ei vielä ollut.

Minulle hoitaja ajanvarauksessa sanoi, että yleensä tullaan rv 7+ , jotta varmasti voidaan se syke nähdä vaikka hedelmöittyminen olisi tapahnutkin vähän myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Scala:
Kävin ultrassa rv 6+4 ja kyllä se syke sieltä heti näkyi. Siis sen möykyn keskellä oli sellainen sykkivä piste. Olet kyllä käynyt melkoisen aikaisin, joten tod.näk. sykettä ei vielä ollut.

Minulle hoitaja ajanvarauksessa sanoi, että yleensä tullaan rv 7+ , jotta varmasti voidaan se syke nähdä vaikka hedelmöittyminen olisi tapahnutkin vähän myöhemmin.

Kuitenkin olen tyytyväinen siihen, että oli kohdun sisällä ja sen tiedon hainkin sieltä. Tämän lääkäri tiesi ja oli todella kiireinen tämän ultrauksen kanssa. Ensin meinaisi lopettaa ultrauksen jo siihen, ettei löytänyt mitään ja sitten löysi sikiön(tämä tapahtui nopeasti kaikki ).Pysäytti kuva, mittasi ja lopetti ultrauksen. Ei siis sikiötä kauan tutkinut ja kun sai sen siihen ruudulle, niin pysäytti sen kuvan heti.

Yhteistyössä