Osaavatko miehenne tehdä tai ostaa edes ruokaa koko perheelle ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä ei oikein onnistu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meillä ei oikein onnistu

Vieras
Minua niin ärsyttää tuo mieheni, kun hän ei millään tajua mikä ruoka on terveellistä ja sopivaa syömistä meille kaikille ! Jos sanon, että tuo kaupasta jotain ruokaa, niin ostaa ehkä jotain makkaraa tai sämpylöitä. Siitäpä sitten teenkin hyvää ruokaa !! Eli siis hänelle pitää tehdä tarkka ostoslista, koska ei itse osaa katsoa mitä jääkaapista puuttuu. Olen yrittänyt asiasta puhua monta kertaa, mutta ei vaan mene tajuntaan, hänellä on pää täynnä ihan muita asioita kuin ruokaan liittyviä !! Ja jos hän itse tekee esim. jauhelihakastiketta, niin laittaa siihen voita ja voimakkaita mausteita, sipulia yms. , vaikka minun mahani ei kestä niitä eikä lapsemmekaan tykkää niitä syödä. Huokaus, toivotonta.. Yritän tehdä mahdollisimman tarkan ostoslistan, jos en itse voi käydä kaupassa.

Osaa, ehkä jopa paremmin kuin minä.
Olen siirtynyt tekemään töissä pelkkää iltavuoroa, joten mies hakee lapset pk:sta, tekee ruuan ja ulkoilee heidän kanssaan vielä ennen nukkumaan menoa.
Töistä tultuani saan lämmitellä ruuan tähteet...

Heh, meillä mies teki äsken ensimmäistä kertaa elämässään ruskean kastikkeen. Mitähän sille seuraavaksi opettaisi? Lätytkin osaa paistaa ja perunamuusin tehdä, siihen se sitten jääkin..

Osaa.Kauppaan potkasen sen aina ostoslistan kanssa-ja nyt viimeaikoina on oppinut tuomaan sen mitä listassa lukee..Aikasemmin sano ettei viitti lukea listaa kaupassa,ja koitti sit tuoda ulkomuistista ostoksia,sillon puolet puuttui ja jotain oli ylimäärästä (mitä listassa ei lukenut )

Ruuanlaitto on mausteiltaan niukkaa suola ja pippuri..

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Osaa sekä ostaa että laittaa ruokaa... ei vain useimmiten viiti kun oon huonosti kouluttanu :ashamed: ts. suoraan sanottuna passannu pilalle :laugh:

?? En käsitä tätä "kouluttanut" ja "passannut pilalle" -termistöä. On ihan mennyttä puhetta. Ettekö te ole kaksi aikuista ihmistä vastuussa omista teoistanne. Jos mies ei tee tarpeeksi kotitöitä, ei se todellakaan ole sun "koulutuksen" vika. Jos sussa vikaa on, niin ehkä siinä, ettet jätä tarpeeksi tekemättä tai sano sille miehelles, että tekis. Muuten se tekemättömyys on kyllä ihan sen miehen oma vika...

osaa.. joskus pitää antaa kauppalistaa mutta jos pitää niin ostaa itse mitä ajattelee että valmistaa.. ja hyviä ruokia tulee siinä missä multakin.. joskus vähän erikoisia mutta hyviä

Kun oli työttömänä niin teki jokapäivä ruuat ja herkkuja aina loihtiikin, kaupassa käypi hää melkeimpäs aina. Nyt vaan ukko kokkikouluun ja kädestä pitäen näytät miten homma hoituu

Voi teitä onnellisia !! En osaa itsekään kovin hienoja ruokia tehdä, mutta pitäisi aikuisen miehen osata edes kaupasta ruokaa ostaa. Onneksi mieheni tykkää syödä ja tehdä salaatteja sekä osaa leipoa minua paremmin. Harmittaa vaan, kun hänellä on tuota ylipainoa eikä ymmärrä, että rasvaa ja sokeria voisi käyttää vähemmänkin ! Kalaa ei syö kuin kalapuikkoina tms. käristettynä ja eihän se lapsikaan sitten muuta kalaa rupea syömään.

Yhteistyössä