Osaako suutari suurentaa kenkiä nilkan ja pohkeen kohdalta? Onko sellainen edes mahdollista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmailee

Vieras
Koitin kaupassa jopa leveä pohkeisille suunniteltuja saapikkaita, eikä nekään menneet kiinni. En saa mistään mitään saapikkaita, kun on tälläiset hervottomat pohkeet. Olisiko suutarilla mahdollisuutta suurentaa/leventää vartta?

Mulle suutari kerrna venytti saappaita pari senttiä pohkeesta. Edellyttää, että vuorikangas joustaa myös sen verran. Oli helppo ja edullinen homma, harmiksi vaan saappaan vetoketju hajosi hyvin pian tuon operaation jälkeen eli se ei tainnut kestää käsittelyä. Kotimaiset laatusaappaat oli.

Olen himoinnut Riekerin 85e hintaisia saapikkaita (taitaa olla nahkaa, ja lampaan vuori sisus). Nilkan kohdalta saapikas meni, mutta pohkieeseen tyssäsi. (ja mulle tuo 85e on todella iso raha, kun mulla jää 200e elämiseen (ruoka, laskut ym) kämpän jälkeen.)

Mulle suutari kerrna venytti saappaita pari senttiä pohkeesta. Edellyttää, että vuorikangas joustaa myös sen verran. Oli helppo ja edullinen homma, harmiksi vaan saappaan vetoketju hajosi hyvin pian tuon operaation jälkeen eli se ei tainnut kestää käsittelyä. Kotimaiset laatusaappaat oli.

Satutko muistamaan minkä hintaluokan juttu se oli? Ja se vaan venytti, eikä laittanut esim mitään kuminauhaa tai vastaavaa?

[QUOTE="aapee";25123929]Satutko muistamaan minkä hintaluokan juttu se oli? Ja se vaan venytti, eikä laittanut esim mitään kuminauhaa tai vastaavaa?[/QUOTE]
Minä en osaa sanoa tuota hintaluokka-asiaa, mutta siihen varteenhan voi tosiaan tehdä "halkion" johon tulee esim. venyke.

Mutta mitäs jos käyt ensinnä suutarilla kysymässä, ennenkuin teet ostopäätöstä.

Mulla oli kengissä jo valmiiksi halkio ja muutenkin kuminauhahalkio on yleensä ylempänä kuin se kohta, josta mun saappaat oli jo pienet. Tuosta venytysoperaatiosta on joitakin vuosia eli en muista tarkkaa hintaa, mutta luokkaa 15-20€ se taisi olla.

[QUOTE="vieras";25124122]Ja ota vaikka kuva mukaan niistä kengistä, jotka pitäisi saada kasvatettua.[/QUOTE]

Täytynee tehdä niin. Ja tuo arvioitu hintakin riitti, tietää ettei kyse ole mistään 60e operaatiosta :) Täytynee vaikka kirpulta eka etsiä jotkut kengät testiksi, ja sitten ostaa ne kalliit kengät.

Yhteistyössä