Osaako lapsesta lukea, milloin tarvii enemmän ikäistään seuraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninnum

Vieras
Eli itsellä 3-vuotias, jolle ois nyt päiväkotipaikka valmiina. Kolmena päivänä olisi ja nekin puolikkaita.

Itse olen kotona ( vauva tulossa) hain hoitopaikkaa kun luulin meneväni töihin. Toisin kävi. Mutta pitäiskö silti viedä lapsi hoitoon?

Minusta tuntuu, että tällä hetkellä lapselle riittää ne sosiaaliset kanssakäymiset muiden lasten kanssa mitä näin kotihoidolla on.

Lapsi itse ilmaisi että haluaa olla mielummin kotona kuin mennä hoitoon. Pitäisikö siis vaan kuunnella lastaan ja unohtaa hoitopaikka vaikka vuodeksi?

Mielipiteitä kiitos :)

Itse vein lapsen hoitoon jo aiemminkin ja suosittelen että otat hoitopaikan vastaan. Kaipaa varmasti jo syksyllä aktiviteetteja kodin ulkopuolelta ja leikkiseuraa

No minä jättäisin hoitopaikan mieluumin jollekin sitä enemmän tarvitsevalle, jos tuntuu että lapsi saa tarpeeksi kontakteja muutenkin, eikä vaikuta päivisin pitkästyneeltä. Ja jos lapsi itse haluaa olla kotona, niin hoitoon vieminen varmasti pahentaisi mustasukkaisuutta kun vauva syntyy. Vähänhän tuota hoitoa tietysti olisi, ja voihan olla että lapsi siitä nauttisi kun sinne pääsisi. Mutta minä silti kuuntelisin lasta... Onko teillä päin kunnan/seurakunnan järjestämiä virikekerhoja? Meillä päin sellaisiin pääsee kyllä helposti ja nopeasti kesken kaudenkin, jos tilanne muuttuu ja tuntuu että lapsi pitkästyy ja kaipaa enemmän toimintaa. Ovat kyllä paljon edullisempiakin kuin osa-aikainen hoitopaikka...

Lapsi on ollut päiväkerhossa maaliskuusta saakka kaksi kertaa viikossa. Nyt on ollut pieni tauko kun ei ole halunnut mennä.
Aloitti kai niin "kesken" sen ettei päässyt oikein mukaan siihen.

Muskarissa käydään ja näkee tuttua lasta väh. kerran viikossa + naapurin lasta silloin tällöin.

En nyt oikeasti enää tiedä mitä tekisin tuon hoitopaikan suhteen. Haluaisin että lapsi oppii olemaan enemmän muiden lasten seurassa. Toisaalta kerkeää varmaan hommaan mukaan vuodenkin päästä...

Kai se vaan on luotettava omiin vaistoihin ja tehtävä päätös sen mukaan..
Ois vaan niin unelma hoitopaikka sijainnin suhteen..

Yhteistyössä