Osaako kukaan neuvoa: vauvani on kipeä enkä saa häntä sisälle nukkumaan!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peppi

Vieras
Eli lämpöä on 38.2 ja ulkona en siis voi nukuttaa. On tottunut vaunuissa ulkona nukkumaan päikkärit ja nyt en saa sisälle nukkumaan millään vaikka nään että väsyttää. Panadol mikstuuraa annoin jo.

Kai tuo sitten aikanaan nukahtaa, mutta inhottavaa kun joutuu ns. huudattamaan toista.

Ulkoilma ei ole vaaraksi sinällään sille kuumeelle, mutta se pukeutuminen on a ja o nyt, kun se ruumiinlämpö on kohonnut. Eli vaatteilla ei pitäisi nostaa sitä ruumiinlämpöä entisestään, mutta ei myöskään alipukea niin, että tulee kylmä.

Ota vaunut sisälle, laita kypärämyssy päähän ja kokeile, asettuuko vauva nukkumaan. Myssyn voit sitten vauvan nukahdettua ottaa varovasti pois, jos tuntuu, että pää hikoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen saanut neuvolasta ohjeet että ulkona ei saisi nukuttaa kun lämpöä on. Pepusta siis mittasin tuon 38.2 lämmön.

Itsekään en laittais kuumeista ulos. Sisällä helpompi seurata jos kuume lähtee nousemaan tai tulee muita oireita.
Ota rattaat sisälle jos vain mahdollista ja nukuta niissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen saanut neuvolasta ohjeet että ulkona ei saisi nukuttaa kun lämpöä on. Pepusta siis mittasin tuon 38.2 lämmön.

Ulos vaan, ei vauvallasi ole siis edes kuumetta, pientä lämpöä vaan. Pepusta tulee aina 0.5 astetta suurempi lukema.
Olen ihan varma asiasta, et saa nukuttaa vaikka ois kuumettakin.
Itse olen nukuttanutkin, ei meilläkään asettuneet sisälle nukkumaan vauvana.

Meillä 38.2 on vielä normaali lämpö ja toisekseen ulkona voi nukuttaa kuumeessa. Esim kun mein typy oli sairaalassa ja sil oli kuumettakin niin osaston ovestä sisäpihalle sai laittaa ulos vauvan nukkumaan.

Kuumeinen lapsi ei saa reuhkata ulkona mutta raitisilma ei kyllä pahaa tee nukkuvalle vauvalle...

Ok, kiitos vastauksistanne. Ihmeellisiä ohjeita ne neuvolassa sitten antaa ja toisaalta olen lukenut monesta "opuksestakin" että kuumeisen vauvan olisi nukuttava sisällä ei ulkona. No sain kuitenkin tytön lopulta nukkumaan, nukahti lähes heti kun vein vaunut ulos ja sitten otin sisälle ja vaatetta vähemmälle ja makuupussi pois ja pipo pois päästä ja nyt unet jatkuvat täällä sisällä, saas nähdä sitten kuinka kauan. =)

Yhteistyössä