osaako joku auttaa?

Kerrompa minäkin tänne tarinani. olen paljon näistä sivuista saanut lohtua, enkä ole aikaisemmin uskaltanut kirjoittaa...

meillä on yksi lapsi, jotka ovat 8 vuotias. nyt olemme yrittäneet toista lasta yli neljä vuotta, mutta ei tulosta. minulla on ollut mahakipuja jo ainakin viisi vuotta. ne alkavat ovulaatiosta ja päättyvät kuukautisten toisen päivän jälkeen. en osaa paikallistaa, mutta alamahassa ne tuntuu. välillä ihan älyttömän kivuliaita kipupiikkejä.
nyt viimeisen puolen vuoden aikana minulla on alkanut myös ruskea tiputtelu/tuhru noin 10 päivää ennen kuukautisia. mitähän seki lienee?

itse olen jo pitempää epäillyt endoa, mutta terveyskeskuslääkärin mielestä se ei voi olla mahdollista, koska minulla on jo kuitenkin yksi lapsi. tämä meidän rakas poikamme on saatu silloin kuin minä olin 20v, saman miehen kanssa.

nyt vaadin kovasti laparoskopiaa, johon lopulta sain lähetteen, mutta sinne tutkimukseen on kuulemma pitkät jonotusajat.

kiitos kun jaksoit lukea vuodatukseni. saan tältä palstalta todella paljon lohtua. voimia kaikille saman asian kanssa painiville!

kyllä tuo kipujen ajankohta vois viitata endoon.vaikka endo voi olla syynä lapsettomuuteen, ei se välttämättä kaikilla ole este. jos endoa sulta löytyy tutkimuksissa niin yleensä "poistavat" sen laparoskopian yhteydessä. toivottavasti pääset piakkoin toimenpiteeseen :)

Yhteistyössä