osa-aikatyössä olevat

Mitä olette tykänneet olla osa-aikatyössä tai jos teette esim. puolta virkaa, kun lapsi on reilun vuoden tai miksei vanhempi?
Taitaa olla ihanteellinen ratkaisu lapsen kannalta, ettei heti tarvitse lähteä tekemään pitkää päivää. Itse mietin tässä työkuvioita, niin siksi mielipiteitä kyselen.

Olen tykännyt, olen 4 pv vikko ja keskiviikko vapaa. Muuten ma-pe. Hyvä siinä että jos ei nukuta kunnolla yms. saa sen yhden välipäivän siihen. Ja toki lapsen ei tarvi myöskään olla hoidossa 5 pv peräjälkeen, meille ihanteellinen ratkaisu ja jatkan varmaankin siihen ainakin kun neiti 3v.

amlo
mina teen kolme paivaa viikossa (joka viikonloppu ja yhtena paivana viikolla), yhteensa 22.5h. Toimii mainiosti! Joskus vain olisi kiva olla vapaalla viikonloppuna, jos on jotain hauskoja tapahtumia, minne vois menna lasten kanssa.

mä teen 3 päivästä työviikkoa ja pidän tätä ihan ihanteellisena! ihan huippu vaihtoehto meille tällänen. kuitenkin helpottaa rahallisesti ja tykkään olla töissä, tasapainoa kotona olemiselle kun välillä saa olla muitten aikuisten kans. sit kuitenkin jää ne neljä kotipäivää lasten kanssa. lapsillekin vaihtelua, mut ei käy liian raskaaksi kun on kuitenkin viikossa tosiaan ne 4 rauhallista aamua ettei tarvii lähteä, toisaalta noi tarhapäivät on että kiva lähteä aamulla. =)

Osa-aikaista se on tämäkin... Eli olen osittaisella hoitovapaalla ja lyhennän työpäivääni 8 tunnista 6 tuntiin. Meillä tämä on ihanteellinen ratkaisu, sillä väistämättä tulisi aamuja jolloin joutuisimme viemään pojan hoitoon jo aamu viiden jälkeen. tällä ratkaisulla olemme saaneet aamuherätykset/-hoitoon viemiset pois ja vastaavasti olen iltaisin kotona jo kahdeksan jälkeen.
Mainittakoon vielä, että normaalit työaikani olisivat 6-14 ja 14-22.
Olen tällä viikolla tehnyt yhtä päivää ennakkoon jatkamalla työpäivää iltakahdeksasta kymmeneen ja herranen aika miten pitkiltä ovatkaan illat tuntuneet!... kaikkeen tottuu...näköjään

Yhteistyössä