Osa-aika/keikktyötä tekeviä äitejä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Millä alalla työskentelet, ja kuinka paljon tunteja/keikkoja teet n. viikossa/kuukaudessa?
Minkäikäiset lapset sinulla on ja mikä on ollut syy miksi olet päätynyt osa-aika/keikkatyöhön?
Kuinka paljon n. suunnilleen sinulle jää työstä rahaa käteen kuukuadessa?
 
Olen tehnyt lähes aina keikka tai osa-aikatöitä. Puolisen vuotta oli niin että oltiin miehen kanssa molemmat täyttä päivää töissä mutta yhtälö oli minusta paska, vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja.

Nyt olen opiskellut ja tehnyt töitä siinä sivussa. Kesän olen periaatteessa vapaalla mutta miehen ollessa kotona käyn satunnaisia vuoroja tekemässä. Koululaisten pitkän kesäloman kannalta ihanne järjestely.
Suunnilleen olen tehnyt viikossa n.20-25/h ja palkkaa tulee n.pari tonnia.
 
Olen varastoduunari ja kävin tekemässä hoitovapaan ajaksi tuntityösopimuksen. Saan siis tehdä periaatteessa niin paljon kuin lystää mihin aikaan vuorokaudesta tahansa =) Ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa ja jos yövuoron työnjohto huolii mut yövuoroon, niin kovin montaa päivää en kuussa voi (ei tarvitse) tehdä, että opintotuen tuloraja täyttyy =)
 
mie
Toistaiseksi vielä kotihoidontuella mutta jatkossa olisi tarkoitus jotain osa-aikatyötä etsiä, ihannetilanne se että lapset voisi edelleen hoitaa kotona.
Silmukalta kysyisin ihan uteliaisuudesta että minkä alan töitä teet kun noilla tunneilla jää noinkin hyvin käteen? Monihan ei kokopäivätyössäkään saa noin hyvin palkkaa.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millä alalla työskentelet, ja kuinka paljon tunteja/keikkoja teet n. viikossa/kuukaudessa?
Minkäikäiset lapset sinulla on ja mikä on ollut syy miksi olet päätynyt osa-aika/keikkatyöhön?
Kuinka paljon n. suunnilleen sinulle jää työstä rahaa käteen kuukaudessa?
olen tarpeistonvalmistaja /lavastaja. teen keikkaa siten että niiden kestot on progesta riippuen 1kk-3/4kk keskimäärin. on myös pidempiäkin. yleensä menee kuukausipalkalla jollei ole 2kuukautta lyhyempi esim leffaduuni jolloin päiväpalkka.

mulla on reilu 2½vuotias ja toinen tulossa elokuussa. keikkaa teen koska vakkariduunia ei kannata nyt edes hakea. jään n kk päästä äitiyslomalle. (ikävä kyllä se vaan vaikuttaa työtä hakiessa ja kesällä teatterit on lomalla)

tavan tarpeistonvalmistajan kuukausipalka on tessin mukainen jotain vajaa 1700e(tähän lisät päälle) ja sit lavastajalle maksetaan yleensä työn laajuuden mukaan.. tietyllä kertoimella. kuukausipalkka skenografille on 1.952,60 - 3.219,99euroa.

leffoissa päiväpalkka on 190-270e/pv riippuen duunin pituudesta ja kuukausipalkka yli 2kk duunista: 2900 - 3760 euroa
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Monihan ei kokopäivätyössäkään saa noin hyvin palkkaa.
Itseasiassa tuossa oli moka,anteeksi. Saan suunnilleen bruttona tuon reilu pari tonnia. Veroprosentti on suht pieni koska en tee töitä ympäri vuoden ja käteen jää n.1500-1800?.
Teen töitä tapaturma päivystyksessä ja yhdellä yksityisellä praktiikalla, siis hoitoala.
Opiskelen opettajaksi ja niitä sijaisuuksia alan tekemään tulevaisuudessa, tosin huonommalla palkalla mutta antoisammalla työnkuvalla =)
 
Mä teen sosiaalialalla, laitoksissa keikkaa nyt hoitovapaalla. Teen vuoroja noi 1-3 viikossa ja rahaa tulee käteen kuussa 500-1000? vuorojen määrästä riippuen. Näin voin olla pidempään kotona ilman että lasta tarvitsee laittaa hoitoon. Lapsi on siis reilun vuoden ikäinen.
 
:wave:
kaupassa töissä. Iltaa ja viikonloppuja teen, n.10-20h viikossa.
Käteen saan palkkaa kuussa tuntien mukaan, vaihtelevasti 200-400---e kuussa.

Lapsi 1v3kk, isänsä kanssa kotona kun minä olen töissä.

Mukavaa täytettä rahapussiin, ja jaksaa paremmin kotonakin.
 
vieras
Neljänä-viitenä päivänä viikossa neljä-viisi tuntia kerrallaan (eli viikossa 16-25 tuntia) kaupan kassalla. Teen siis vain ilta- ja viikonloppuvuoroja. Hyvä ratkaisu tässä välissä, ei tarvitse lapsille hoitopaikkaa, kun isä tekee päivätyötä, joten on kotona, kun minä olen töissä. Lapset siis 1- ja 3-vuotiaat. Palkka nettona noin 800 kuussa. Tuon päälle vielä kotihoidontuki, koska lapset eivät ole hoidossa.
 

Yhteistyössä