Haha, tää oli hyvä
"Lyhyt kertomus vähävaraisen persujen äänestäjän elämästä":
Ville Rannan pilapiirros 22.8.2023.
www.iltalehti.fi
Tuo oli ihan hyvä ja uusin oli vielä parempi. Mutta näin ihan oikeana perussuomalaisten duunariäänestäjänä pitää todeta että tässä on hyvin pitkälti taas se vihervasemmiston oma kupla näkyvissä. Ihan samalla tavalla kun tässä on jo vuosia saanut kuulla miten
minä olen väistämättä työtön, kouluttamaton, köyhä ja tyhmä koska äänestän persuja, nyt saan lukea kuinka
minä olen duunariäänestäjänä joutunut harhaajohdetuksi. Olen kuulemma ollut täysin vakuuttunut siitä, että persut ajavat ennen kaikkea työttömien etua ja puolustavat sossupummeja.
Oman itseni kokemusasiantuntijana en voi kuin ihmetellä miten vääristynyt kuva siellä kuplassa onkaan. Minähän äänestin perussuomalaisia nimenomaan siksi, että saataisiin leikkauksia. Tai tietenkin ensisijainen syy oli maahanmuutto, mutta heti toisena on talous. Julkista sektoria pitää pienentää. Velanotto pitää taittaa. Tukien varassa eläminen pitää lopettaa. Meille työntekijöille olisi myös kiva saada jäämään vähän enemmän palkasta käteen. Siis veroja alas kiitos! Ja vihreän siirtymän kohdalla on painettava jarrua niin kauan kuin tässä maassa vielä jotain taloudellista aktiviteettia on jäljellä. Polttoaineiden hinnat eivät saa karata. Ja turvallisuuteen on panostettava.
Nuo ovat ne syyt miksi persuja on äänestetty. Kyllä se jengi, jota kiinnostaa eniten työttömän Simon mahdollisuudet toteuttaa itseään sohvalla maaten ovat äänestäneet ihan muita puolueita. Pienipalkkaisten asia on tietenkin yhteinen asia, mutta pienet palkat korjataan palkkoja nostamalla eikä asumistukea jakamalla. Moni pienipalkkainen on pienipalkkainen koska tekee osa-aikatyötä. Täydellä työajalla palkalla tulisi toimeen ja siihen pitäisi pyrkiä. No nyt alkaa taas rönsyillä, niin jätetään tähän, mutta pointti taisi tulla kirjoitetuksi julki: Ville Rannan karikatyyriä persuäänestäjästä ei kannata ottaa tosissaan. Kyseessä on pilakuva. Kyllä persujen äänestäjät tietävät mitä ovat äänestäneet.