Sitten vastaus siihen miksi alastomuuden aihuttama mielihyvä pitäisi saada vähenemään.
Kun se mielihyvä tulee, niin en oikein osaa myöskään peitellä tai varoa.
En nyt taida ihan ymmärtää mitä tarkoitat tuolla mielihyvän tulolla tai sillä ettet osaa sitä peitellä tai varoa. jäin miettimään, että miten milihyvää ylipäätään peitellään, kun sehän on sisäinen tunne, vai tarkoititko, että sinulle tulee erektio etkä peittele sitä.
No, oli miten oli, ei sillöä oikeastaan ole väliä. Oletko muuten koskaan kuullut naturisteista? Ovat ihmisiä, joille alastomuus on täysin luonnollinen asia, heillä on omia yhdistyksiä, tapahtumia ja nautristeille on omia uimarantojakin, tai alueita yleisiltä uimarannoilta. Siellä siis saa olla ihan vapaasti alasti eikä kukaan tule paheksumaan.
Se lääkärillä käyntikin alkoi mietityttää olisiko sittenkin pitänyt osata peitellä sitä alastomuutta.
Jos ihminen peittelee, niin eikö se kerro, että häpeää.
Mutta jos ei, niin onko se jo seksuaalisuuteen viittaavaa, eli jo hyvin lähellä seksuaalista häirintää?
Ei peittely välttämättä kerro häpeän tunteesta, peittelyä voidaan tehdä monista motiiveista käsin.
Sitten on vielä se epäselvyys voiko esim vuositarkastuksissa hoitajalta kysyä seksuaalisista asioista?
Hoitajan taholta sellaista kysymystä ei ole tullut.
Vain miehet pohtivat tuota kysymystä, olen huomannut. Kaikesta terveyteen liittyvistä asioista voi kysyä terveydenhuoltohenkilöstöltä. Jos kysymys ei kuulu sen ammattilaisen aihepiiriin, hän ohjaa sitten eteenpäin, potilaan ei odoteta sitä tietävän, ellei se ole täysin ilmeistä.
Olen vähän odottanut, ja siksi, kun sanotaan toimivan seksuaalisuuden edistävän hyvinvointia.
Jos itse kysyn, niin voinko olla varma ettei sitä tulkita seksuaalisena häirintänä.
Myös se mietityttää, kun asiallinenkin puhe saattaa vaikuttaa kiihottavasti, tai ainakin niitä hyvänolontuntemyksia.
Sinähän pidät ne tuntemukset omana tietonasi, eikö niin? Siis silloin kun olet lääkärissä ja koet mielihyvää siitä, että olet alasti toisen ihmisen edessä, etkä ala kertomaan siitä tyyliin, että "aiai, kun veri alkaa kiertää peniksessä, kun saan riisua sinulle"? Jos siis teet viimeistä, se voi hyvinkin olla seksuaalista häirintää, koska et sano sitä seksikumppanillesi. Se riippuu siitä mitä tekee, mutta siis pelkkä kysyminen seksiasioita tai seksuaalisuuteen liittyvistä asioista on täysin normaalia.
[/QUOTE]Voiko hoitaja huomata tuntemukseni, ja jälleen ollaan seksuaalisessa häirinnässä.[/QUOTE]
Varmaan jossain tilanteessa voi huomata, mutta niin kauan kun sinä et tartu hoitajaan kiinni fyysiesti tai ala ehdottelemaan hoitajalle seksuaalista kanssakäymistä, niin tuskinpa syyllistyt mihinkään.
Siis pelkästä tunteestahan ei voi tulla seksuaalisen häirinnän syytettä, ei mitenkään. Siiitä sitten, että mitä sillä tunteella teet, voi tullakin syyte. siis jos koet mielihyvän tunnetta jotain ihmistä kohtaan ja sitten lupaa kysymättä menet vaikka tarttumaan toisen rintoihin, tai nipistämään takapuolesta, tai työntämään sormia toisen pikkuhousujen alle yms. , niin silloinhan se on väärin, Mutta silloin ei enää olekaan kyse pelkästä tunteesta, vaan myös toiminnasta. Tai jos olet potilaana ja ehdotat hoitajalle seksuaalista kanssakäymistä, eihän se ole soveliasta, kuten ei olisi, jos hoitaja ehdottaisi sinulle seksuaalista kanssakäymistä. Jos saat erektion kun lääkäri tunnustelee eturauhastasi, niin silloinhan on selvää, että et ole syyllistynyt seksuaaliseen häirintään. Jos sen sijaan koitat kellistää lääkärin tutkimuspedille tai alat ehdottelemaan hänelle seksiä kanssasi, silloin syllistyt. Minusta vain nyt tuntuu siltä, etten oikein osaa vastata "oikein", tai että ehkä en taja mitä yrität kysyä. Taitaa olla nälkä eikä aivot toimi siksi kunnolla.
Joko perustelut riittää siihen, miksi seksuaalisen hyvänolontunteen tulemista pitäisi vähentää?
Ehkä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että ei kenekään pidä koittaa suitsia tunteitaan: harvoinhan tunteet mihinkään johtavat. Minun on vaikea vastat tuohon, kun tosiaan en nyt ymmärrä mitä tarkoitat tuolla seksuaalisen hyvänolon tunteen tulemisella, että puhutko tosiaan vain tunteesta vai erektiosta. Erektionkin kyseessä ollen, niin harva mies pystyy erektiotaan kontrolloimaan siten, että jos tulee päälle, niin seuraavassa sekunnissa sen saa pois. Minulla on eräs hyperseksuaalinen miespuolinen tuttava ja hänelle oli joskus ongelmana se, että sai erektion hieronassa eikä halunnut aiheuttaa naispuoliselle hierojalle tunnetta siitä, että mies ajattelisi seksiä tuon hierojan kanssa. Hän sitten kertoi ratkaisseensa sen siten, että masturboi ennen hierontaa.