Optikoita tai muita vahvoista silmälaseista tietäviä?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sokea pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sokea pöllö

Vieras
Ostin keväällä silmälasit ja siitä lähtien mua vaivannut yksi juttu. Ensin en nähnyt laseilla mitään ja kävin optikolla ja näiden kaltevuutta muutettiin. Sanoivat, että ohennetuissa (1,67 taitekerroin) tuo kaltevuus pitää tarkkaan määritellä. Nyt minusta tuntuu kuin pitäisi tosi paljon päätä pyöritellä, jos meinaa sivulle nähdä eli näkökenttä on aikas keskellä linssiä. Viimeksi kun kävin optikolla sanoi, että silmälasit ovat sen verran kaukana silmistä, joten se voi tuota aiheuttaa. Laseihini on vaihdettu silikoniset nenätyynyt, joten pikkaisen kauempana ovat kyllä silmistä muutenkin.

Jostakin luinkin, että kun näkö alkaa olla yli -5 (mulla -6,5) niin silloin pitää jo alkaa pyörittelemään päätä kun sivulle ei muuten näe. Lasit ovat sellaiset melko leveät ja paksusankaiset Miu Miun lasit.

oletko käynyt silmälääkärillä? kaverille optikon kautta lasit joilla ei nähnyt optikko sano että totuttele. mut .menikin silmälääkäriin olikin verkkokalvo irronnut. pika leikkaukseen ja oli myös kaihi. että ei ne optikot taida olla päteviä.

Itselläni on -9 ja -9.5 ja ihan hyvin näen sivulle päätä kääntelemättä.

Kannattaa muuten mennä noilla vahvuuksilla silmälääkärille.
Eihän optikko edes saisi määrätä tuon vahvuisia laseja? Ainakin itse en saa optikolta palvelua, vaan käskevät mennä silmälääkärille, vai onko se raja sitten korkeampi kuin -6.5, mutta silmälääkärille niin ei tarvi päätä heilutella.

Uusimmat

Yhteistyössä