oppisopimuspalkka

oppisopimksella 3 ammattia opiskellut
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
paljonko te olette saaneet ja mitä alaa opiskelitte?
saa toki vastata muunkin kun itsensä puolesta jos on tietoa... :whistle: =)
Työnantaja saa itse päättää mitä maksaa työntekijälle, osa maksaa enemmän ku toiset, mut ainakin se 80% tessistä täytyy maksaa.

ellukka1
meillä mies oli ensin vuoden nykyisesä työ paikassaan ( ei oman alan ) jolloin työn antaja keksi että jos miekkonen aloittaisi siellä oppisopimuksella jolloin palkkakin nousis ammatin saannin jälkeen nykyinen oppisopimus palkka on n.1500-1600e/kk, ei paljon mutta meille riittää :)

mä alan opiskella koulunkäyntiavustajaks ja tiedän,et niiden palkat ei mitenkä huimat oo,mut silti särähti korvaan kun rehtori sano mulle et "palkkahan on sitten tosi pieni,jää reippaasti alle tonnin.."
miltä kuulostaa...? :/

haluaisin nyt etukäteen saada tietää mitä voin vaatia,eihän mun kannata lähtee niska limassa raatamaan jos saman saisin kotonakin :ashamed:
siis kun rahan takia tässä töitä haetaan,mieluummin olisin viel vuoden pojan kaa kotona :/

ei kysyny ei... koko ajan tyhmänä kuvittelin et palkka olis n.1000e ja sit sovin et alotan ja et meen tekee työsopimuksen (jota en viel oo allekirjottanu!!) ja sit vasta se ukko sano palkasta ton verran.. kysyin et tarkka summa on mikä,niin ei tienny :eek:

ellukka1
ei kysyny ei... koko ajan tyhmänä kuvittelin et palkka olis n.1000e ja sit sovin et alotan ja et meen tekee työsopimuksen (jota en viel oo allekirjottanu!!) ja sit vasta se ukko sano palkasta ton verran.. kysyin et tarkka summa on mikä,niin ei tienny :eek:
no oho :eek: tuohan olisi jo tosi minimi tuo sun "palkkasi". ja milloinhan aikoi sulle kertoa paljon saisit rahaa kuussa?

Tosiaan työtunnit vaikuttaa, muistaakseni kokoaikaisen PÄTEVÄN koulunkäyntiavustajan palkka SUURINPIIRTEIN 1550 e. Voi olla että muistan väärin

Mä oon kka (oppisopimuksella) 35h/vko, bruttopalkka n 1309 e/kk. Päälle tulee opiskelupäiviltä päivärahat Oppisopimuskeskukselta. En siis saa koulupäiviltä palkaa, 2 koulupäivää keskimäärin kuukaudessa.

Sen verran vielä lomatunnelmissa, että en muista, mikä se % osuus on täydestä EPÄPÄTEVÄN palkasta, siis tuo summa minkä saan... JHL:n koulunkäyntiavustajan oppaassa kerrotaan tarkemmin, saattaa löytyä netistäkin.

K
paljonko te olette saaneet ja mitä alaa opiskelitte?
saa toki vastata muunkin kun itsensä puolesta jos on tietoa... :whistle: =)
Minä suoritan parhaillani toista oppisopimustutkintoa ja kummankin työsopimuksen aikana olen saanut ihan 'normaalia' työehtosopimuksen mukaista palkkaa! Mielestäni ennen oli tuo 80% palkasta, mutta ei enää ?

Yhteistyössä