Mihin ammattiin olet opiskellut oppisopimuksella tai tiedät jonkun opiskelleen?
Miten sait oppisopimuspaikan?Saitko paikan helposti vai oliko työn takana?Muita hyviä käytännön juttuja oppisopimuskoulutuksesta? :flower: :flower:
Tiedän, että tuttavani ovat opiskelleet myyjäksi (kaupan), optisenalan myyjäksi, kampaajaksi ja lähihoitajaksi oppisopimuksella.
Miten he paikat saivat ja kuinka helposti, siitä minulla ei ole tietoa.
mui!mä olen parhaillaan oppisopimuksella catering-alalla.sain tammikuussa työkkärin avulla harjoittelupaikan ja vappuna alkoi oppisopimus..pomot itse ehdottivat sitä.ens viikolla alkaa ne viralliset koulupäivät joita mulla on 4-6kk:ssa.parin vuoden päästä sitä sit pitäis olla ammattilainen suosittelen kaikille..varsinkin meille perheellisille "ammattitaidottomille" ilman tätä tilaisuutta en varmaan ikinä olisi saanut virallista ammattia vaan tehnyt hanttihommia.
MIITTU: Saitko siis ensin töitä joka sitten muuttui oppisopimuspaikaksi? Vai haitko töihin koska halusit opiskella oppisopimuksella??
Tiedätkö voiko oppisopimusopinnot aloittaa milloin vain vai pitääkö jossakin oppilaitoksessa olla alkamassa kyseinen koulutus??