Oppisopimuksella mielenterveyskuntoutujien asuntolaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lapin tyttö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lapin tyttö"

Vieras
Pääsin oppisopimuksella mielenterveyskuntoutujien asuntolaan. Onko kukaan teistä ollut alalla töissä? Hyvät ja huonot puolet? Palkkaus? Onko sama kun lähihoitajalla vanhuspuolella?

Olen töissä mielenterveyspuolella, työpaikkani on sellainen, jossa hoitajat ovat 24h. Palkkaus on yksityisen sosiaalipalvelualan tessistä suoraan, itselläni palkkaluokka G19. Hyviin ja huonoihin puoliin vaikuttaa niin se, millainen oma työpaikkasi on. Esim iso vai pieni? Jos pieni paikka, voi tulla kahnauksia työkaverin/pomon kanssa, ja jos tulee, ei ole paljoa ketään, jolle valittaa. Tiedätkö millaista asiakaskuntaa työpaikallasi on/onko aiempaa kokemusta yhtään? Meinaan, että sietokykyä pitää sitten kyllä löytyä, kun tapauksia löytyy ihan joka junaan ja rasittavia ihmisiä yllin kyllin. Pienessä paikassa pitää hyväksyä, että moneen asiaan ei välttämättä voi itse vaikuttaa. Poikkeuksiakin tietenkin on, joissa ihmiset ovat järkeviä, asiat sujuvat hyvin ja nykyaikaisesti. Ruokaa ainakin meillä joutuu laittamaan aina, jatkuvasti ja jokalailla, joten siihen pitää olla kiinnostusta ja taitoa. Lisäksi tietenkin siivotaan itse koko talo (asukkaat tietysti itse sen vähän mitä pystyvät). Suht monipuolista työ voi kyllä olla. Saa hoidella yhtä sun toista asukkaiden asioita, käyttää lääkärissä ym. Huonoihin puoliin lukeutuu myös, että monilla asukkailla omat rahavarat ovat hyvin pienet ja mahdollisuuksia hankkia esim. järkeviä vaatteita ei ole ollenkaan kaikkien kohdalla. Jatkuvaa tappelua säännöistä, tupakasta, ruoasta. Kyllähän näitä asioita löytyy.

Yhteistyössä