Oppisopimuksella lähihoitajaksi, kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitajaksi haluan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoitajaksi haluan

Vieras
Eli tällainen kiinnostaisi, onko kellään kokemusta?

Itse pitänee vissiin tuo työnantaja etsiä, mistähän kannattais kysellä? Kuulemma kaupungit ja kunnat ovat monesti kiinnostuneet, ei niinkään yksityinen sektori.
Vanhus puoli mua ei kiinnosta kamalasti, lähinnä kasvun tukeminen ja ohjaus ym. Tai vanhukset omalla tavallaan kiinnostaa, mutta tiedän että mua ei motivoi, jos vuodesta toiseen vaihdan vaippoja vanhuksille ja levitän talkkia pyllyyn. Toki tämä vanhusosio kuuluu opiskeluihin, ja mukisematta sen tietty suorittaisin. Mut onkohan nää oppisopimuspaikat pääasiallisesti vuodeosastoja ja vanhainkoteja??

Mites sitten tuo oppisopimus ajan palkka..vai saako siitä jotain palkkaa? Vai mikä siinä on se rahoitus?! Kertoilkaa ny jotain tietoa

Sisko opiskelee oppisopimuksella lähihoitajaksi. Palkka tais olla ensin sen 85% alan minimistä ja siitä sitten nousee(? ), hänellä on paikka kehitysvammaisten lasten parissa.
Kai sitä opparipaikkaa voi alkaa kyselemään ihan mistä vaan alan paikasta, ei siinä mitään ainakaan häviä, ja varsinkin pitkäaikaistyöttömien jotka saavat vielä työkkäriltä palkkatuen luulisi saavan paikan helposti.

Tsemppiä hakuun :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja maxine:
Mua kiinnostaa kans. Työvoimakoulutuksenkin kautta voi päästä opiskelemaan lähihoitajaksi.

Totta!!! Näihin työvoimapoliittisiin koulutuksiin on vain tosi vähän paikkoja, yleensä n.16-19, kun hakijoita on toista sataa vähintään. siitä pitäis sit itsensä lyödä läpi...

Yhteistyössä