Oppilaan pahoinpitely Vantaalla – Lähipiiri: ”Kaksi kuukautta koulussa on ollut maanpäällinen helvetti” Eli ”jotkut” saa vapaasti harrastaa väkivaltaa

  • Viestiketjun aloittaja Ulla tuss
  • Ensimmäinen viesti
vierailij
Me yritettiin 90-luvun alussa tehdä rikosilmoitus koulussa tapahtuneesta pahoinpitelystä mutta rehtori painosti luopumaan siitä. Ilmeisesti edistystä ei ole tapahtunut sillä saralla.
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
Oppilaan pahoinpitely Vantaalla – Lähipiiri: ”Kaksi kuukautta koulussa on ollut maanpäällinen helvetti” Eli ”jotkut” saa vapaasti harrastaa väkivaltaa

Kyllähän tässä pitäisi opettajilla ja rehtorilla olla jokin vastuu. Ei tällaisten tapausten selvittämistä siirretä aina vain myöhemmäksi. Eihän näin väkivaltaisten lasten vanhemmat selkeästikkään kykene heitä kasvattamaan ja hoitamaan, jolloin sosiaaliviranomaisten tulisi puuttua asiaan.

Ihme kädettömiä vässyköitä kaikki aikuiset tässä keississä. Tuollaisten nulikoiden ei pitäis antaa hyppiä silmille hetkeäkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ei ole aina ulkkis kyseessä. Mun lasta ja lapsen kaveria on kiusannut

Tottakai kaikki kiusaajat ovat mamuja. Suomalainen pikkupallero ei ikinä kiusaa ketään.
niin suomalaisethan on niitä kulta muruja, jotka ei koskaa tee mitään pahaa. tosin oon kyllä erimieltä, kyllä suomalaiset lapsukaiset tekee jos ja vaikka mitä.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
It
Me yritettiin 90-luvun alussa tehdä rikosilmoitus koulussa tapahtuneesta pahoinpitelystä mutta rehtori painosti luopumaan siitä.
2016 Liedossa loppui monivuotinen kiusaaminen ala-asteella vasta kun otimme poliisiin yhteyttä. Ooettajat ja rehtori täysin kynnettömiä. Itsekin typerinä uskoimme, että keskustelemalla loppuu. Jos ei ensimmäisestä yhteydenotosta lopu, nii.n suositukseni on, että poliisille heti.

ja ehdottomasti kirjatkaa ylös kaikki tapahtumat, ilmoitukset, sähköpostit etc. Toimitimme poliisille yli kolme sivua kirjallisia viestejä opettajien ja rehtorin välisistä sähköposteista, samoin päivämäärät tapaamisista etc.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
pennut tekee nykysin mitä haluaa, koska suomen laki on tehty sellaiseksi, ettei ole mitään konstia pitää penikoita kurissa. mutta mitä on tehneet välituntivalvojat, juorunnneetko jossain nurkan takana
Tämä että nimenomaan nykyisin "pennut tekee mitä haluaa". Laki oli jo 80-luvulla samanlainen. Ja oikeesti 80-luvulla kiusaamista oli enemmän ja pojilla varsinkin väkivaltaa ja sen uhkaa. Mäkin muistan yhden pojan, joka oikeesti hakattiin vähintään kerran viikossa. Ja kukaan siihen ei puuttunut.

Ja mitä miehen kanssa jutellut, niin kyllä sekin kertoi, että hänen luokallaan oli sellaisia lapsia joita hakattiin kotona. No nämö sitten usein hakkas luokkakavereitaan koulumatkoilla. Sanoi, ettei ikinä saanut turpaansa, kiitos nopeiden jalkojensa. Mutta lähellä oli monta kertaa.

Ja tämä tapahtui pikkukaupungissa.

Eli mun mielestä kouluväkivalta ja kiusaaminen on kyllä vähentynyt sieltä 80-luvulta. Mutta se ei muuta siitä, etteikö siihen pitäisi tiukasti puuttua.

Omien lapsien kanssa tulee näistä jutuista paljon puhuttua ja jotenkin olen hirveen onnellinen, että heidän koulussaan tämä kiusaaminen taitaa olla ihan oikeasti minimissä. Tottakai pinnan alla aina on jotain, mutta kumminkin, ei aina kannata nähdä uhkia ja pimeyttä siellä missä sitä ei ole.
 
Kiusaamista oli myös tyttöjen puolelta. Henkistä ja fyysistä 70-80-luvuilla. 80-luvun alkupuolella yks teinityttö hakkasi teinitytön. Sillä oli kättä pidempää. :cautious:

Mutta kiusaamiset ovat yleistyneet.
 
Vartijat kouluihin!
Pitääkö jonkun koululaisen kuolla, ennen kuin kouluihin saadaan vartijat??? Moneen muuhun turhaan kyllä maassamme laitetaan rahaa, mutta ei lasten, nuorten eikä vanhusten hyvinvointiin!!!

Mitä ihmettä ihmisten ja päättäjien päässä oikein liikkuu? Ai niin, se oma ja oman porukan/puoluekamujen ja omien äänestäjien taloudellinen hyvinvointi menee tietenkin lasten, nuorten ja vanhusten, myös vammaisten hyvinvoinnin ohi.
 
Pitääkö jonkun koululaisen kuolla, ennen kuin kouluihin saadaan vartijat??? Moneen muuhun turhaan kyllä maassamme laitetaan rahaa, mutta ei lasten, nuorten eikä vanhusten hyvinvointiin!!!

Mitä ihmettä ihmisten ja päättäjien päässä oikein liikkuu? Ai niin, se oma ja oman porukan/puoluekamujen ja omien äänestäjien taloudellinen hyvinvointi menee tietenkin lasten, nuorten ja vanhusten, myös vammaisten hyvinvoinnin ohi.
Päättäjillä ei liiku mitään päässä. :cautious:
 
vierailija
Kiusaamista oli myös tyttöjen puolelta. Henkistä ja fyysistä 70-80-luvuilla. 80-luvun alkupuolella yks teinityttö hakkasi teinitytön. Sillä oli kättä pidempää.

Mutta kiusaamiset ovat yleistyneet.
Mun mielestä kiusaaminen on liian lievä ilmaisu toisen hakkaamisesta tai jopa tapon yrityksestä. En ymmärrä miksi kaikki puhuvat koko ajan kiusaamisesta, kun tässäkin uhri oli kuristettu tajuttomaksi. On varsinaista kiusaamista joo.
 
vierailija
Se on niin nähty, ettei välituntivalvojat/opet kertakaikkiaan välitä tarpeeksi.

Vartijat on koulutettu vartioimaan, havainnoimaan ihan eri tavalla. Jos vartija palkataan nimenoaan ehkäisemään koulukiusaamista, niin kunnon vartija hoitaa työnsä hyvin, paljon paremmin kuin väsyneet ja välinpitämättömät opet (osa opettajista välinpitämättömiä, ei kaikki).

Olin aikoinaan hakemassa lastani koulusta ja näin kuinka n. 10-vuotias poika kuristi pienempää poikaa raivon vallassa käytävällä vaatenaulakkojen vierellä. Pienempi poika istui penkillä. Opettaja käveli ohi. Olin ihmeissäni opettajan ohikävelystä ja juoksin kauempaa irroittamaan tämä kuristajan pienemmän pojan kurkusta. Pidin kuristajalle myös puhuttelun.

En vieläkään käsitä, ettei ko. ope nähnyt tilannetta - ehkä on oppinut sulkemaan silmänsä tuollaiselta, jotta jaksaa hoitaa työnsä. Uskon, että vartija olisi toiminut, kuten minä toimin.
 
Tämä että nimenomaan nykyisin "pennut tekee mitä haluaa". Laki oli jo 80-luvulla samanlainen. Ja oikeesti 80-luvulla kiusaamista oli enemmän ja pojilla varsinkin väkivaltaa ja sen uhkaa. Mäkin muistan yhden pojan, joka oikeesti hakattiin vähintään kerran viikossa. Ja kukaan siihen ei puuttunut.

Ja mitä miehen kanssa jutellut, niin kyllä sekin kertoi, että hänen luokallaan oli sellaisia lapsia joita hakattiin kotona. No nämö sitten usein hakkas luokkakavereitaan koulumatkoilla. Sanoi, ettei ikinä saanut turpaansa, kiitos nopeiden jalkojensa. Mutta lähellä oli monta kertaa.

Ja tämä tapahtui pikkukaupungissa.

Eli mun mielestä kouluväkivalta ja kiusaaminen on kyllä vähentynyt sieltä 80-luvulta. Mutta se ei muuta siitä, etteikö siihen pitäisi tiukasti puuttua.

Omien lapsien kanssa tulee näistä jutuista paljon puhuttua ja jotenkin olen hirveen onnellinen, että heidän koulussaan tämä kiusaaminen taitaa olla ihan oikeasti minimissä. Tottakai pinnan alla aina on jotain, mutta kumminkin, ei aina kannata nähdä uhkia ja pimeyttä siellä missä sitä ei ole.
no mä nyt lasken tuon 80 luvun kuuluvaksi aika lailla tähän nykyiseen aikaan
 
Mun mielestä kiusaaminen on liian lievä ilmaisu toisen hakkaamisesta tai jopa tapon yrityksestä. En ymmärrä miksi kaikki puhuvat koko ajan kiusaamisesta, kun tässäkin uhri oli kuristettu tajuttomaksi. On varsinaista kiusaamista joo.
Anteeksi mun väärä sananvalinta. Se on pahoinpitely. Mutta vaikka henkinen kiusaaminen ei ole yhtä vaarallista kuin fyysinen niin sillä voi olla pahat vaikutukset elämään.

Mua on kiusattu henkisesti lapsena monet vuodet. Aikuisena oli työpaikka kiusaamista.
 
Pitääkö jonkun koululaisen kuolla, ennen kuin kouluihin saadaan vartijat??? Moneen muuhun turhaan kyllä maassamme laitetaan rahaa, mutta ei lasten, nuorten eikä vanhusten hyvinvointiin!!!

Mitä ihmettä ihmisten ja päättäjien päässä oikein liikkuu? Ai niin, se oma ja oman porukan/puoluekamujen ja omien äänestäjien taloudellinen hyvinvointi menee tietenkin lasten, nuorten ja vanhusten, myös vammaisten hyvinvoinnin ohi.
Tää on mennyt ihan swiduralleen, PRKL

Kai ne tietyt keksii syyttää rasismista koulua jos heidän väkivallan takia tulee vartijat päivystämään jatkuvasti. Kohti Ruotsinmallia ollan valitettavasti menossa, eikä suv accipoliitikot halua myöntää tosiasioita :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä