J
"jossu"
Vieras
tontin osto ajankohtainen. hyvä tontti tiedossa: sopiva koko, lyhyt matka kouluun, sopiva matka töihin, palvelut hyvin saatavilla jne. ainoa miinus on joki, joka virtaa 400m päässä tontista. olen itse kasvanut lähellä jokea, mutta nyt lasten saannin myötä olen tullut aivan hysteeriseksi tuon veden kanssa
mietin, oppisiko sitä elämään "joen kanssa" myös nyt, kun on omia lapsia, vai olisinko koko loppu elämäni sydän syrjällä peläten, hukkuuko joku sinne. koulu on myös aivan joen rannalla, mutta siinä erikseen aidattu välituntipiha. ja eipä sitä koululaisia muutenkaan pysty niin vahtimaan jokaista askelta, missä menevät jne, mutta pelottaa, jos joku pikkuisista karkaisi pihalta.. tietenkin pienten kanssa olisi aina joku pihalla, mutta sitten semmosest isommat pienet, jotka voi jo olla hetken yksikseen. tai voihan sitä tulla joku aivan inhimillinen juttu, miten joku jää vähäksi aikaa ulos ilman valvontaa, karkaa sisältä tms... olen ihan jumissa tämän asian kanssa, kun tontti olisi oikeasti hyvä kaikin puolin, mutta vain tuo joki-asia on, mikä pistää itsellä vastaan.