Opiskelupohdintaa.

• Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti
pph
Opiskelen työn ohessa parhaillaan pph:n ammattitutkintoa.
Nyt on alkanut mietityttämään jatko.
Ajattelin, että josko jatkaisi samointein ja nyt lähihoitajaksi ensin.
Onko kukaan teistä tehnyt näin?

Kertokaa, että jaksaisin kyllä. Kokemuksia ottaisin kiitollisena vastaan. Nimenomaan työn ohessa opiskelusta. Työpäivät nyt siis sellaisia n. 10 tuntisia..

tsemit
Tämä pph oli vuoden päiväkodeissa keikkatöissä ja siirtyi sitten opiskelemaan liiketaloutta. Mä en itse jaksanut henkisesti sitä työtä, vaikka fyysisestikään helpoimmasta päästä ollut. Tutki eri mahikset, mieti mitä haluat tehdä.

-Jonttu-
Kyllä jaksat. Alku voi olla vaikeaa, mutta kaikkeen tottuu. Itse opiskeluaikana istuin päivät koulussa ja illoiksi menin töihin. Aluksi oli raskasta, mutta kyllä siihen tottui. Lopulta kun lopetin ne hommat, oli kummallista ja vähän jopa hävetti istua kotona :D Oli jo tottunut siihen kellon kyttäämiseen, että koska pitäis olla menossa.

pph
Alkuperäinen kirjoittaja tsemit:
Tämä pph oli vuoden päiväkodeissa keikkatöissä ja siirtyi sitten opiskelemaan liiketaloutta. Mä en itse jaksanut henkisesti sitä työtä, vaikka fyysisestikään helpoimmasta päästä ollut. Tutki eri mahikset, mieti mitä haluat tehdä.
Kyllä tää työ lasten kanssa on ihan mun oma alani. Sen tiedän. Ja tämä työ pph:nakin on nyt tällähetkellä se mitä haluan tehdä.
Mutta ajttelen lähinnä tulevaisuudessa, JOS alkaa jossakin vaiheessa kotona työskentely ahdistamaan, niin sitten olisi mahdollisuus vaikkapa työskennellä pk:ssa yms.

pph
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kyllä jaksat. Alku voi olla vaikeaa, mutta kaikkeen tottuu. Itse opiskeluaikana istuin päivät koulussa ja illoiksi menin töihin. Aluksi oli raskasta, mutta kyllä siihen tottui. Lopulta kun lopetin ne hommat, oli kummallista ja vähän jopa hävetti istua kotona :D Oli jo tottunut siihen kellon kyttäämiseen, että koska pitäis olla menossa.
Juu. Nyt on siis jo takana kohta 1½v opiskelua työn ohessa. Ihan kohtsillään valmistun. Että ei se enää totuttelua vaatisi. Ajattelen vaan että riittäiskö motivaatio heti tähän samaan syssyyn jatkaa. :)

Suosittelen, jos vaan jaksat! Mua harmittaa ihan julmetusti, etten jatkanu pph:n ammattitutkinnosta suoraan ja suorittanu lähihoitajan papereita samalla, siinä kun ei kovin isoa lisätyötä enää olisi. Mun on suoriettava se myöhemmin joskus tulevaisuudessa, jos mielin päästä esim. päikkään töihin.

pph
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Suosittelen, jos vaan jaksat! Mua harmittaa ihan julmetusti, etten jatkanu pph:n ammattitutkinnosta suoraan ja suorittanu lähihoitajan papereita samalla, siinä kun ei kovin isoa lisätyötä enää olisi. Mun on suoriettava se myöhemmin joskus tulevaisuudessa, jos mielin päästä esim. päikkään töihin.
Kyselitkö sä, että miten se onnistuisi? Ja ihan konkreettisesti, miten kauan se toisi lisää opiskeluaikaa? Entä työharjoittelut/työssäoppimiset, joita ilm. pitää tehdä myös vanhuspuolella tjsp..Kerro jooko pliis ihan kaikki! :) ;)

pph
Alkuperäinen kirjoittaja ex-pph:
Jaa. Kyllä mä olen saanut töitä päiväkodista pelkällä pph-tutkinnolla. Ja tämä Helsingissä. Myös tänä vuonna.
Joo.Sepäs se. Kun tuo pph:n ammattitutkinto siis on kyllä "korkeempi" tutkinto kuin esim lähihoitaja, mutta käytännössä yhä vaan päikkyyn vaaditaan ne lähärin paperit. Meilläpäin ainakin.

Yhteistyössä