opiskelu vai lapsi? apuva?

Tämä on sellainen asia, missä ei ehkä kannattaisi kuunnella toisten mielipiteitä, mutta teidän mielipiteenne haluan kuulla. Ollaan nuori uusioperhe, minä olen 1,5v pojan yh äiti... avomiehen kanssa oli puhetta aikaisemmin että lasta yritetään sitten kunhan opiskelut loppusuoralla (nyt käyn ensimmäistä vuotta) kamalasta vauvakuumeesta huolimatta. Nyt ilmennyt opiskelun suhteen ongelmia minulla, jonka takia opiskelut sattaisivat lykkääntyä parilla vuodella. Joten kysymys kuuluu että suoritanko opiskelut loppuun eli saisin itselleni ammatin vai yrittääkkö vauvaa tässävälin, vaikkei ammattia olekaan ja jatkaa opintoja sitten kun se taas mahdollista?Molenpien suku on kovasti tätä vastaan että mieluummin pitäisi ammatti ensin hankkia ja sitten vasta lapset, mutta itse en periaatteessa siinä näe mitään pahaa jos vaikka toisen lapsen saattaisikin tässä välin maailmaan.

Tein lapsen kesken opintojen. Ei se mahdotonta ole (olin vielä yh) mutta kannattaa tiedostaa se, että raskasta se on. Välillä olisi tehnyt mieli huutaa ja vedota koulussa lapseen, jos tenttiinluku oli jäänyt vähemmälle. Ylpeys kuitenkin esti - oma valintahan se oli.

Kyllä siitä selvisi ja jälkeenpäin olen taputtanut itseäni monesti selkään ja ihmetellyt, kuinka ihmeessä mahdoinkaan jaksaa tai yleensä selvitä. En nyt millään huipuilla arvosanoilla, välillä tuli kuitenkin vitosia ja yksi ykkönen livahti myös toikkariin.. Taloudellisestihan homma ei todellakaan ole kannattavaa..

Mutta teitä on kuitenkin 2 aikuista ja sisarus, joten why not! Ei kasva ikäero liian suureksi, ja samalla "vaivalla" hoitelee sen toisenkin :)

Niin ja jos minä olisin kuunnellu sukua tai muiden mielipiteitä lapsensaantiasioissa, ei mulla olisi vieläkään yhtään lasta olemassa tai toista tulossa.. Jos jää odottelemaan sitä optimaalista hetkeä, voi pian huomata junan menneen ohi.

Kiitos... Minä jätin koulun kesken jo sillon kun poika ilmoitteli tulostaan, enkä halunnut sitten enää jatkaa samaa alaa, joten aloitin uuden ja nyt taas kammottavasti meitä molenpia kuumeiluttaisi pieni vauveli :D pitääpä isännän kanssa jutustella aiheesta... 24 päivä poistetaan kierukka jos vaikka aloitettaisi sitten kokeilemaan :)

Yhteistyössä