opiskelu työn ohessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiskä"

Vieras
Joku varmasti osaa mulle kertoa, (tyhmälle, joka ei osaa tulkita Kelan sivuilla olevaa tekstiä), että voiko työn ohessa aikuisopiskelija saada normaali opintotukea, jos ei oo töissä. Kyse ammattikorkeakouluopinnoista.Opiskelu suoritetaan siis monimuotokoulutuksena. Ilmeisesti siis ei voi saada opintotukea...?? Vaihtoehtona mulla ois se tavallinen päiväopiskelu, mut haluisin mieluummin "ikäisteni" joukkoon, kuin nuorten kanssa. (no ei sekään niin paha kyllä). Mutta myöskin syynä ois se, et saisin sit viettää enemmän aikaa lasten kanssa kotona... Tosi paljonhan niitä etätehtäviä siinä tulis kyllä. Paljon opiskeluun kuuluu työharjoitteluakin, mikä on joka tapauksessa päätoimista.

[QUOTE="äiskä";23412198]no siis opiskelumuoto kulkee nimellä työn ohessa.... plääh... miks pitää viilata pilkkua?[/QUOTE]

Täällä ei ainakaan pääse aikuispuolelle jos ei ole töissä (siis AMK) ja vähemmän siinä melkein kerkeää lasten kanssa olemaan, kun illat ja viikonloput pitää olla koulussa...

Monimuoto-opiskeluun voi saada opintotukea, jos tulee tarpeeksi opintopisteitä. Käyhän moni päiväopiskelijakin töissä ja saa tukea, jos ansiot jäävät alle sen tietyn määrän kuussa. Vaatii muuten paljon parempaa itsekuria, keskittymistä sekä luultavasti työtä tehdä se monimuotona. Siinä on suuren osan ajasta opiskelija, opettaja ja sensori itse yksikseen.

kiitos vastauksista =)
sitä mietin itsekin, et varmasti helpommalla pääsis siinä päiväopiskelijana, mut silloin ei tarvitsisi lapsia laittaa kokopäivähoitoon, muuta kuin harjoittelujen aikana.
siihen mulla ei nyt monen lapsen äitinä (eikä ehkä muutenkaan) rahkeet riitä millään, että kokopäiväisesti töissä kävisin ja sitten vielä opiskelisin, kun kyse kuitenkin aika vaativista opinnoista.