Meille tulossa työpaikalle opiskelija ja pitäis nyt töissä päättää kuka hänet ottaa ohjattavaksi. (esimies ei näitä päätä meillä vaan keskenämme pitää päättää) Viime kerralla kun meillä oli opiskelija niin mä olin näytön vastaanottaja ja huhheijaa kun siinä olikin vaan hommaa yksin.
Meillä ei oikein kukaan ole innokas opiskelijaa ohjaamaan ja joukossa on työntekijöitä jotka ei ennen ole ohjannutkaan. Mäkään en nyt haluaisi koska olen viimeksi tosiaan ottanut sen näytön vastaan.
Kuinka teillä muilla, ootteko työpaikalla vuorotellen ottaneet opiskelijan?
Jos joku ihana jaksais vastata niin tosi kiitollinen mä oon!
[QUOTE="minä";24746047]Meille tulossa työpaikalle opiskelija ja pitäis nyt töissä päättää kuka hänet ottaa ohjattavaksi. (esimies ei näitä päätä meillä vaan keskenämme pitää päättää) Viime kerralla kun meillä oli opiskelija niin mä olin näytön vastaanottaja ja huhheijaa kun siinä olikin vaan hommaa yksin.
Meillä ei oikein kukaan ole innokas opiskelijaa ohjaamaan ja joukossa on työntekijöitä jotka ei ennen ole ohjannutkaan. Mäkään en nyt haluaisi koska olen viimeksi tosiaan ottanut sen näytön vastaan.
Kuinka teillä muilla, ootteko työpaikalla vuorotellen ottaneet opiskelijan?
Jos joku ihana jaksais vastata niin tosi kiitollinen mä oon! [/QUOTE]
Kaikissa paikoissa, joissa itse olin töissä(hoitoala) oli käytössä kiertävä systeemi ja vuorottelivat näytön ottamisessa ja ohjaamisessa. Ja jotkut olivat käyneet ohjaajakoulutuksen. Olikohan siinä jotain rajoitteitakin, että pitää olla se käytynä, että saa ottaa näytön vastaan tms. Lisäksi muut työntekijät ohjasivat tarvittaessa. Kyllä sen helposti huomaa, jos opiskelijaa ei oteta hyvin vastaan ja kukaan ei halua oikein ohjata jne. Ei tarvitse sitten ihmetellä sitäkään, miksi kukaan ei halua tulla sijaiseksi ko. paikkaan. Kannattaa näissäkin asioissa ajatella vähän pidemmälle.