opiskelija äidit hoi!

Jotka opiskelette ammattikorkeassa ja asutte avoliitossa,miten paljon se opintotuki on? Vaikuttikos siihen paljon puolison tienestit? Ja saako opintotuen lisäksi sitten mitään muita tukia? *tuumii josko hakis kuoluun jossain vaiheessa* :flower:

Ite opiskelen viimestä vuotta ammattikorkeessa ja vauvan sain ekan syksyn jälkeen. Mulla jää käteen opintotuesta n. 230e. Lapsilisä on ainoo mitä siihen lisäks saa. Opintotuessa ei oo siis lapsikorotuksia. Puolison tulot ei vaikuta tukeen. Mä saan siis vaan opintorahaa. Laina on sit kans yks vaihtoehto. Asumislisää en saa kun on omistusasunto (miehen omistuksessa).

anita -85
Mites paljon se opintotuki on, jos on avioliitossa ja opiskelee yliopistossa? Kiinnostaisi vaan tietää, kun ystävälläni on tuo tilanne (ja hän on siis kahden alle 5-vuotiaan äiti), enkä oikein haluaisi kysyä heidän raha-asioistaan, kun eivät tykkää puhua niistä. Minä itse olen siis juuri valmistunut ammattikorkeasta ja olen sinkku, joten ei kokemusta asiasta...

Alkuperäinen kirjoittaja anita -85:
Mites paljon se opintotuki on, jos on avioliitossa ja opiskelee yliopistossa? Kiinnostaisi vaan tietää, kun ystävälläni on tuo tilanne (ja hän on siis kahden alle 5-vuotiaan äiti), enkä oikein haluaisi kysyä heidän raha-asioistaan, kun eivät tykkää puhua niistä. Minä itse olen siis juuri valmistunut ammattikorkeasta ja olen sinkku, joten ei kokemusta asiasta...
No jos niin paljon kiinnostaa, mikset vaan kysy siltä kaverilta?

memy
mulla opintotuki verojen jälkeen jotain 268 e. lapsia kaks, aviomies, joka töissä, mut tietääkseni hänen tulot ei tuohon vaikuta. Oma asunto maksettu eli mitään asumislisää tms en saa.

Yhteistyössä