opiskelevia äitejä

• Viestiketjun aloittaja Carlona
  • Ensimmäinen viesti
Carlona
Saakurin saakuri, joskus ottaa koulu päähän!! Onko muita opiskelevia äitejä? Miten olette jaksaneet? Itseä ei motivoi enää tippaakaan, pakko käydä loppuun asti kuitenkin.

:wave: Täällä yks mamma jolla on taas motivaatio karannu jonnekki paremmille apajille! \|O
Viikko olis aikaa tehdä yks tod.laaja tehtävä, nii ei saa aikaseks.. Sit olis kyllä vielä vajaassa kahdessa viikossa 3 tenttiäki tulossa.. :kieh:

Antakee lussalaiset potkua mun elämään!! :wave: :ashamed:

Eka vuosi opintoja alkaa olla takana. Olen tykännyt ja nopeasti aika on mennyt. Kolmen lapsen kanssa aika on välillä ollut tiukilla, mutta hyvin on mennyt. Vielä olisi 2,5 vuotta edessä. Varmaankin monenlaisia tunteita tulee vielä oleen, mutta ala on kiinnostava. Eiköhän tästä selviä.

Carlona
Mä ressaan ihan liikaa opiskeluista. En ole koskaan tehnyt sitä nimittäin äitinä. Saatan lukea tentteihin monta viikkoa ennen ym. Se stressaaminen siinä hirveintä on. No ei auta kun mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Mulla ei ole edes lapselle hoitajaa syksyksi. Mies pitää häntä lomapäivinään, eli en mä sitä koulua kauheasti saa eteenpäin. Kuitenkin halusin jo lapsen kun on niin pitkään jo tullu opiskeltua, etten halunnu jättää lapsia yli 30v. iän.

:wave:

Motivaatio? Mitä se on... Tosiaan pahan kerran hukassa! Ei todellakaan jaksa koulu inspata, kun tuntuu ettei sille ole kunnolla aikaa. Tai no olis kai sitä aikaa jos järjestäis, mutta sitten se on pois tästä kaikesta muusta.

Hirmusti olis "isoja" tehtäviä tekemätää, että kursseista pääsis läpi. Tekis meili nakkaa koko opiskelu kankkulan kaivoon, mutta toisaalta sitä olis enää KUITENKIN aika vähän jäljellä... Ja olen mä tässä jo vuosia koittanut opiskella, ettei ny ihan hukkaan menis.

Päivät kun on töissä ja koti lapsineen vaatii aika suuren osan, niin ei sitä enää hirmuisesti tosiaan jaksa panostaa...

iltakouluna opiskelen merkonomis, vika tentti ois ens perjantaina, mut on nii kuiva aihe että krooh pyyh.. hyvin jaksaa vaikka rankka vuos ollu

Se on stressaavaa, rasittavaa, v*tuttavaa ja usein mietin miksi tähän rääkkiin lähdin. Kuitenkin se on myös antoisaa tavallaan.
Olisi varmaan helpompaa opiskella päivisin ilman työtaakkaa mutta jostain ne rahat elämiseenkin on hankittava.

2,5 vuotta jäljellä, saas nähdä jaksanko?!

Carlona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:14 Huuhkajatar kirjoitti:
Se on stressaavaa, rasittavaa, v*tuttavaa ja usein mietin miksi tähän rääkkiin lähdin. Kuitenkin se on myös antoisaa tavallaan.
Olisi varmaan helpompaa opiskella päivisin ilman työtaakkaa mutta jostain ne rahat elämiseenkin on hankittava.

Samat ajatukset! Jos ei ole tehtäviä niin kaipaan niitä. Lisäksi motivoi se, ettei musta ole menijäksi vanhaan ammattiini takaisin, hyi ja yöks sille vaan.

Ärsyttää vaan joskus oma suhtautuminen asioihin kun aina pitää stressata kaikesta. Mulla on 2-vuotta jäljellä. Sitä saa oikeen selittää itselleen, että jos on tarkoitus tehdä pikkuhiljaa pois, niin sitä tehdään sitten pikkuhiljaa pois.

Pitkis
Motivaatio on kans hukassa näin keväällä. Sairastuin kesken harjoittelun ja motivaatio on meni sen tien. Parasta siinä oli se, kun sai olla kotona lasten kanssa. Pari viikkoa olisi vielä kestettävä ja sitten kesätöihin... Kyllä kiinostaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:17 Carlona kirjoitti:
\

Samat ajatukset! Jos ei ole tehtäviä niin kaipaan niitä. Lisäksi motivoi se, ettei musta ole menijäksi vanhaan ammattiini takaisin, hyi ja yöks sille vaan.

Ärsyttää vaan joskus oma suhtautuminen asioihin kun aina pitää stressata kaikesta. Mulla on 2-vuotta jäljellä. Sitä saa oikeen selittää itselleen, että jos on tarkoitus tehdä pikkuhiljaa pois, niin sitä tehdään sitten pikkuhiljaa pois.

No mun asenteessa on selkeä vika, joskus tunnen kuinka teini-iän kapina nousee pintaan, kun joudun mielestäni opiskelemaan ihan turhia aineita, kuten kieliä esim. Tai sitten kirjoittamaan pitkiä typeriä esseitä jostain vielä typerämmästä aiheesta, kuten urasuunnitelmastani :LOL: , opiskelutekniikastani :whistle: .

*näin miettii Huuhkis 46v, jolla pitäisi olla järkeä ja pinnaa ja vaikka mitä..*

Carlona
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:24 Huuhkajatar kirjoitti:
\
\
No mun asenteessa on selkeä vika, joskus tunnen kuinka teini-iän kapina nousee pintaan, kun joudun mielestäni opiskelemaan ihan turhia aineita, kuten kieliä esim. Tai sitten kirjoittamaan pitkiä typeriä esseitä jostain vielä typerämmästä aiheesta, kuten urasuunnitelmastani :LOL: , opiskelutekniikastani :whistle: .

*näin miettii Huuhkis 46v, jolla pitäisi olla järkeä ja pinnaa ja vaikka mitä..*
Samat tunteet. Joitain kursseja järjestetään vaan siksi, että niistä saa opintopisteitä. Mitään tekemistä ei ole käytännön työnteon kanssa.

Tällä hetkellä luen semmoiseen tenttiin, mihin pitää lukea neljä kirjaa. Mulla menee varmaan koko kesä siihen. Saakele.

Täällä myös yksi. Motivaation ei passaa olla hukassa, kun noita opiskeluvuosia varmaan vielä on aika monta...kolmas vuosi yliopistossa meneillään, mutta niin hitaasti oon edennyt (mm. kaksi lukukautta äitiyslomalla) että opintoviikkoja aika vähän kasassa.

Yleensä itte saan sitä motivaatiota aina kun muistan, että tämä on kuitenkin nyt vihdoin viimein se ala, joka oikeasti kiinnostaa. Mitään ammattikoulutusta ei oo, vaikka 30 alkaa jo häämöttää. Tähän asti oli ihan hukassa mitä haluan, ja jotain kokeilinkin lukion jälkeen, mutta motivatio oli nollilla ja sitten vielä kun mikään ei onnistuinut vaikka kuinka yritin :headwall:

Nyt ainoa ongelma on (toisaalta juuri perheelliselle se hyväkin puoli, aikataulutuksen kannalta) että kun opiskelu on niin vapaata, niin palautukset tahtoo venyä :whistle: Nytkin pitäis litteroida yks haastattelu minkä kävin nauhottamassa jo marraskuulla... :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:27 Carlona kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:24 Huuhkajatar kirjoitti:
\
\

Samat tunteet. Joitain kursseja järjestetään vaan siksi, että niistä saa opintopisteitä. Mitään tekemistä ei ole käytännön työnteon kanssa.

Tällä hetkellä luen semmoiseen tenttiin, mihin pitää lukea neljä kirjaa. Mulla menee varmaan koko kesä siihen. Saakele.
Mun olisi pitänyt täksi kesäksi ottaa pari Averkon kurssia, EU ja urahallinta. En vain viitsinyt/jaksanut ilmoittautua. Kirjanpidon erilliskysymykset tais mennä päin hanuria viime viikolla, taitaa olla uusinta edessä parin viikon päästä. En vain nyt jaksa edes ajatella sitä.....

Lunatic
Kesäkuussa saan tietää pääsenkö syksyllä yhteen kouluun. Siellä pitäs jaksaa sit 3 vuotta käydä.. huhhahhei ja rommia pullo. Saas nähdä miten käy.

Nyt oon käyny vuoden yhtä muuta koulua ja se loppuu viikon päästä noin.
Ihan kiva vuosi on ollu ja nopeesti menny.

Yhteistyössä