Opintovapaa ja avoimet yliopistot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko joku hyödyntänyt opintovapaata avoimessa yliopistossa opiskeluun? Haluaisin pitää taukoa töistä ja jäädä opintovapaalle. Avoimissa yliopistoissa on kiinnostavia opintokokonaisuuksia, mutta esim. aikuiskasvatustieteen perusopintojen sisältö näyttää olevan erilainen eri yliopistoissa. Millä perusteella olette valinneet yliopiston? Nykyäänhän opinnot voi suorittaa verkossa, joten opiston sijainnilla ei ole väliä.

Olisi kiinnostavaa tietää, mitä opintoja olette suorittaneet opintovapaalla?

Hmm..itse olen tehnyt useamman avoimen yliopiston perusopintopaketin työni lomassa jotta saan opinnoista heti kaivatun hyödyn. Opintovapaan käyttäisin aineopintojen tekemiseen, jotka vaativat hiukan enemmän aikaakin tekemiseen.

Hmm..itse olen tehnyt useamman avoimen yliopiston perusopintopaketin työni lomassa jotta saan opinnoista heti kaivatun hyödyn. Opintovapaan käyttäisin aineopintojen tekemiseen, jotka vaativat hiukan enemmän aikaakin tekemiseen.

Onko sinulla tarkoitus suorittaa niistä kaikista myös tutkinto joskus? Minkä alojen perusopintoja olet suoritellut? Itse haluan vaan pitää välivuoden töistä ja tehdä jotain kevyempää. Opiskelu on ihanaa, joten innostuin kovasti, kun tajusin tällaisen mahdollisuuden. Työn ohessa en halua mitään ylimääräistä, kun teen vaativaa asiantuntijatyötä, joka rasittaa aivoja kohtuuttomasti.

Onko sinulla tarkoitus suorittaa niistä kaikista myös tutkinto joskus? Minkä alojen perusopintoja olet suoritellut? Itse haluan vaan pitää välivuoden töistä ja tehdä jotain kevyempää. Opiskelu on ihanaa, joten innostuin kovasti, kun tajusin tällaisen mahdollisuuden. Työn ohessa en halua mitään ylimääräistä, kun teen vaativaa asiantuntijatyötä, joka rasittaa aivoja kohtuuttomasti.
Psykologian, kasvatustieteen ja sosiaalialan perusopintoja. Haaveissa olisi kyllä tehdä aineopintokin avoimessa tai hakea suoraan opiskelijaksi mutta tässä elämäntilanteessa toistaiseksi mahdoton yhtälö. Ehkä tuonnempana, kuka tietää.

Yhteistyössä